1200 kansi vs. 1700 kansi erot

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Patu925
Viestit: 177
Liittynyt: 18.5.2005 21:31

1200 kansi vs. 1700 kansi erot

Viesti Kirjoittaja Patu925 »

Onko mitä eroa 1200 kannella verrattuna 1700 kanteen? Käykö sama kansipahvi imu/pakosarja venttiilikoko jne... Vaiko onko kyseessä sama peli?

Meinaan pitäisi tehdä "ruumiinavaus" 1700 myllyyn epäillyn pakoventtiilivian takia ja pitäisi varmaan etsiä leegoja ko projektiin.
Patu925
Viestit: 177
Liittynyt: 18.5.2005 21:31

Viesti Kirjoittaja Patu925 »

Itse itselleni vastaten eipä ole juurikaan mitään paitsi palotilat aavistuksen leveämmät (n. 2mm). En keksinyt muuta eroa tähän hätään... Kunhan saan tiivisteet niin kasaan 2101 kannella, vanhasta otan keinut nokan ja nokkapukin. Imu/pakosarja vaihtuu myös vanhaan malliin kun tossa nykyisessä on kaiken maailman saasteenpoisto / kierrätysvirityksiä.

http://koti.mbnet.fi/t-5/Lada%20Niva/imu_pako.JPG
http://koti.mbnet.fi/t-5/Lada%20Niva/1200vs1700.JPG
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

1.7 kansi on valmiiksi 1.8mm matalampi kuin 1.2 koneessa ja valussa on hieman eroa siten että vahvikehitsauksia si tarvitse tehdä jos meinaa laskea enemmänkin. Eli se on silloitettu kanaviin jolloin myötämistä ei tapahdu vaikka paineet pytyissä nousisikin korkeiksi.
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Kuinka paljon tuo 1.8mm sinällään nostaa vakio puristussuhdetta?
Patu925
Viestit: 177
Liittynyt: 18.5.2005 21:31

Viesti Kirjoittaja Patu925 »

Pöhö-Andrei kirjoitti:1.7 kansi on valmiiksi 1.8mm matalampi kuin 1.2 koneessa ja valussa on hieman eroa siten että vahvikehitsauksia si tarvitse tehdä jos meinaa laskea enemmänkin. Eli se on silloitettu kanaviin jolloin myötämistä ei tapahdu vaikka paineet pytyissä nousisikin korkeiksi.
Eli mitenhän äijän käy, onko tässä projektissa onnistumisen mahdollisuuttakaan? Eli meneekö nokka uudelleen ajoitukseen meinaan kun toi korkeusero 1.8mm?
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Taitaa mennä ajoitukseen, uusimmassa lehdessä oli muistaakseni suunnilleen saman verran otettu lastua ja se teki 4 astetta eroa.
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Tuolla neljällä asteella ei juuri käytännön merkitystä ole mutta mukavampihan se tietenkin olisi jos nokka olisi juuri oikeassa kohdassa. Täällähän forumilla kaupattiin jokunen aika sitten näitä säätöpyöriä joilla ajoituksen sai kyllä satavarmasti kohdalleen.

Ja kyllä tuossa onnistumisen mahdollisuus on.
Patu925
Viestit: 177
Liittynyt: 18.5.2005 21:31

Viesti Kirjoittaja Patu925 »

Pöhö-Andrei kirjoitti:Tuolla neljällä asteella ei juuri käytännön merkitystä ole mutta mukavampihan se tietenkin olisi jos nokka olisi juuri oikeassa kohdassa. Täällähän forumilla kaupattiin jokunen aika sitten näitä säätöpyöriä joilla ajoituksen sai kyllä satavarmasti kohdalleen.

Ja kyllä tuossa onnistumisen mahdollisuus on.
Eiköhän tuo onnistu joo... Eikä tästä taida olla ko 75km niin ollaan nokikkain jos tulloo kiima siihen säätöpyörään...
Vastaa Viestiin