Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Tänne muut kulkupelit ja vehkeet, länsiautoista mopoihin.

Otsikointi vapaamuotoinen.
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

14 000km ajettu,mittari näyttää 106tkm.Hyvin pelaa.....
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Sehän hienoa että Sekottaja pelaa hyvin. minunkin 111 on pelannut hyvin ellei loistavasti.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

t tulppu kirjoitti:Sehän hienoa että Sekottaja pelaa hyvin. minunkin 111 on pelannut hyvin ellei loistavasti.
.....asiaa 8)
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Skoda Favorit on ollut myös Tekniikan maailman vertailutesteissä vuosina 1989 ja 1994. Mitä lie muutoksia välillä tapahtunut, kun hävisi selvästi Samaralle 1989, mutta yhtä selvästi voitti koko hintaluokkansa testin 1994. Joka tapauksessa hyvästä vuosimallista on tässä kyse, niin kuuluuhan sen toimiakin.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Mallisarjan viimeinen ennen Feliciaa.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Mun Favoritiin on tullut hieman yli 10 tkm mittariin ajoa eli kokonaislukema nyt hieman yli 75 tkm ja pelaa kuin unelma myös.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja samarai »

Jaska HKI kirjoitti:Mallisarjan viimeinen ennen Feliciaa.
Tässä on puolestaan mallisarjan viimeinen Favorit (2000 OHV type 923 v. 1938-41) ennen kommunisteja. 8)

Kuva
"powerful engine with a capacity of 2091cm³ and 40,5 kW, which could reach 110 km/h"

Skodalla menikin sitten sosialismin kyydissä 50 vuotta ennen kuin päästiin lähellekään samaa tasoa tuotannossa. :lol:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Nypin Hakkapelitta kympeistä loput nastat pois,kulutuspinta edessä 6mm ja takana 7mm.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja samarai »

Katselin juuri, että tuossa Favorit 1994 olisi pulttijako 4x100, muuttunut -93 mallista ja -92 ja vanhemmissa olisi sama kuin Ladassa. Tässäkin varmaan näkyy sen VW:n mukaantulo Skodaan.

Skoda Favorit/Forman <-92 - 4*98mm
Skoda Favorit/Forman 93-> 4*100mm
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Missähän vaiheessa ovat tehneet vastaavan muutoksen Seatiin? Seat oli VW:n omistukseen asti vielä Fiat -sukuinen alustaltaan, ja pulttijako myös Fiatin 4x98. Jostain syystä herännyt kiinnostus yhteen hieman vanhempaan Skoda -malliin, nimittäin 440 Spartakiin. Varmaan siksi kun sellaisen raato lojunut yhden läheisen autiotilan pihalla. Uudempi Octavia samalla alustalla ei ole niin kiinnostava, vaan ne spartakin keulan "viikset" pitäisi olla. Mutta haaveeksi taitaa jäädä kun raatojenkin hinnat on jo useampia tonneja, vanhat itäautot on jo kalliimpia mitä samanikäiset länsiraadot. En muista oliko jo 440:ssä kaukaisesti (lohkoltaan) samansukuinen kone, mitä jaskan skodassa, vai tuliko se vasta 1000mb:hen. Koneet on ulkoisesti melko saman oloisia, ja mm. laturi samassa kohdassa. Virranjakajat eri kohdissa.

Kuva
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja samarai »

Enpä itse tuota Spartakia olisi Octaviasta osannut erottaakaan. Tuo Spartak ja Octavia oli varmaan parasta sosialistisen Skodan tuotannossa?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Isä-Pavelin 1959 Octavia kaatui kaksi viikkoa vanhalla kortilla ja Pavel vannotti, että ihan kohta ei tarvitse tulla pyytämään autoa ajettavaksi, Toiset kaksi viikkoa ja Pavelin -62 Consulilla taas mentiin.
Ensimmäinen oma auto oli -62 Octavia.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tuo vanha Octavia oli kyllä aika yleinen kulkupeli, niitä muistan monellakin tutuilla olleen. Ei olisi kyllä aikoinaan uskonut, että Skoda Octavia joskus vielä nousee Suomen rekisteröintitilaston ykköseksi tulevaisuudessa.

Vieläköhän Octaviassa on olemassa se luukku jalkatilassa, mistä voi tarkastaa vaihteistoöljyt?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Tuo Pavelin Skoda jämähdytti joskus kaksi vaihdetta yhtä aikaa päälle. Tuosta luukusta piti sitten erotella siirtäjän vivut kohdalleen.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

juippi11 kirjoitti:Jostain syystä herännyt kiinnostus yhteen hieman vanhempaan Skoda -malliin, nimittäin 440 Spartakiin. Varmaan siksi kun sellaisen raato lojunut yhden läheisen autiotilan pihalla. Uudempi Octavia samalla alustalla ei ole niin kiinnostava, vaan ne spartakin keulan "viikset" pitäisi olla. Mutta haaveeksi taitaa jäädä kun raatojenkin hinnat on jo useampia tonneja, vanhat itäautot on jo kalliimpia mitä samanikäiset länsiraadot. En muista oliko jo 440:ssä kaukaisesti (lohkoltaan) samansukuinen kone, mitä jaskan skodassa, vai tuliko se vasta 1000mb:hen. Koneet on ulkoisesti melko saman oloisia, ja mm. laturi samassa kohdassa. Virranjakajat eri kohdissa.
Saatanpa väittää että Spartakissa olisi hieman erilainen alusta, sillä muistini mukaan Sparatakissa olisi vielä etujousena lehtijousi poikittain kun -59 Octaviasta alaken on kierrejouset edessä. Lisäksi kojelaudassa on sisällä eroa...
Älä usko höpönhöpöjä kalliista itäautoista, sillä olen huomannut että pyynnit ovat kovia, mutta eipä niistä kukaan niitä pyyntejä maksa. Ajokuntoisia saa jo tonnillakin, joskus allekin mutta projekteista ei muutamaa satasta enempää kyllä tarvitse maksaa. Olisin tuollaisen Spartakin tehtävissä olevan raadon pari uotta sitten saanut ilmaiseksi vai olisikohan symbolinen kymppi pitänyt maksaa, joten unohda nettiautot ja muut torit joissa nyljetään.

440:sen ja 1000MB:n koneessa ei juurikaan ole samaa muuta kuin että on putkikone ja neljä pyttyä.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Vastaa Viestiin