Vaihtokelpoisia kyllä mutta eivät samanlaisia. Asiasta lienee jossain vaiheessa ollut jo tarinaa.
Käynnistyvyyden (varsinkin talviolosuhteissa) ja muunkin toiminnan puolesta suosittelen että kärjellisessä käytetään kärjellisen ja kärjettömässä kärjettömän puolaa.
Entinen Samarani,jossa oli kärjetön sytytys jouduin vaihtamaan uuden puolan.Alkuperäinen oli mallia "perinteinen".Tarvikeliikkeissä suositeltiin nykyaikaista "kuivaa" puolaa.Se toimi erinomaisesti.Tyhjäkäynnilläkin se luvattiin antavan 30 000V sytytysjännitettä.
Kärjettomän puola toimii paremmin kärjellisessä mutta toisin päin toiminta saattaa ja takkuaakin. Tämä näkyy varsinkin käynnistyvyysongelmina ja ne korostuu entisistään talviaikaan jolloin akun nimellisjännite on jo lähtötilanteessa alempi kuin juhannusviikolla. Taistelin tämän kanssa viimetalvena viikon verran ja sen jälkeen en suosittele kuin pahimmalle vihamiehelle näitä tälläisiä ristiinkytkentöjä.
Kärjettömän puola on luultavasti hieman tehokkaampi ja ottaa virtaa kärkien kautta jonkin verran enemmän joten kärjet varmaan kuluu nopeammin kipinöinnin johdosta.
Saattaapi kärjet jopa sulaa jos oikein pieniresistanssista suurtehopuolaa käyttää.
Kärjellisessä sytkässähän kaikki virta kulkee sieltä kärkien kautta.