Niva 1600 -90 ->1700cc?
Niva 1600 -90 ->1700cc?
Morjens!
Luottojahtipeli, eli Puolustusvoimien vanha 1600 niva heitti kiertokankensa lohkon kyljestä kurkistelemaan, matka katkesi tai ainakin hidastui oleellisesti. Muu auto vielä uhkuisi menohaluja, joten uutta konetta keulille siis. Nyt päästään sitten siihen kysymykseen: Mahtaisiko onnistua moottorin vaihto 90-luvun 1700i-koneeseen? Kauheasti ei ole vielä ehtinyt varaosia kertymään, sopivatko vanhasta virranjakaja, startti, imusarja ja pakosarja sekä kytkin ja muut olennaiset palaset sellaisenaan vai vaatiiko paljonkin sovelluksia vai kannattaako haudata haaveet Nivalla jahtiin lähdöstä? Tietenkin jos jollakin olisi Oulun lähettyvillä toimiva 1600-kone joutilaana niin voitaisiin alkaa hieromaan kauppoja.
t.Vesku
Luottojahtipeli, eli Puolustusvoimien vanha 1600 niva heitti kiertokankensa lohkon kyljestä kurkistelemaan, matka katkesi tai ainakin hidastui oleellisesti. Muu auto vielä uhkuisi menohaluja, joten uutta konetta keulille siis. Nyt päästään sitten siihen kysymykseen: Mahtaisiko onnistua moottorin vaihto 90-luvun 1700i-koneeseen? Kauheasti ei ole vielä ehtinyt varaosia kertymään, sopivatko vanhasta virranjakaja, startti, imusarja ja pakosarja sekä kytkin ja muut olennaiset palaset sellaisenaan vai vaatiiko paljonkin sovelluksia vai kannattaako haudata haaveet Nivalla jahtiin lähdöstä? Tietenkin jos jollakin olisi Oulun lähettyvillä toimiva 1600-kone joutilaana niin voitaisiin alkaa hieromaan kauppoja.
t.Vesku
Viimeksi muokannut sekakäyttäjä, 6.9.2005 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
niva 1600->1700
Kiitokset, tämän halusinkin kuulla! En vaan vielä ole nähnyt 1700cc kaupan kohdetta, kaveri kuvaili ylimalkaisesti pellinalusnäkymiä ja muistikuvista päätellen virranjakaja olisi ollut eri kohdassa, mutta sittenpä tuon näkee kun katsomaan menee. Kärjettömän sytyn ajattelin korvata vanhalla jakajalla, jos se vaan sopii paikoilleen ja 1-pisteruiskun muinaisella kaasuttimella. Mitenkähän sen saisi ruiskuvehkeillä Nivan toimimaan, minkälaista sähkötyötä olisi tarjolla? Onko netissä kytkentäkaaviota?
teevee Vesku
teevee Vesku
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Vain jos kone on sedan/farmarimallista. Sehän voi tulla Nivastakin...TOVERI NIVA kirjoitti:Etuperän kiinnityskorvakkeet siitä vanhasta koneesta kuin myös öljypohja.
Se virranjakaja tulee samaan paikkaan, 1700-koneessa sen paikka on vaan peitetty kuten myös bensapumpun paikka. Omassani on 1700-kone joka on muunnettu kaasuttimella ja perinteisellä virranjakajalla toimivaksi. Myös kampiakselin päässä oleva hihnapyörä pitää vaihtaa että saa sytytyksen säädettyä.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Niva 1600 -> 1700
Projekti etenee hiljalleen, moottori on jo tutustumassa tallimiljööseen ja Niva hypähtelee onnesta pihalla. Voi Niva kun tietäisit, mitä tuleman pitää. Tämän projektin epäonnistumista ei voi ainakaan kiirettä syyttää.
Päätän raporttini täältä tähän.
Päätän raporttini täältä tähän.
Morjens!
Homma on vielä pahasti vaiheessa, eli aloittamista vaille valmis. Vahvasti näyttää siltä, että kipinää ohjaa tulevaisuudessakin kärjet ja ruokapuolen hoitaa kaasutin. Onpahan sitten jonkinlaisia mahdollisuuksia metsästä päästä omin voimin ja neuvoin kotiin, jos jotakin alkaa vikomaan. Odotamme siis talven tuloon ja suunnattomaan ylimääräiseen vapaa-aikaan. Homma kuitenkin kehittyy hiljalleen.
Homma on vielä pahasti vaiheessa, eli aloittamista vaille valmis. Vahvasti näyttää siltä, että kipinää ohjaa tulevaisuudessakin kärjet ja ruokapuolen hoitaa kaasutin. Onpahan sitten jonkinlaisia mahdollisuuksia metsästä päästä omin voimin ja neuvoin kotiin, jos jotakin alkaa vikomaan. Odotamme siis talven tuloon ja suunnattomaan ylimääräiseen vapaa-aikaan. Homma kuitenkin kehittyy hiljalleen.