Niva 1600 -90 ->1700cc?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
sekakäyttäjä

Niva 1600 -90 ->1700cc?

Viesti Kirjoittaja sekakäyttäjä »

Morjens!

Luottojahtipeli, eli Puolustusvoimien vanha 1600 niva heitti kiertokankensa lohkon kyljestä kurkistelemaan, matka katkesi tai ainakin hidastui oleellisesti. Muu auto vielä uhkuisi menohaluja, joten uutta konetta keulille siis. Nyt päästään sitten siihen kysymykseen: Mahtaisiko onnistua moottorin vaihto 90-luvun 1700i-koneeseen? Kauheasti ei ole vielä ehtinyt varaosia kertymään, sopivatko vanhasta virranjakaja, startti, imusarja ja pakosarja sekä kytkin ja muut olennaiset palaset sellaisenaan vai vaatiiko paljonkin sovelluksia vai kannattaako haudata haaveet Nivalla jahtiin lähdöstä? Tietenkin jos jollakin olisi Oulun lähettyvillä toimiva 1600-kone joutilaana niin voitaisiin alkaa hieromaan kauppoja.

t.Vesku
Viimeksi muokannut sekakäyttäjä, 6.9.2005 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Kaikki osat käy suoraan paikoilleen. Jos käytät 1600:n kaasutinta niin joudut vaihtamaan koneen venttiilikopan että saat kaasuttimen vivun paikoilleen.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
sekakäyttäjä

niva 1600->1700

Viesti Kirjoittaja sekakäyttäjä »

Kiitokset, tämän halusinkin kuulla! En vaan vielä ole nähnyt 1700cc kaupan kohdetta, kaveri kuvaili ylimalkaisesti pellinalusnäkymiä ja muistikuvista päätellen virranjakaja olisi ollut eri kohdassa, mutta sittenpä tuon näkee kun katsomaan menee. Kärjettömän sytyn ajattelin korvata vanhalla jakajalla, jos se vaan sopii paikoilleen ja 1-pisteruiskun muinaisella kaasuttimella. Mitenkähän sen saisi ruiskuvehkeillä Nivan toimimaan, minkälaista sähkötyötä olisi tarjolla? Onko netissä kytkentäkaaviota?

teevee Vesku
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Etuperän kiinnityskorvakkeet siitä vanhasta koneesta kuin myös öljypohja.
Kuva
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

TOVERI NIVA kirjoitti:Etuperän kiinnityskorvakkeet siitä vanhasta koneesta kuin myös öljypohja.
Vain jos kone on sedan/farmarimallista. Sehän voi tulla Nivastakin...

Se virranjakaja tulee samaan paikkaan, 1700-koneessa sen paikka on vaan peitetty kuten myös bensapumpun paikka. Omassani on 1700-kone joka on muunnettu kaasuttimella ja perinteisellä virranjakajalla toimivaksi. Myös kampiakselin päässä oleva hihnapyörä pitää vaihtaa että saa sytytyksen säädettyä.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
sekakäyttäjä

Niva 1600 -> 1700

Viesti Kirjoittaja sekakäyttäjä »

Projekti etenee hiljalleen, moottori on jo tutustumassa tallimiljööseen ja Niva hypähtelee onnesta pihalla. Voi Niva kun tietäisit, mitä tuleman pitää. Tämän projektin epäonnistumista ei voi ainakaan kiirettä syyttää.
Päätän raporttini täältä tähän.
loska

Viesti Kirjoittaja loska »

moi,

Mullakin meni jakopään ketju poikki ja niin edelleen. Nyt oon hommaamassa 1700cc konetta siihen tilalle. Miten on, päädyitkö noihin ruiskuvehkeisiin?
sekakäyttäjä

Viesti Kirjoittaja sekakäyttäjä »

Morjens!

Homma on vielä pahasti vaiheessa, eli aloittamista vaille valmis. Vahvasti näyttää siltä, että kipinää ohjaa tulevaisuudessakin kärjet ja ruokapuolen hoitaa kaasutin. Onpahan sitten jonkinlaisia mahdollisuuksia metsästä päästä omin voimin ja neuvoin kotiin, jos jotakin alkaa vikomaan. Odotamme siis talven tuloon ja suunnattomaan ylimääräiseen vapaa-aikaan. Homma kuitenkin kehittyy hiljalleen.
Vastaa Viestiin