Ladan perä
Ladan perä
onko kellään hajotus kuvaa ladan perästä kun minun oli tarkoitus hitsata siitä lukko perä mutta en tiedä että mikä rattaat pitää hitsata kiinni?
lada combi hypi ja pompi
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
skannaan korjauskirjasta ja laitan tonne galleraan kuvan siitä.
http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
ja kuvia myös tuolta:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... 301&pos=13
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... 301&pos=13
http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Niin siis eikös spooli ole sellainen mutikka, joka korvaa tasauspyörästön. Periaatteessa tasauspyörästön koppa, jossa ei vaan ole tasauspyöriä sisällä. Siihen on vaan tehty kiinnitys paikat lautaspyörälle ja hammastukset vetarin päille jotka tulee sinne sisään ja tällöin vetoakselit on yhtä puuta. Tämä palikka on siis koneistettu sopivasta metallista, näin ollen kestävyys parempi kuin kemppilukossa. Ei vaaraa että hitsaukset pettää tai hitsauksen lämpörasitusten aiheuttamia rikkoutumisia.
Näin olen ainakin asian ymmärtänyt, en tosin ole tuollaista spoolia koskaan livenä nähnyt. Jos tämä oli ihan puutaheinää niin viisaammat saa korjata
Näin olen ainakin asian ymmärtänyt, en tosin ole tuollaista spoolia koskaan livenä nähnyt. Jos tämä oli ihan puutaheinää niin viisaammat saa korjata

- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Joo spooli on tosiaan ns. holkkilukko, eli sillä korvataan tasauspyörästö tai sen rattaat. Jokainen varmaan tekee vähän erilaisen mut mulle yks kiihdytysautoilija neuvo tekeen sellasen simppelin eli pätkä putkee johon koko matkalle pooritus vetareille ja keskelle putkee reikä keskitappia varten jottei putki pääse vaeltaan.
Ittellä ei o ikinä tällästä ollut mutta paljon sitä kehutaan.
Suurin ero tossa spoolissa kemppiin verrattuna on se kestävyys eli just ne lämpöasiat!!!
Ja jos oikeesta materiaalista sen tekee niin se holkkihan myötää vähän rasituksen alla eli ei pistä niin pahasti hanttiin kurveissa.
Ne tosin monesti tehdään melko kovasta tavarasta jolloin täytyy varautua hyppyihin parkkiksilla peruutellessa
Ittellä ei o ikinä tällästä ollut mutta paljon sitä kehutaan.
Suurin ero tossa spoolissa kemppiin verrattuna on se kestävyys eli just ne lämpöasiat!!!
Ja jos oikeesta materiaalista sen tekee niin se holkkihan myötää vähän rasituksen alla eli ei pistä niin pahasti hanttiin kurveissa.
Ne tosin monesti tehdään melko kovasta tavarasta jolloin täytyy varautua hyppyihin parkkiksilla peruutellessa

mulla ainaskin kun pikkurattaista olivat hampaat kadonnut ni sulattelin ne kaikki välit kiinni ja sen jälkeen vielä siihen tasaus pyörästön kehään kiinni, oli aika lämmin kun kuumana oli vähän tahmea mutta kylmänä toimi hyvin, et paikoilleen vaan ja ölpit sisään ja kumit laulaan ja jotkun on varmaan nähny et kumin polttoa en ole koskaan hävenny ja hyvin on kestäny ja vielä seuraavalla omistajallakin kumi laulaa. 
