Bensaputkista
Bensaputkista
Voiko bensaputkena käyttää tavallista vesijohtokupariputkea? Jotkin liikkeet myyvät nikkelipinnoitettua kuparia tai vastaavaa tuohon hommaan.
itse en näkisi mitään esteitä tolle, kestäähän ne tavalliset "metalliputketkin"
Kokemusta ei pitkästä käytöstä ole kuitenkaan ole, muistan kuitenkin joskus taivutelleeni jarruputkesta bensaputken ja hyvin toimi.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Sitähän minä ajattelin että miksi bensaputkena myydään pinnoitettua erikoisputkea, jos kerta tavallinen kuumakäsitelty kupariputki käy yhtä hyvin. Eipä tuossa mitään kemiallista reaktiotakaan varmaan pääse syntymään, joten tuskinpa mitään ongelmia tulee.
Mitenkäs bensalinjojen koko kannattaa valita? Meno ja paluu molemmat 10mm putkea? Entä saako bensaputket kulkea auton sisällä, mm. entisessä peltouunossa (sama vuosimalli kuin lada, -85) muoviputket menivät kartturin puolella mattojen alla.
Mitenkäs bensalinjojen koko kannattaa valita? Meno ja paluu molemmat 10mm putkea? Entä saako bensaputket kulkea auton sisällä, mm. entisessä peltouunossa (sama vuosimalli kuin lada, -85) muoviputket menivät kartturin puolella mattojen alla.
onhan noita bensaputkia sisällä varmaan monessakin vehkeessä. Itse muistan kun joskus hitsattiin jenkin pohjaa, niin ei älytty, että bensaputki menee sisällä, niin pääsi auto kärtsämään. Onneksi talossa oli palomies, joka reagoi nopeasti sammutuksessa.
Tota vesijohtoa ei saakaan pienempänä kai kun 10mm? Sehän nyt riittää vaikka Uralille
Tota vesijohtoa ei saakaan pienempänä kai kun 10mm? Sehän nyt riittää vaikka Uralille

muovisesta paine-ilma putkesta olen itse nikkaroinut jo useampaan autooni ,ja meinaan tarpeen tullen toimia samoin...
helppoa muokata kun taipuu mutkalle ilman taivuttimia ,leikkaus puukolla , ym. suosittelen ...
lisää asiasta
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=16467
helppoa muokata kun taipuu mutkalle ilman taivuttimia ,leikkaus puukolla , ym. suosittelen ...
lisää asiasta
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=16467
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Biltemalta saa muuten edullisesti noita kuparinputken taivuttajia- 10,12 ja 15mm. (10-17€). Hommasin itselle kun piti tehdä tuolla wanhassa kotipaikassa pesuhuoneen uudet putkitukset. Valmiilla liittimillä nekin on suht helppo itse tehdä siisteiksi. Itse olin ainakin tyytyväinen.
niin ja tietysti se "pyöritettävä" leikkuri. Siisti ja nopea homma.
niin ja tietysti se "pyöritettävä" leikkuri. Siisti ja nopea homma.
Sinistä paineilmaputkea meillä olisikin jo pajalla montaa kokoa vaikka kuinka paljon. En oikein luota muoviputkeen kun se hankautuu helposti hajalle terävissä pinnoissa ja ei kestä lämpöä paljoakaan. Ei noihin kupariputkiin taivitusvehkeitä autossa tarvitse, kun käyttää hehkutettua kuparia joka taipuu helposti käsissä. Jos sen syöttöputken vetäisi 10mm ja paluun 8mm niin tulee oppien mukaan tehtyä.
- Lada_Racing