"henkitysvaikeuksia" Ladalla.

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
js265

"henkitysvaikeuksia" Ladalla.

Viesti Kirjoittaja js265 »

Mooi! mulla on 2107 katalysaattori malli, ja päästöjen kanssa onkelmia,
tyhjäkäynti ei pysy tasasena vaan nousee pikkuhiljaa. pajalla sanottiin
että ei saa tulostettua päästöjä ja että järjestelmä saa ilmaa ja sentähden kierrokset nousee.(ensin 1000 ja 10 sekunnin päästä 1500 kierrosta.)
- kysymys: :(
ilman puhristajan kannen päällä lukee "käytettävä erikois -suoratinta".
Mistä niitä saa, lada liikkeessä ei tieretä erikoissuorattimista mitään?
Ne päästävät ilmaa läpi erilailla, sanoi eräs vanha lada korjaaja!
Olisiko jolakin tietoo aiheesta...?
jamppa110
Viestit: 201
Liittynyt: 30.5.2005 20:15
Paikkakunta: KARHULA

Viesti Kirjoittaja jamppa110 »

erikois suodatin :?: VAPAAVIRTAUS FILTTERI :D
ei vaan kyllä mä lähtisin ettii vikaa jostaa ihan muualta ku ilmanputsarista
helpoin tapa on et vaihat vanhempaa mis ei oo noit stanan saastehässäköitä
ja haullakin varmaan löytyy asiasta jotaa tietoo missä vika
minne ikinä menetkin,siellä olet!
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Ei sulla mitään hengitysvaikeuksia siinä ladaasa ole. Ja vielä vähemmän se kaipaa joitain erikoissuodatimia. Kaikki päästää iliman läpi. Nyt itelle tuli mieleen että imusarjassa on vuoto jonka paikallistat parhainten startpilotilla. Eli sitä suihkutat kaikkiin liitoskohtiin ja siinä missä lada karjahtaa on ililimiselevä vuoto.

Tai sitten on kaasari on nii slobo eli väljä että vetää akseleiden lapi ilimaa mutta en tuoho jaksa oikein uskoo. Enemmä siihe että joskus on tulu takapotku eli jälikikäynti jollo paine imusarjassa kasvaa ja yleesä heikoi kohta antaa periks. Kaho nuo ensi ja koita tuo piloti homma. Jos silla tokenoo nii hyvä.

Voiha siin olla myös jotku alpaine letkut irt tai pykineet huonoon kuntoon mutt tuo pilottitest paljastaa neehi.

Jos ei täll tokene nii käet ristii ja kovast hokkee hospoti pomiloita nii jospa sielt yläkerrast apu heltiis. Voip tosi olla et jonku aikoo jouvut vuottammaan, sielä o nii kovast pyyntöjä ja tää ei niis tärkei oo.
4d sedan

Viesti Kirjoittaja 4d sedan »

Voit unohtaa sen erikoissuodattimen, kyllä siihen tavallinen filtteri kelpaa vallan mainiosti.
Ja tuohon tyhjäkäyntiongelmaan. Laitappas tuonne hakuun hakusanaksi AXTEC, niin saat runsaasti sivistävää lukemista.
Avatar
pressa
Viestit: 10532
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

tämän katalysaattorimallin ilmanpuhdistimen ulkopinnalla on aktiivihiilikangas
ja tämä aktiivihiilikangas estää polttoainehöyryn pääsyn ulos kun moottoiri on sammutettuna
tosin näitä suodattimia ei ole suomessa myynnissä
kerran olen venäjältä saanut näitä
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Axteekkikaasareiden rungot on usein kiristetty purkamisen jälkeen pilalle, eli kannattaisi ehkä katsoa onko ongelma siinä. Jos ilmanputsarin kotelo liikkuu kun otat siitä otteen ja tuljutat sitä, niin siellä se ongelma on.

Tuo imsuarjavuotokin voi olla kyseessä, ei siihen mitään starttipilottia tarvita, vaan kukkasumutin ja sillä vettä sinnepäin. Jos kierrokset muuttuvat kun se saa vettä niin siellä on vika.

Katso nyt kuitenkin eka että kaikki letkut ja johdot ja muut on kunnossa kun axteekissa on kuitenkin oma tyhjäkäyntialipainehässäkkä joka toimii ihan hyvin kun on pantu toimimaan.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
eka latukkani

Viesti Kirjoittaja eka latukkani »

:evil: joo samavika rahikaisella ja autoon vaihdettu imusarjantiivisteet,toinen kaasari uusilla tiivisteillä ,kaikki kierrätys systeemit poistettu tai tulpattu ja ainut letku menee virran jakajaan ja jarrutehostajaan mikä ei myöskään vuoda, koneessa uudet sähkövehkeet sytkäpuolella ja tyhjäkäynti vaan huojuu ja sammuilee imuvuodot tarkistettu pilotilla eli helpoin tapa korjata vika pistää rähinä pakoputki ja opetella ajamaan kolmella polkimella samaanaikaan :lol:
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Yhden jutun jonka kans huomasin kun rempautin ton axteekkini oli se, että kun siihen remontin jälkeen asensin uudet letkut lahonneiden tilalle, niin käynti parani huomattavasti. Ilmeisesti "turhien" letkujen poisto ei ole järkevää kun menee paineet sekaisin koko järjestelmästä.

Rahikaisen kaasarin ongelmana, olettaen siis että kyseessä on tuo axteekki, on tod näk juuri noiden letkujen poistaminen.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
eka latukkani

Viesti Kirjoittaja eka latukkani »

:shock: aluksi kokeilin kyllä poistaa axtecista letkut ja ryyppy vehkeet mut kun ei auttanut nii vaihdoin tilalle taunuksesta otetun kaksikurkuisen mekaanisella ryypyllä olevan kaasuttimen ja muut ominaisuudet kyllä parani huomattavasti paitsi se v***n tyhjäkäynti mukaan lukien bensankulutus nousi n:20/100KM/H mut kelaapahan mittarin pohjaan ja sehän on konstaapelin mieleen :lol:
Vastaa Viestiin