ladan oikea vfts kone

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

sunbeam kirjoitti:Tarkoitin ketjukoneella takaveto konetta ja remmikone on täälläpäin samaran kone
Ei kanssa ymmärrä mitä tällä nyt haetaan,miten ketjukone on heikompi tehoinen kuin remmi???
Varmasti saat saman tehon 1300 ketju kuin remmikoneestakin samoilla osilla kasattuna.
Samaran moottorihan on aivan erillainen kuin takatuupparin joten niitä on turha vertailla.
Jos taas verrataan remmikoneen ja ketjukoneen kestävyyttä niin ehdottomasti ketju on parempi vaihtoehto. Enpä tiedä yhtään konetta joka olisi hajonnut siitä syystä että ketju menee poikki toisin kuin remmikoneissa.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tässä ilmeisesti juurikin verrataan remmi- ja ketjukonetta, eli samaran- ja takapotkun konetta. Eli ei jakopäätä, vaan eri koneita.
Vauhdin tae - alamäki
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

No eihän noita voi verrata keskenään,sama kuin vertais 1,6 fiiatin tc ja 1.6 ladan konetta eroa kuin yöllä ja päivällä.
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

no eikös samarassa ja perinne versiot oo molemamt kasitappisia.... ei oo tullu tuohon samaran koneeseen kansi remonttia enempää perhdyttyä ... eli mikäs nosissa nyt niin paljon eroaa ?
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
spede
Viestit: 357
Liittynyt: 17.6.2005 22:46

Viesti Kirjoittaja spede »

ladaracing pori kirjoitti:Enpä tiedä yhtään konetta joka olisi hajonnut siitä syystä että ketju menee poikki toisin kuin remmikoneissa.
Mie tiiän yhen tapauksen. Taskutepon nappiksesta katkes ketju :!:
(Tai sitten se hyppäs rattaalta pois...)
vootele

Viesti Kirjoittaja vootele »

Täälla Virossa tehtiin Estonia-formuloita, jolla oli 1600 lada kone, niiden teholukemat olid kylla isommat, kuin rallikoneissani. Myös kierrokset olivat hieman suuremmat. Kuin kuski erehtyi vaihdella, niin ventiilit olivat heti mäntissa kiinni. Viimeiseissa koneissa olivat noin 175-190 heppa...

Kuvia: http://autosoviet.altervista.org/ENGLIS ... mula.htm#3
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Jotenkaan en jaksa uskoa takapotkun koneista yli 170hv tehoja (siis 1,6). Tuo kuitenkin vaatii jo todella hyvän kannen jossa venat jotain 41/35, eri penkeissä kyllä saa eri tehoja...
Vauhdin tae - alamäki
sunbeam

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Edellisellä sivulla totesin että , joillakin on ollu huimia tehoja takavetosen koneissa ,eli samaran tehoja .Mulla on semmoinen käsitys etta takapotkusen remmi tai ketjukoneesta on maksimit 170 hv ja samaran pannusta 200 hv , mutta saatanhan olla väärässäkin ,suurin ero taitaa olla kierrosluvussa kun samaran konetta voi pyörittää yli 9000
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Mikä tuossa samaran padassa on niin paljon parempaa, että siitä saa noin paljon enemmän? Kuulostaa hurjalta.. Minkälaiset palotilat moisessa on, ja kanavat? Jos joku osaisi vähän kuvia laittaa? Ihmetyttää vain kun parhaat mitä olen kuullut 1,6:sta tc:stä on ollut noin 180hv:n tienoilla, ja tuon pitäisi olla aika lailla 8V parhaimmistoa.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

Penkkejäkin on monenlaisia.... Pitää paikkansa, mutta mikäs mahdottomuus tuo 170-190hv Ladasta on.... Kannesta aikas pitkälti se "juju" löytyy.... :wink:

Sain muuten tuossa faktaa siitä meidän ralliauton penkityksestä silloin kun se paras veto tehtiin, että tuo kyseinen penkki missä auto käytettiin, oli kalibroitu Harisen penkin mukaan noin kuukautta ennen, joten ei silloin kovin kaukana totuudesta olla...... :shock: Mutta mitäpä näistä sen enempiä... :) :D

Ja mitä Samaraan tulee, niin tuskin siinä nyt mitään niin erityistä eroa on että tuollaisia tehoeroja saadaan..... :shock:
vootele

Viesti Kirjoittaja vootele »

Samarassa on ruiskutus...
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

No joo...., mutta ei sillä vielä kuuhun mennä...... :shock: :D :wink:
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ruiskunhan voi laittaa mihin vaan, eikä vakioruiskulla kovin pitkälle mennä virihommissa.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

vootele kirjoitti:Samarassa on ruiskutus...
ja eipä sitä ole kaikissa malleissa...

ja selventäkää tyhmemmälle mikä samaran jaladan koneesta tekee nyt sitten niin hirveen erilaisen... jos siitä enempi heppoja saa niin eikö kaikiken kanntas istuttaa niitä takapotkun nokalle ?
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
pressa
Viestit: 10449
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

rata-ladoissa on usein samarakone istutettu takavedon nokalle
sitä en tiedä miksi enkä mitään muutakaan virittämisestä
Vastaa Viestiin