Asteekissa pieni kosmeettinen häikkä eli maadoitusvika, jossain päin autoa. Kun valot ovat päällä, vilkun merkkivalo ei pala, vaan hehkuu yhdessä koko ajan pitkien merkkivalon kanssa. Kun laittaa vilkun päälle, pitkien merkkivalo vilkkuu. Jollei valot ole päällä, niin silloin vilkkujen merkkivalo pelaa normaalisti. RTJN:n kanssa pohdittiin asiaa Lada-shopissa, ja epäiltiin että valojen maadoitus on huono. Tuumittiin, että puolan toiseen kiinnitysruuviin tulee etuvalojen maat (?). Putsasin sen huolellisesti ja kiristin, mutta vika ei vielä ollutkaan siinä.
Ennen kuin jatkan maadoituspisteiden läpikäyntiä, niin vosin kerätä kokemuksia, että onko muilla ollut vastaavaa ja mistä ratkaisu löytyi.
Maadoitus vika
Maadoitus vika
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Juuri tuon tyyppiset maadoitusviat ovat inhottavia.Välillä niissä vian oireetkin saattavat muuttua peräjälkeen.Useiden merkkivalojen palaminen johtuu siitä että merkkilamppu saa maita toisen merkkilampun hehkulangan kautta ja näin molemmat lamput palavat himmeästi ja antavat väärää informaatiota.Itse tarkistasin mittariston maadoituksen...missä se lieneekin.Kerran sain yhden auton merkkilamput asettumaan korjaamalla korin ja moottorin välisen maadoituksen.Sitä ennen ne vilkkuivat kuin joulukuusen valot.
Luulen että yritän ensin helpommalla tavalla, eli ruuvi aavistuksen verran löysälle, CRC:tä tms. litkua ja johdonpään tehokasta hinkkausta edes takas, ja ruuvi kireälle. Mikäli ei auta, sitten vasta johdot irti.pressa kirjoitti: kun ruuvin irrottaa niin todella viheliäinen saada ne kolme johtoa takaisin
Se miksi epäilin valojen maadoitusta, niin aikoinaan kun mulla oli 110R Coupe Skopda, niin siinä oli vastaavanlainen vika, paitsi että lisäpirkien merkkivalo hehkui, eikä vilkkujen merkkivalo toiminut oikein. Silloin auttoi etuvalojen maadoituksen puhdistus.
Tarkistan seuraavaksi pressan mainitseman vilkkureleen maadoituksen em. tavalla
Niin no, naisten sirot ja sievät sormet
Mutta jos on sormet kuin nippu k*rpiä niin, voi olla hankalaa, miten on pressa?
Mulla on vaan semmoiset nakkisormet, että kokeilen ensin niinkuin sanoin, ettei mene hermot...