Maadoitus vika

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Maadoitus vika

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Asteekissa pieni kosmeettinen häikkä eli maadoitusvika, jossain päin autoa. Kun valot ovat päällä, vilkun merkkivalo ei pala, vaan hehkuu yhdessä koko ajan pitkien merkkivalon kanssa. Kun laittaa vilkun päälle, pitkien merkkivalo vilkkuu. Jollei valot ole päällä, niin silloin vilkkujen merkkivalo pelaa normaalisti. RTJN:n kanssa pohdittiin asiaa Lada-shopissa, ja epäiltiin että valojen maadoitus on huono. Tuumittiin, että puolan toiseen kiinnitysruuviin tulee etuvalojen maat (?). Putsasin sen huolellisesti ja kiristin, mutta vika ei vielä ollutkaan siinä.

Ennen kuin jatkan maadoituspisteiden läpikäyntiä, niin vosin kerätä kokemuksia, että onko muilla ollut vastaavaa ja mistä ratkaisu löytyi.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Juuri tuon tyyppiset maadoitusviat ovat inhottavia.Välillä niissä vian oireetkin saattavat muuttua peräjälkeen.Useiden merkkivalojen palaminen johtuu siitä että merkkilamppu saa maita toisen merkkilampun hehkulangan kautta ja näin molemmat lamput palavat himmeästi ja antavat väärää informaatiota.Itse tarkistasin mittariston maadoituksen...missä se lieneekin.Kerran sain yhden auton merkkilamput asettumaan korjaamalla korin ja moottorin välisen maadoituksen.Sitä ennen ne vilkkuivat kuin joulukuusen valot.
Avatar
pressa
Viestit: 10538
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

mittariston maadoitus on vilkkureleen kiinitysruuvin alla
ja löytyy mittariston takaa vasemmalta
ruuvin alla muuten kolme johtoa ja kun ruuvin irrottaa niin todella viheliäinen saada ne kolme johtoa takaisin
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

pressa kirjoitti: kun ruuvin irrottaa niin todella viheliäinen saada ne kolme johtoa takaisin
Luulen että yritän ensin helpommalla tavalla, eli ruuvi aavistuksen verran löysälle, CRC:tä tms. litkua ja johdonpään tehokasta hinkkausta edes takas, ja ruuvi kireälle. Mikäli ei auta, sitten vasta johdot irti.

Se miksi epäilin valojen maadoitusta, niin aikoinaan kun mulla oli 110R Coupe Skopda, niin siinä oli vastaavanlainen vika, paitsi että lisäpirkien merkkivalo hehkui, eikä vilkkujen merkkivalo toiminut oikein. Silloin auttoi etuvalojen maadoituksen puhdistus.

Tarkistan seuraavaksi pressan mainitseman vilkkureleen maadoituksen em. tavalla
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Ei se ole niin viheliäistä ainakaan jos on pienet ja näppärät sormet ;)
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Niin no, naisten sirot ja sievät sormet :roll: :oops: :D Mutta jos on sormet kuin nippu k*rpiä niin, voi olla hankalaa, miten on pressa? :lol: Mulla on vaan semmoiset nakkisormet, että kokeilen ensin niinkuin sanoin, ettei mene hermot...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Vastaa Viestiin