Sillä saa sitten sitä luotettavuutta, mikä Delta-auton huoltamalle autolle on tyypillistä.Lada-Jussi kirjoitti:minä huollan vain virallisen huolto-ohjelman mukaan.
Onnea valitsemallesi tielle.

Sillä saa sitten sitä luotettavuutta, mikä Delta-auton huoltamalle autolle on tyypillistä.Lada-Jussi kirjoitti:minä huollan vain virallisen huolto-ohjelman mukaan.
-87 mallisessa 1.3 samarassa ei ainakaan tarvinnut kuin heittää uusiLada-Jussi kirjoitti:nii no olikos samaran 1,3 sellainen mikä ei pyöri vapaasti, mutta mutta, silti Ladan huolto-ohjeisiin ei kuulu vesipumpun vaihto hihnan yhteydessä. Tiedän 110:n jolla on ajettu entisellä vesipumpulla ja jako pysyi kuitenkin kohdallaan (16v), jossain Opelissa on ainakin hihnain kiristys vesipumpulla ja niissä kuulunee kai ihan huolto-ohjelmaan että pumppu vaihdetaan. Samarassa/110:ssä ei tarvitse edes kiristysrullaa välttämättä vaihtaa, jos rulla on vanhempi metallinen, uusi muovirulla pitää vaihtaa aina (ihan Deltassa kerrottua). Itellä ollut vaikka kuinka paljon ajettuja Samaroita ja kaikissa varmaan ihan alkuperäiset vesipumput, että ei täällä kirjoittavilla taida paljon olla luottamusta Ladan osien kestoon, jos niitä pitää säännöllisesti vaihdella. Eikös tulis halvemmaksi vaihtaa koko auto, kun huoltoväli tulee täyteen.
niii mut tää on orkkista, jos vaihdetaan huolto-ohjelmaan kuulumattomia osia ennakkoon se ei ole huoltoa vaan ennakkoon korjaamista, joten korjaamista sillä ei vältetäaudiq kirjoitti:Sillä saa sitten sitä luotettavuutta, mikä Delta-auton huoltamalle autolle on tyypillistä.Lada-Jussi kirjoitti:minä huollan vain virallisen huolto-ohjelman mukaan.
Onnea valitsemallesi tielle.
Sitä "ennakkoon korjaamista" kutsutaan kyllä hyvin yleisesti juurikin huolloksi.Lada-Jussi kirjoitti: niii mut tää on orkkista, jos vaihdetaan huolto-ohjelmaan kuulumattomia osia ennakkoon se ei ole huoltoa vaan ennakkoon korjaamista, joten korjaamista sillä ei vältetämut joo ei edes venäläisessä huolto-ohjeessa neuvota vaihtaa sitä pumppua ja niillä on laajemmat noi huolto-ohjelmat.
Onhan niissä toki eroja ja paljonhan vaikuttaa myös onko hihnaa pidetty turhan kireällä. Itsellä kesti takavedossa vesipumppu vajaa 170 tkm, sitten oli laakerit aivan väljinäKALERVO 1963 kirjoitti:On se kumma jos 110 ei vesipumppu kestä jos 100000 km minun entisellä takavetoisella latuskalla on jo ajettu 180000 km eikä ole vieläkään vesipumppua tarvinnut vaihtaa ( 1600 SL) onkohan pumpuissa jotain eroa?.