Ladan valovika

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
J-P

Ladan valovika

Viesti Kirjoittaja J-P »

Mahtaako joku tietää mikä on vikana kun mun kanttilamppu poltaa valojen virta johdon karrelle heti kun sen on vaihtanu ja lyö auton käymään :shock:
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Tarkista nyt ensimmäisenä vaikkapa moottorin ja auton rungon välinen maajohto, ja laturilta tuleva plussajohto.

Mikä johto tarkalleenottaen palaa?
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
J-P

Viesti Kirjoittaja J-P »

sieltä on palanut katkasialta se sellainen musta virtajohto jonka kautta se virta tulee, siinä oli laturista yksi johto irti siellä oli paikka johon lairoin sen
J-P

Viesti Kirjoittaja J-P »

vika löytyi siellä oli ohjaus pylvääseen ottanut kiinni yksi johto korjattiin rullalla sähköteippiä
evo2

varokaa

Viesti Kirjoittaja evo2 »

yhel tutul paloi koko lada kun meni oikarii jotku johdot sieltä ratti pylväästä. kertokaa missä siellä on se vaaran paikka?
laurinko

valot katoaa ja savu nousee

Viesti Kirjoittaja laurinko »

seltsimeehed!

Vika ladassa on hyvin yleinen, viiksikatkaisijan johdot hinkkaa rattiakseliin ja ongelmia tiedossa.

Polttaa halutesaan johdot pitkällekin.
JV

Viesti Kirjoittaja JV »

Mulla oli sieltä kulunut pyyhkijöitten johto poikki. Oireena oli että kun kääntyi vasemalle, meni pyyhkijät päälle:). Eli jos on jotain hämäriä vikoja laitteissa joita operoidaan viiksillä kannattaa tuo tutkia. Mulla johdon eriste oli kulunut puhki siitä rattiakselissa olevan nivelen kohdalta.
arnagath

Viesti Kirjoittaja arnagath »

Mulla oli valojen kanssa myöskin onkelmia.kun laitto lähivalot päälle ni vaan pitkät palo(myös merkkivalo kojelaudassa).lähivaloihin ei tullut virtaa lainkaan,siis sulakerasiasta ei lähtenyt lähivaloille virtaa.sulakerasiaan kyllä tuli virta.VIKAA ETSITTIIN VIIKKO TOLKULLA ja kuten arvata saattoi niin kyllä kaljaa kului :P

loppujen lopuksi jouduin tekemään hienon ohitusvirtavirityksen valoihin ja kyllä palo sulakkeita että humina vaan kävi :lol: onneksi löysin vian joka oli viallinen sulakerasia!!! :shock:
vanha sulakeboksi petolintua p***eeseen ja uusi tilalle ja johan rupes valotkin toimimaan.
AI
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Siellä kanttilamppuisen rattiakselin suojuksessa on eri kouru johon johdot kuuluu laittaa. Virtalukko tms. remontissa jossa suojus irroitetaan ei välttämättä hoksata johtonippua asentaa sinne eri kouruun, sitten rätisee ja paukkuu kun johto hankautuu puhki tai takertuu niveleen.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Vastaa Viestiin