Niin toki, mutta kun ei tavallisella harrastajalla ole noita pakokaasumittareita kotona millä niitä HC-arvoja mittaisi? Eli siis yleensä käytössä muut konstit tilanteen selvittämiseen.erkkimalinen kirjoitti:Sitähän tässä ollaan kerrottu ,että sieltä ne arvot mitataankin, jäähdytysnesteestä,kansi voi kieroituessaan päästää mehut pihalle myös ulospäinkin, ei vaan aina huomaa kun kuuma kone "kuivaa" jäljet.kapa kirjoitti:Niin, eihän tuota normaali harrastelija oikein pysty toteamaan, siis jäähdytysnesteen HC-pitoisuutta. Mutta jos kansipahvi vuotaa niin tokihan ne pakokaasut kulkeutuu silloin osittain jäähdytysnesteen sekaan.
HC arvo jäähdytinnesteessä
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Ei itsellänikään ole omaa mittaria, mutta korjaamoissa on. Yleensä mittausta joudutaan tekemään silloin kun vuoto on vähäistä ja ei olla varmoja viasta. Auto on yleensä ajokuntoinen ja sen saa ajetuksi korjaamolle, joten 10-15e:n mittaus onnistuu huomattavasti helpommin kuin itse vian korjaus. Silloin kun auto on ajokelvoton, niin vuotokin on jo isompi ja löytyy ilman mittaustakin.kapa kirjoitti:Niin toki, mutta kun ei tavallisella harrastajalla ole noita pakokaasumittareita kotona millä niitä HC-arvoja mittaisi? Eli siis yleensä käytössä muut konstit tilanteen selvittämiseen.erkkimalinen kirjoitti:Sitähän tässä ollaan kerrottu ,että sieltä ne arvot mitataankin, jäähdytysnesteestä,kansi voi kieroituessaan päästää mehut pihalle myös ulospäinkin, ei vaan aina huomaa kun kuuma kone "kuivaa" jäljet.kapa kirjoitti:Niin, eihän tuota normaali harrastelija oikein pysty toteamaan, siis jäähdytysnesteen HC-pitoisuutta. Mutta jos kansipahvi vuotaa niin tokihan ne pakokaasut kulkeutuu silloin osittain jäähdytysnesteen sekaan.