Joutuu sahamaan
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Joutuu sahamaan
Mikä häiriö, kun joutuu starttaamaan aika pitkään ennen kuin lähtee käyntiin, vaikka on ollut lohkolämmitinkin päällä runsaat puolituntia? Lämpimänä lähtee heti. Kysymyksessä on Lada 1700i
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Tuota en kyllä osanut ajatella. Kiitos! Hmm kysyisin vielä, että onko tämä venttiili bensapumpun yhteydessä? (tankissa) Auttaisiko jos laittaisi bensasuodattimen letkun väliin ja lähelle tätä 1piste ruiskua? Tai mitä tarvis tehdä? Kovilla pakkasilla voi loppua akusta virta jos joudun näin pitkään sahamaan.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
bensapumppu on tankissa, eikös bensapumppu pyöri jo kun laittaa virrat, eli kääntää virran päälle ja antaa pumpun vähän pyöriä ja sitten vasta starttaa. onko normaalisuodatin vaihdettu ajallaan? ei kai se mitään lisäsuodattimia enää kaipaa. jos nyt vika yleensä on tossa.

joo ruiskumallissahan se sähköpumppu pitäisi naksuttaa bensaa järjestelmään kuten LJ kertoikin. Näin bensapumpun venttiilillä ei kai ole tohon välttämättä vaikutusta. Jotenkin vaikuttaisi kuitenkin, että bensansaanti kylmänä takkuilee? Mitenköhän tankin korvausilman saanti vaikuttaa tohon sähköpumppuun? Ja tosiaan myös se bensaputsari.
Bensansaannin kylmänä voisi kai varmistaa, jos laittaa pikkusen bensaa ilmanóttoaukkoon ennen käynnistystä. Jos ei silloinkaan heti hörähdä tuskin vika on silloin bensansaannissa.
Tossa ruiskusamaran ohjekirjassa oli muistaakseni juttua, ettei saa koskeakaan kylmänä kaasupolkimeen muuten keskusyksikkö ei saa oikeata tietoa tjsp. Ton ei nyt muutenkaan luulis vaikuttavan koska auto on ollut roikassa ja konehan on jo puoliksi lämmin ja ei kai tarvitse paljon "ryyppyä".
Bensansaannin kylmänä voisi kai varmistaa, jos laittaa pikkusen bensaa ilmanóttoaukkoon ennen käynnistystä. Jos ei silloinkaan heti hörähdä tuskin vika on silloin bensansaannissa.
Tossa ruiskusamaran ohjekirjassa oli muistaakseni juttua, ettei saa koskeakaan kylmänä kaasupolkimeen muuten keskusyksikkö ei saa oikeata tietoa tjsp. Ton ei nyt muutenkaan luulis vaikuttavan koska auto on ollut roikassa ja konehan on jo puoliksi lämmin ja ei kai tarvitse paljon "ryyppyä".
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Näin käynnistän Ladani. Painan kytkimen pohjaan ja vaihde vapaalle, sitten käännän vain virran päälle ja odotan kunnes takaa kuuluva naksutus lakkaa (bensapumppu) sitten starttaan ja en paina kaasua, kun kerran on ruisku. Konehuoneessa on bensansuodatin ja se on siinä kohtaa missä on yleensä moottoritilan valo. On kaksi bensaputkea ja meno sekä paluu. Nämä letkut on niin sanottuja hydrauliletkuja, kun päät on metalliset. Tämä bensasuodatin (metallilieriö) olis varmaankin hyvä vaihtaa ja katsoa, oisko sellä mitään vaikutusta. Tämän koitan kanssa, että kaadan pikkusen bensaa suoraan niinsanotusti kaasuttimeen. Kun moottori on ollut lämmityksessä, niin ei käynnistyksen jälkeen jää käymään mitenkään korkeimmalle kieroksille. Koitan myöskin tänään ilman moottorin esilämmitystä, että jääkö käymään kieroksille. Kiitoksia neuvoista.