2107:n kytkimen kiukuttelu..

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
liukastelija
Viestit: 123
Liittynyt: 1.12.2005 18:36
Paikkakunta: Espoo

2107:n kytkimen kiukuttelu..

Viesti Kirjoittaja liukastelija »

Mikä voisi olla ongelmana kun 2107:n kytkin toisinaan ei palaudu kunnolla vaan jää pohjaan/vähän irti lattiasta tai ykkösellä liikkeellelähdettäessä stumppaa luistatettaessa, vaikka kuski onkin keskivertoa parempi :lol: Suurimman osan ajasta toimii kyllä normaalisti. Olen vaihtanu nesteet ja ilmannu, auto on seisonut edelliset pari vuotta. Pitäiskö katella uutta työsylinteriä tai jotain vai wtf? Aj.95000, vm -95
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Kykinlevy hirttää akseliin. Varma juttu jos se seisoo sulla parivuotta..siis auto.
En usko että vika ois sylintereissä.

Tuo kytkimen jumitus on tuttujuttu itsellekin. 2 autoa jököttää tallissa missä on sama vika.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Mulla teki samaa kun oli pääsylkässä kumit huonona, oli ihan kovettuneet vaikka auto on ollut kokoajan ajossa
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Pääsylkkää veikkaisin minäkin.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
liukastelija
Viestit: 123
Liittynyt: 1.12.2005 18:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja liukastelija »

Mä olen ajanut sillä seisonnan jälkeen joku 8000 km, ostin auton kai joku 3 kuukautta sitten. Jos kytkintä pitää pohjassa esim. liikennevaloissa seistessä, niin aika turha lähteä edes yrittämään liikkeelle kytkintä luistattamalla ku heti nappaa täysillä kiinni. Ikäänkuin paineet jotenki häviäis? Ei kyllä ainakaan nestettä tiputa. Mites sellasen kumin vaihto, ei kai se mikään kovin erikoinen operaatio voi olla? Saakohan niitä esim. motonetistä tai jostain?
Kiitos vastauksistanne.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Vaihda vapaalle liikennevaloissa niin voit pitkittää vaihtoo ;)
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Mulla auttoi pääsylinterin vaihto aikoinaan,
se maksoi motonetissä varmaan noin 15€.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Tuo vaiva kyllä tosiaan viittaa enemmän jompaankumpaan sylinteriin. Jos kytkin hirttää akseliin, sen tuntee jo polkimesta.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Viime viikolla samanlainen homma. Kytkimen työsylinterin kumit. Samalla vaihtaa myös pääsylinterin kumit. Yhteensä jotain 12-15 eur Motonet.

Rupes taas kytkin pelittään.
Lada rules
Avatar
jta
Viestit: 4447
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Vaikka melkeinhän samalla vaivalla vaihtaa pää- ja työsylinterinkin. Hintakaan nyt ei kovin kova ole. Noin 40€ maksaa yhteensä nuo. Onhan nuo toki kalliimmat kuin pelkät korjaus sarjat mutta tuon jälkin pelittää ihan varmasti kun vaihtaa molemmat uudet.
Avatar
liukastelija
Viestit: 123
Liittynyt: 1.12.2005 18:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja liukastelija »

Pannaan kumit vaihtoon :D Kiitos kaikille vastauksista.
Vastaa Viestiin