Seos/yleismittari axtec jumalia lepyttäessä

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
liptim2

Seos/yleismittari axtec jumalia lepyttäessä

Viesti Kirjoittaja liptim2 »

Alkuperäinen

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... n+maajohto
Yksijohtoisessa anturissa erittäin tärkeätä on kytkeä mittarin maajohto samaan maahan missä anturi on. Eli mittarin maajohto pitää kytkeä myös pakoputkeen eikä esimerkiksi auton sisällä johonkin maapisteeseen.

Tämä siksi kun mitattava jännite on alle 1 voltti ja mikäli moottorin maadoituksessa on pienikin resistanssi koriin nähden niin latauksen aiheuttama virta tekee mitattavaan jännitteeseen heittoa.
Tuli vaan tällainen asia mieleen näitä juttuja lueskellessa:
Mikäli yksijohtoisen lambda-anturin kanssa seosmittaria tekevän tulee maa ottaa läheltä lambda-anturia, niin mitenkä on sen takapotku kattiladan ( 2105, malli 1500s, -vm-93, moott. tyyppi vaz2103 ) AFR:n kanssa. Eli tällaisen kattiladan yleismittari, eli se seoksia mittaava yksikkö(AFR) joka kaasaria säätää? Siihen maa otetaan repsikan penkin alta boxin vierestä. Koska takapotkuladojen AFR ottaa sen maansa heti
repsikan tuolin alapuolelta, niin resistanssi maadoituksien välillä aiheuttaa
tähän AFR-boxiin mittattavaa jännitteen heittoa! Ilmankos tavallisista katalysaattoriladoista toiset säilyvät vuosikausia samoilla säädöillä, ja toisia säädetään vuosittain! Vuosittain säädettävissä tämä ARF-boxi ei saa kunnon maata.

Jokaisen Kattiladan omiastajan pitää nyt tuoda ylimääräinen maajohto läheltä lambda-anturia AFR-boxiin repsikan penkin alle! Axtec-koneen tuntijat varmaan ehdottavat lähtöpaikkaa imusarjan vierestä?

Terveisin Liptim2