Tasta asiasta olen taydellisen samaa mielta. En juurikaan tuosta axteekki systeemista(kaan) mitaan ymmarra, mutta olen vahvasti sita mielta etta suurin syy miksi ne monilla toimivat huonosti, on nimenomaan se, etta kaikki siihen kuuluvat alipaineletkun ym. osat eivat ole (oikeilla) paikoillaan.Nonnis kirjoitti:Mutta kyllä se varmaan kannattais vaihtaa kun eihän metritavarana myytävä muoviletku kovin kallista ole
Itse joskus kun ajoin oikeen lampimana hellepaivana axteekki ladalla mikkelista lahteen oikeen reipasta vauhtia, melkeen kaasu pohjassa koko matkan, ko. reissun jalkeen tyhjakayntikierrokset oli koko ajan todella kovat. Asiaa aikani ihmeteltyani totesin etta kaikki ne valkoiset kumiletkut oli aika haperan ja huonon nakoisia ja joku patka oli kokonaan murentunut sisalle pain, eika siita edes ilma kulkenut lapi kun siihen puhalsi. Kavin ostamassa kumiletkua ja vaihdoin kaikki letkut uusiksi. Remontin yhteydessa kun revin letkuja irti meni tuo "mutikka" rikki joka on siis tuossa jokarin kuvassa letkussa jossa on punainen rinkila..
"Mutikka" vaikutti aika turhalle osalle, mutta paatin ihan piruuttani soittaa Siltasen autoliikkeeseen (lada merkkiliike Lahdessa) ja kysya mika sen tarkoitus on (ennakkoasenteena oli etta ei ne kumminkaan tieda ja eivat ainakaan kenellekaan tee-se-itse korjaajalle mitaan ilmaiseksi kerro). Keskus yhdisti ensin varaosamyyntiin joka sitten kaansi puhelun jollekin asentajalle, joka sitten asiallisesti sen tarkoituksen selitti ja kertoi. Sen tarkoitus oli muistaakseni tasata jotain paineiskuja tms. (en ihan tarkkaan muista) ja kuulemma jossain tilanteessa saattaa toimia paremmin jos se siina letkun valissa on. Siltasen autoliikkeen palvelu oli silla kertaa ainakin ylittanyt odotukseni, vaikka varaosapuolelta ei uutta osaa ollutkaan saatavissa.
vaihdettuani uudet kaikki letkut tyhjakaynti oli jalleen normaali ja ajelin sielta Lintulan autopurkaamon josta loytyikin yhdesta Ladasta tuo mutikka. Sain sen sielta Ilmaiseksi ja lisasin sen siihen letkun valiin. Suoritettejen korjaustoimien jalkeen axteekki lada toimi paremmin kuin kaytossani koskaan aiemmin. Eli siis: Kaikki letkut on hyva olla oikeilla paikoillaan ja ehjana.