kaasari

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

kaasari

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

no niin nyt minulla on 3 rikkinäistä kaasaria ja jos nyt sais noista paskoista ees yhen toimivan vekottimen.. 2 kaasarissa on semmone vika et kaasari tulvii ihan täyteen ensin 2 kurkku ja sit hitaasti 1 kurkku.. ja sit yhes on semmone vika et 2 kurkku ei aukea mekanismit ruostunu ja joka paikka jumissa.. ja ei alipaine juttu toimi.. et jos sais neuvoja noitten korjaamiseen ja mikä vikana..
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Säädä koho. kaasari pystyssä siten,ettei neula venttiili painu sisään. tiivisteen kanssa kohon ja kannen väli 6,5mm +-0,25mm.
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

ihme vaan kun seisoessaan hajoo noi kaasarit.. ja se pensan pinta on aika alhanen muutenki siel kaasaris et en usko et siinä vika on..
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Avatar
jta
Viestit: 4447
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Hapettuuhan nuo kaasarit ajanmittaan kun alumiiniseosta ovat. Mutta tuo tulviminen on todennäkösesti kohon säädöstä johtuvaa tai kulunu neulaventtiili. Ja kannattaa myöskin tarkistaa ettei koho vuoda eli ettei vedä aineita sinne kohon sisään.

Ja vivustot kyllä jumittuu takuulla aikaa myöten jos ei käytössä ole nuo kaasarit. Muistaakseni pöhöllä ollu myynnissä noita kaasarin alaosia jossa on nuo vivustot.

Alipainekalvon voi hyvin testata että onko rikki kun sen irrottaa ja painasee sen tangon sinne sisään ja peittää sen reiän joka on siinä alipaine jutun jalassa. Jos tanko tulee ulos vaikka reikä on tukossa niin kalvo on rikki. Toinen vaihtoehto tietenkin että aukaisee sen alipaine hässäkän ja tarkistaa silmämääräisesti kalvon kunnon.

Sekavasti kirjoitettu mutta toivottavasti saa selvää kuitenkin.
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Jeps.. Neulaventtiili on kans yhtä mahdollinen.Hapettunut tai jotain.Ja mulla oli yhdessä tehdas uudessa kaasarissa pienen pieni reikä kohossa.Huomasin vasta kun oli koho irti ja ravistin sitä,ni hölsky bensat sisällä.
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Vastaa Viestiin