Puola

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
ammattimies

Puola

Viesti Kirjoittaja ammattimies »

Käykö kärjellisen jakajan puola, kärjettömään jakajaan?
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Pitäis toimia, tuolla jotain höpisty samasta aiheesta:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... highlight=
Kuva
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kyllä pitäs toimia ristiin...itsellänikin on kärjettömän puola kärjellisessä sytkässä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Ei toiminut ainakaan minun ladassa,eli kärjellisen puola ei toiminut kärjettömässä.Toisten päin varmaankin toimii. :roll:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

Kyllä ne on ihan täysin vaihtokelpoisia keskenään... :shock:
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Vaihtokelpoisia kyllä mutta eivät samanlaisia. Asiasta lienee jossain vaiheessa ollut jo tarinaa.

Käynnistyvyyden (varsinkin talviolosuhteissa) ja muunkin toiminnan puolesta suosittelen että kärjellisessä käytetään kärjellisen ja kärjettömässä kärjettömän puolaa.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Entinen Samarani,jossa oli kärjetön sytytys jouduin vaihtamaan uuden puolan.Alkuperäinen oli mallia "perinteinen".Tarvikeliikkeissä suositeltiin nykyaikaista "kuivaa" puolaa.Se toimi erinomaisesti.Tyhjäkäynnilläkin se luvattiin antavan 30 000V sytytysjännitettä.
¤Offi-Osku¤

Viesti Kirjoittaja ¤Offi-Osku¤ »

Täytyisköhän sitä oikein sitten käydä jefgeenkin ostaan uusi puola jos se auttais käyntiin :?
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Kärjettomän puola toimii paremmin kärjellisessä mutta toisin päin toiminta saattaa ja takkuaakin. Tämä näkyy varsinkin käynnistyvyysongelmina ja ne korostuu entisistään talviaikaan jolloin akun nimellisjännite on jo lähtötilanteessa alempi kuin juhannusviikolla. Taistelin tämän kanssa viimetalvena viikon verran ja sen jälkeen en suosittele kuin pahimmalle vihamiehelle näitä tälläisiä ristiinkytkentöjä.
ladahartsa

Viesti Kirjoittaja ladahartsa »

Kärjettömän puola on luultavasti hieman tehokkaampi ja ottaa virtaa kärkien kautta jonkin verran enemmän joten kärjet varmaan kuluu nopeammin kipinöinnin johdosta.
Saattaapi kärjet jopa sulaa jos oikein pieniresistanssista suurtehopuolaa käyttää.
Kärjellisessä sytkässähän kaikki virta kulkee sieltä kärkien kautta.
Vastaa Viestiin