Aloin purkamaan koko satulaa pois, että vaihtaisin sen toisesta kombista. Irrottessani niitä puikkoja, jotka pitelee jarrupaloja paikoillaan, mursin toisen niistä hahloista, joihin ne puikot työnnetään enkä silti saanut niitä irtoamaan. Irrottanen sitten rälläkällä. Operaation teknisestä tasosta kertonee se, että yksi vasara meni rikki noita puikkoja irti yrittäessä...
Luin jostain toisesta threadista vinkkejä noiden puikkojen irroitukseen, että saisin sitten sen varaosasatulan ehjänä irti, että ei tarttisi uutta ostaa. Saa nähdä kuinka onnistuu.
On kyllä tosi hankala, kun en oikeastaan tiedä yhtään, että miten niiden jarrujen kanssa pitäisi toimia, eli mitä sinne mahdollisesti pitää vaihtaa. Se vasen jarru oli muuten aika heikossa kunnossa kaiken kaikkiaan. Kun vasen etukulma oli nostettu ylös ja yritin pyörittää rengasta, jouduin tosissani käyttämään voimaa, että se pyörähti yhtään. Sitten kun olin tuota satulaa murjonut aikani, niin se jarrulevyhän pyöri lopulta ihan sujuvasti. Olin jo aiemmin ehtinyt pelätä, että siellä on laakerit niin huonossa kunnossa...
No, osaako joku antaa vinkkejä siihen, mistä tietää että jarrulevy, -palat, -satula pitää vaihtaa, mitä pitää huomioida tiivisteiden, nesteiden, rasvojen osalta (näistä ei paljoa puhuta korjausoppaassa) yms. hyviä vinkkejä. Löysin jo jotain vinkkejä siis niiden puikkojen irrotukseen ja ilmausruuvin auki saamiseen, mutta kaiken kaikkiaan tuo koko operaatio on hiukan pelottava, kun ei oikein tiedä, mitä ja miten pitäisi tehdä, ettei hajottaisi enemmän kuin korjaa...

Syyskuussa pitäisi leima saada eikä olisi varaa korjauttaakaan noita jarruja, jos vain itse pystyisi sen tekemään.