Joutuu sahamaan

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Joutuu sahamaan

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Mikä häiriö, kun joutuu starttaamaan aika pitkään ennen kuin lähtee käyntiin, vaikka on ollut lohkolämmitinkin päällä runsaat puolituntia? Lämpimänä lähtee heti. Kysymyksessä on Lada 1700i
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

omasta mielestä vaikuttaisi bensapumppuhäiriöltä (venttiili?)- bensa valuu systeemistä takaisin seistessä ja joutuu sitten sahaamalla "kuljettamaan" bensaa koneeseen että hörähtää?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Tuota en kyllä osanut ajatella. Kiitos! Hmm kysyisin vielä, että onko tämä venttiili bensapumpun yhteydessä? (tankissa) Auttaisiko jos laittaisi bensasuodattimen letkun väliin ja lähelle tätä 1piste ruiskua? Tai mitä tarvis tehdä? Kovilla pakkasilla voi loppua akusta virta jos joudun näin pitkään sahamaan.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

bensapumppu on tankissa, eikös bensapumppu pyöri jo kun laittaa virrat, eli kääntää virran päälle ja antaa pumpun vähän pyöriä ja sitten vasta starttaa. onko normaalisuodatin vaihdettu ajallaan? ei kai se mitään lisäsuodattimia enää kaipaa. jos nyt vika yleensä on tossa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

joo ruiskumallissahan se sähköpumppu pitäisi naksuttaa bensaa järjestelmään kuten LJ kertoikin. Näin bensapumpun venttiilillä ei kai ole tohon välttämättä vaikutusta. Jotenkin vaikuttaisi kuitenkin, että bensansaanti kylmänä takkuilee? Mitenköhän tankin korvausilman saanti vaikuttaa tohon sähköpumppuun? Ja tosiaan myös se bensaputsari.

Bensansaannin kylmänä voisi kai varmistaa, jos laittaa pikkusen bensaa ilmanóttoaukkoon ennen käynnistystä. Jos ei silloinkaan heti hörähdä tuskin vika on silloin bensansaannissa.

Tossa ruiskusamaran ohjekirjassa oli muistaakseni juttua, ettei saa koskeakaan kylmänä kaasupolkimeen muuten keskusyksikkö ei saa oikeata tietoa tjsp. Ton ei nyt muutenkaan luulis vaikuttavan koska auto on ollut roikassa ja konehan on jo puoliksi lämmin ja ei kai tarvitse paljon "ryyppyä".
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Näin käynnistän Ladani. Painan kytkimen pohjaan ja vaihde vapaalle, sitten käännän vain virran päälle ja odotan kunnes takaa kuuluva naksutus lakkaa (bensapumppu) sitten starttaan ja en paina kaasua, kun kerran on ruisku. Konehuoneessa on bensansuodatin ja se on siinä kohtaa missä on yleensä moottoritilan valo. On kaksi bensaputkea ja meno sekä paluu. Nämä letkut on niin sanottuja hydrauliletkuja, kun päät on metalliset. Tämä bensasuodatin (metallilieriö) olis varmaankin hyvä vaihtaa ja katsoa, oisko sellä mitään vaikutusta. Tämän koitan kanssa, että kaadan pikkusen bensaa suoraan niinsanotusti kaasuttimeen. Kun moottori on ollut lämmityksessä, niin ei käynnistyksen jälkeen jää käymään mitenkään korkeimmalle kieroksille. Koitan myöskin tänään ilman moottorin esilämmitystä, että jääkö käymään kieroksille. Kiitoksia neuvoista.
Vastaa Viestiin