Niva täristää
Niva täristää
Elikkä nyt on Nivaan lopultakin saatu leima ja päästy ajelemaan, ongelma vaan on hirveä täristys kiihdyttäessä ja mutenkin vetettäessä. Tasaisella kaasulla tärinä hieman tasaantuu, eli ilmeisesti ristinivelet on lopussa? Onko vm. 89 pienellä vai harvinaisemmalla isommalla nivelellä ja montako niveltä nivan kardaaneissa on, jos vaihtais kaikki samalla?
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
Tuohan voi johtua tuosta lennyn jutusta tai ristinivelistä. Veikkaisin kyllä viimeisintä, mikäli sillä ei ole oikeen offailtu. Mulla ei ole ainakaan ollut mitään ongelmaa tuon jakolootan kiinnityksen suhteen ja paljon muuta kuin offia en ole Nivalla tehnyt.
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
Jakolaatikon kannakkeet on joku korjaillut, pitääkin tutkailla tuolla pohjan alla onko laatikko suorassa. Tärinä pahenaa nopealla puolella, johtunee ilmeisesti siitä et jakolaatikkoon kohdistuu isompi vääntö? Eli voi olla hyvikin mahdollista et laatikko vinossa tai elää liika kumityynyissä.
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
kyllä se voipi johtua tuosta laatikon asennostakin,itse veikkaan kyllä noita ristikoita... Mulla oli aikanaan tuosta omasta etukardaanin ristikot rikki ja täristi silloin aikalailla,tuntuu muutenkin siltä jos nimen omaan etuputkesta menee ristikko on tärinä paljon voimakkaampi. Tuosta -89 ristikosta en tiedä,mulla on-90 ja siinä on ne isommat ristikot...
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Etujortaanin ristikot kun porsii niin jakiksen kepit vispaa kuin hullulla mu*kku.
Isot ristikot on tullut jossain kohtaa 90-luvun alulla, niitä voi tosin löytyä noista vanhemmistakin jos niissä on joskus ollut jotain jortaanivikaa ja ne on korjattu esim. Deltassa niin sinne on voitu vaihtaa ne isot!
Isot ristikot on tullut jossain kohtaa 90-luvun alulla, niitä voi tosin löytyä noista vanhemmistakin jos niissä on joskus ollut jotain jortaanivikaa ja ne on korjattu esim. Deltassa niin sinne on voitu vaihtaa ne isot!
Tuntuu et tuo tärinä tulee perän puolelta jakolaatikon takaa, ainakin takimmainen ristikko tuntui olevan väljä pituus suunnassa. Auto on seisonut edellisillä omistajilla 6-7v niin pitääpä kokeilla pistää vähän rasvaa noihin ristikoihin, ja vaihtaa tuoho takakardaaniin ristikot.TOVERI NIVA kirjoitti:Etujortaanin ristikot kun porsii niin jakiksen kepit vispaa kuin hullulla mu*kku.
Isot ristikot on tullut jossain kohtaa 90-luvun alulla, niitä voi tosin löytyä noista vanhemmistakin jos niissä on joskus ollut jotain jortaanivikaa ja ne on korjattu esim. Deltassa niin sinne on voitu vaihtaa ne isot!
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Tärinä
No nyt loppui tärinä, vaihdoin etukardaanin ristikot ja samalla kiristin vaihdelaatikon kumityynyyn oli pultit tippunut
Tulihan tuohon samalla askarreltua uudet kannatin kumit jakolaatikkoon jääkiekoista ja vaihdettua etuperän ja jakolaatikon öljyt. Nyt toimii hienosti mitä nyt etuperä pitää melkoista vihellystä isommissa nopeuksissa, onko tuo ohjekirjan ilmoittama 0,9l oikea öljytilavuus etuperään.

Rahalla saa ja Nivalla pääsee
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
TOVERI NIVA kirjoitti:Se on kokolailla n. 0,9l mut ylitäyttö ei oo pahasta eli autoo vähän ilmaan kuskinpuolelta ja sit tuuppaa öljyä sinne niin kauan kunnes pulpahtaa täyttöreiästä pihalle. Saman operaation oon tehny myös 5-vaihteisille laatikoille.
Pitääpä kokeilla ylitäyttää, jos vaikka vihellys vähenisi

Rahalla saa ja Nivalla pääsee