Onko Ladasta hyötyä?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
nivailija

Viesti Kirjoittaja nivailija »

noose01 kirjoitti:
nivailija kirjoitti:
noose0 kirjoitti:
EDIT: Pitäisiköhän bensa keskustelut erottaa omaksi keskustelukseen, menee aika sivuun aiheesta :lol:
Tämä asioiden vääntö on loistavaa. Silti olen sitä mieltä, ettei se parin sentin ero täällä pk-seudulla ole mitenkään merkittävä säästö. Olen katsellut hintoja, niin ei täällä ole varsinaisia eroja. :D
Toisin kuin Sakke, et nyt ole asian ytimessä. parin sentin ero on ihan eri asia kuin joku 6-8cnt ero...
Tottakai tankkaisin asemalla, jossa saa bensaa mainitsemasi 6-8 snt halvempaa polttoainetta, mutta pointtini oli se (ilmeisesti epäselvästi sanottu), että en huomaa merkittäviä eroja bensiinin hinnoissa alueella, jolla itse tankkaan. Onneksi mm. Neste tarjoaa Plussa-kortilla "Heti-etuna" 2 snt:in alennuksen per litrasta.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
noose01

Viesti Kirjoittaja noose01 »

No se voi olla siellä "stadin sykkeessä" paljon mahdollista ettei edullista bensaa löydy lähimailtakaan. mutta aina se kannattaa laskea kannattaako bensa hakea muutaman kilometrin kauempaa jos sen saa halvemmalla :wink:

Misha-> sama juttu se on silloinkin kun on autoa myymässä ja odottelee että löytyy sopiva ostaja, aina niin vähän bensaa tankkiin kuin vain tarvitsee ettei mene auton mukana kallista bensaa. :D
.
tahko

Re: Onko Ladasta hyötyä?

Viesti Kirjoittaja tahko »

Ladakeho kirjoitti: Auton moottori kehittää paljon hukkalämpöä, jota on näin energiakriisin pukatessa päälle sääli antaa harakoille... onkohan joku jo ehtinyt kehittää mitään kontseja hukkalämmön talteenottoon?
Hukkalämmön talteenottoa on Amerikassa mietitty Energiaministeriössä:

http://www.science.doe.gov/sbir/solicit ... 26_EE1.htm
Vastaa Viestiin