Onko kellään kokemusta seuraavasta ongelmasta? Ajettaessa ilmenee nykimistä etenkin kaasua vähennettäessä. Paikallaan ollessa hieman kaasua painettaessa moottori ikäänkuin meinaa tukehtua ja "tärähtää", sen jälkeen lisättäessä kaasua moottori on normaali. Välillä tyhjäkäynti on epätasaista.
Johtuuko moinen kaasuläpän toiminnasta esimerkiksi siksi että kaasuläppä syystä tai toisesta jää liian auki?
Miten keinoja kotikonstein olisi?
Ja jos joku kertoisi hieman 16 venttiilisen 110 farmarin (-02) kaasuttimen anatomiasta.
Kiittäen etukäteen....
110 vikakoodi 0123 (korkea signaalitaso, kaasuläpän asento
Oireet tuntuu viittaavan vialliseen kaasuläpän asennontunnistimeen. Ko anturi sijaitsee sen kaasuläpän (mihin vaijeri tulee) akselin toisessa päässä. Se on kiinni kahdella ruuvilla. Osa on helppo vaihtaa mutta Deltalla maksaa aika paljon (Venäjällä halvimmat 3 Euroa ja paremmat 30). Jos jostain saat GM:n tekemän osan (vanhemmat Samarat -96) niin se kestää auton iän.
Venäjältä löytyy myös uusi anturityyppi, joka on kontaktiton - ei kuluvia osia. Sille valmistaja antaa jopa 5 vuoden takuun (Venäjällä)!
Venäjältä löytyy myös uusi anturityyppi, joka on kontaktiton - ei kuluvia osia. Sille valmistaja antaa jopa 5 vuoden takuun (Venäjällä)!
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala