Please, auttakaa nyt joku ihan oikeasti.
Koko kesä on mennyt siihen, että saisin selville mitä osia on ostettava ja minkälainen lambda-anturi jos sellainen tarvitaan. Olisin pystynyt ne ostamaan kesän aikana vähitellen jos olisin tiennyt mitä ostaa. Ei minua auta sellainen neuvo, että ota irti se entinen ja laske onko siinä 1, 2, 3 vai neljä johtoa. En minä ensinnäkään itse uskalla mennä auton alle jos se on pelkän tunkin varassa nostettu ylös. Toiseksi en varmasti edes osaisi irrottaa sitä anturia (suunnilleen kyllä tiedän missä kohdassa se on). Ja kolmanneksi, jos sen kuitenkin jollain saisin irti, niin arvatkaa saisinko uutta sinne enää itse laitettua takaisin. Kyllä siinä vaiheessa jo tarvittaisiin sitten hinausautoa korjaamolle. Jos nyt siis saisin ihan selkeä vastauksen montako johtoa on oltava että sitten voisin sen käydäs Biltemasta ostamassa hintaan 39 euroa, kun Delta-autostahan saisi heti oikean hintaan 197 euroa.
Sen verran on nyt selvinnyt, kun vein sen pakokaasumittaukseen, että ei otettukaan mittausta vaan kaveri nosti auton ylös, kun huomasi äänestä että siellä on ehkä reikä. Ja niin olikin, poakoputken väliosassa. Tilasin heinäkuun lopun palkasta Motonetistä väliosan ja takapöntön ja ylihuomenna on aika korjaamolle. Ajattelin, että nyt kun noihin osiin meni satanen, vaihto + pakokaasumittaus tekee sitten noin 60 euroa ja sitten on jo varattu katsastus ensi maanantaille ja se on 49 euroa, niin a vot. Olen loppukuun lähes rahaton, mutta onpahan tuo sitten lopultakin katsastus hoidettu. Ja paskat. Äsken kävin ajamassa, kun halusin kokeilla että lähteehän se varmasti käyntiin. Se hemmetin CE valo syttyi taas, vaikka olin siis jo silloin aikaisemmin saanut sen sammumaan. Nyt en sitten enää tiedäkään, että riittääkö tuo pelkkä väliosan ja takapöntön vaihto vai joudunko edelleen metsästämään sitä anturia. Ja jos joudun niin pysty nyt ostaman edes sitä Bilteman anturia ennen kuin seuraavasta palkasta kuun lopussa ja Lada on ajokiellossa sitten 18.8. jälkeen. Se on nimittäin se vihoviimeinen päivä, kun katsastus on hoidettava. Minulla on kyllä toinen auto (pieni japanilainen), jolla ajan normaalisti työajot plus muut. Mutta kuten ensimmäisessä viestissäni kerroin tämä Lada oli minun isäni ja se tuli meille kun isäni kuoli puolitoista vuotta sitten. Isän kuoleman jälkeen olen ajanut Ladalla noin 700 km ja nyt olisi tarkoitus saada se siis katsastettua ja sitten taas seisomaan. Vasta sitten pääsen säästämään rahaa poikani autokouluun, hänelle tämä olisi tarkoitettu tämä Lada. Onneksi sain kokopäivän työn nyt elokuun alusta, mutta eka kunnon palkka on siis vasta viimeinen päivä ja Lada olisi kataastettava viim. 18.8. Aika käy vähiin. Omaa tyhmyyttäni, kun silloin keäkuussa luotin naapuriin, joka on kai olevinaan jonkunlainen autokorjaaja. Hän lupasi jo viime syksynä että keväällä sitten vaan puhut hänelle niin hän vilkaisee Ladaa ja neuvoo minua. Odotin kesäkuun ja pitkälle heinäkuuhun ennen kuin hän vilkaisi eikä kuitenkaan osannut kertoa tarvitaanko se hemmetin anturi ja minkälainen. Ei muuten osannut sanoa tuota väliosaakaan, puhui jostain tiivisteistä vaan. Siihen se aika meni jolloin olisin jo päässyt hyvää vauhtia ostamaan tarvittavia osia.
Ja nyt jos tuo ylihuominen osien vaihto ei riitä, niin kertokaa nyt joku montako johtoa siinä anturissa on oltava tai kertokaa jonkun varaosaliikkeen vaikka joku koodinumero, että tämä liike ja tällä koodilla. Senkin kyllä sitten saan vasta elokuun vika päivä ostettua.
Ei millään pahalla, mutta hermot menee kohta tuon auton kanssa. Isän muiston takia olen halunnut sen säästää pojalleni, mutta vähitellen alkaa tuntumaan, että kun sen vaan jotenkin saisi katsastettua, niin on pakko myydä ja ostaa tilalle joku tavallinen, johon saa helpommin osia.
Joku arveli tuossa yhdessä viestissä, että sinne on joku joskus voinut vaihtaa jotain., Ei ole. Autolla on vasta ajettukin vähän yli 15000 km ja se oli alusta asti isäni ja sen jälkeen meidän. En edes ymmärrä miten noin vähän ajetussa autossa on voinut tulla reikä pakoputkeen.
Eli please, kertokaa tarkat ohjeet anturin ostoon.
Lada 110 ja CE valo
Re: Lada 110 ja CE valo
Tervehdykset toivottelen.
Minulla oleva HB110 8v 03 temppuili sen vikavalon kanssa. Deltan korjaamolla työnjohtaja sanoi suoraan, että pitää vaihtaa nokka-akselin asennontunnistin. Vaihdon jälkeen ei ole valo temppuillut. Olisiko tehtaalla ollut virheellinen erä antureita, joita on jossakin sarjassa autoja.
Minulla oleva HB110 8v 03 temppuili sen vikavalon kanssa. Deltan korjaamolla työnjohtaja sanoi suoraan, että pitää vaihtaa nokka-akselin asennontunnistin. Vaihdon jälkeen ei ole valo temppuillut. Olisiko tehtaalla ollut virheellinen erä antureita, joita on jossakin sarjassa autoja.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Tuskinpa siinä lambda-anturissa mitään vikaa voi olla noilla kilometreillä? Kannattaa nyt ainakin ensin nyt tehdä se pakokaasutesti. CE-valon syttymiseen on varmaan "tuhat" muutakin syytä kun lambda-anturi.
Varaosakuvastoja selaamalla käsittääkseni kaikissa 110:eissä (Bosch-ruisku) olisi lambda-anturi varaosanumerolla 21120-3850010-20 ("mama" -eli naarasliittimellä)
http://www.pasker.ru/catalog/goods.php?id=25646
Uudemmissa Euro3-malleissa lisäksi vielä toinen lambda-anturi katalysaattorin jälkeen 21120-3850010-30 ("papa" - urosliittimellä).
http://www.pasker.ru/catalog/goods.php?id=10896
Itse en kyllä tarvikelambdaa alkaisi virittelemään vaan yrittäisin hommata orkkisosan esim. tämän boardin kautta. On kyllä sinänsä ihme jos sitä tarvitaan yleensäkään tässä tapauksessa.
Varaosakuvastoja selaamalla käsittääkseni kaikissa 110:eissä (Bosch-ruisku) olisi lambda-anturi varaosanumerolla 21120-3850010-20 ("mama" -eli naarasliittimellä)
http://www.pasker.ru/catalog/goods.php?id=25646
Uudemmissa Euro3-malleissa lisäksi vielä toinen lambda-anturi katalysaattorin jälkeen 21120-3850010-30 ("papa" - urosliittimellä).
http://www.pasker.ru/catalog/goods.php?id=10896
Itse en kyllä tarvikelambdaa alkaisi virittelemään vaan yrittäisin hommata orkkisosan esim. tämän boardin kautta. On kyllä sinänsä ihme jos sitä tarvitaan yleensäkään tässä tapauksessa.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
mistä päätelty toi lambda vika yleensä vika on jossain muualla vaikka vikakoodi kertoisi huonoa lampdan singnaalia, vai onko vikakoodia yleensä luettu?
boschin katalookista pitäisi kans löytyä lambda, oliko se malliltaan joku lhs-24 tai lhs-25 en nyt muista, toinen oli bosch ruiskuiseen ja toinen gm ruiskuiseen malliin, pitäis jostain varmistaa
auto tykkää kun sillä ajetaan, vähäinen ajo saattaa jumittaa ja ruostuttaa paikkoja melkein yhtä paljon kuin ajaminenkin
boschin katalookista pitäisi kans löytyä lambda, oliko se malliltaan joku lhs-24 tai lhs-25 en nyt muista, toinen oli bosch ruiskuiseen ja toinen gm ruiskuiseen malliin, pitäis jostain varmistaa
auto tykkää kun sillä ajetaan, vähäinen ajo saattaa jumittaa ja ruostuttaa paikkoja melkein yhtä paljon kuin ajaminenkin

On nelijohtoinen lambda-anturi tässä autossa. Niin minä kirjoitin kerran, ja nyt toisen.
Autonkorjaus vaatii rahaa tai pioneerihenkeä.
Autonkorjaus vaatii rahaa tai pioneerihenkeä.
Ensin pitää vika selvittää ja sitten ostaa vialliset osat. Ei voi tietää mitä ostaa jos ei niitä vikakoodeja ole luettu.Riitta2008 kirjoitti:Koko kesä on mennyt siihen, että saisin selville mitä osia on ostettava ja minkälainen lambda-anturi jos sellainen tarvitaan. Olisin pystynyt ne ostamaan kesän aikana vähitellen jos olisin tiennyt mitä ostaa.
Tämä vuodon olemassa olohan on sinulle selvinnyt jo 11.7. kirjoittamassasi viestissä. Pakokaasumittausta turha tehdä jos putki vuotaa.Riitta2008 kirjoitti:Sen verran on nyt selvinnyt, kun vein sen pakokaasumittaukseen, että ei otettukaan mittausta vaan kaveri nosti auton ylös, kun huomasi äänestä että siellä on ehkä reikä. Ja niin olikin, poakoputken väliosassa.
No onko se silloin irronnut letku edelleen paikoillaan.Riitta2008 kirjoitti: Äsken kävin ajamassa, kun halusin kokeilla että lähteehän se varmasti käyntiin. Se hemmetin CE valo syttyi taas, vaikka olin siis jo silloin aikaisemmin saanut sen sammumaan.
Niin, eipä sitä reiän tarkkaa sijaintia voi päältäpäin kahtomalla selvittää. Yleensä se auttamis halu loppuu siihen kun pitää könytä renkaanvaihtotunkin nokassa olevan auton alle, kuka sinne uskaltaa mennä?Riitta2008 kirjoitti: Ei muuten osannut sanoa tuota väliosaakaan, puhui jostain tiivisteistä vaan. Siihen se aika meni jolloin olisin jo päässyt hyvää vauhtia ostamaan tarvittavia osia.
Ei millään pahalla, mutta olisiko sama myydä se pois heti. Eihän siitä mitään saa, mutta saako siitä ehyenä ja katsastettunakaan sen vertaa että korjaamo ja katsastus maksut sais kuitattua. Mikä osa muuten on se jota et ole onnistunut vielä saamaan? Ja minkälaisen tavallisen auton saa 8v vanhan Ladan hinnalla?Riitta2008 kirjoitti:Ei millään pahalla, mutta hermot menee kohta tuon auton kanssa. Isän muiston takia olen halunnut sen säästää pojalleni, mutta vähitellen alkaa tuntumaan, että kun sen vaan jotenkin saisi katsastettua, niin on pakko myydä ja ostaa tilalle joku tavallinen, johon saa helpommin osia.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- Sdelano v SSSR
Terve!
Autossasi on nelijohtiminen happianturi (lambda), kuten kaikissa 110-sarjan autoissa.
Bilteman tms. yleisanturi ei välttämättä toimi autossasi virheettömästi, sillä anturin lämmitysvastuksen resistanssi (siis käytännössä vastuksen teho) ei välttämättä ole oikea.
Kuvailemasi oireet sopivat moneen vikaan, myös happianturi- ja katalysaattorivaurioon.
Voisitko ystävällisesti lukea auton moottoritilassa olevasta valmistajan kilvestä alimmalla rivillä olevan autosi version (esimerkiksi S00 130) ja ilmoittaa sen? Siten selviää, mitkä osat autoosi sopivat.
Jos et saa katsastetuksi autoasi ajoissa, ei siihen maailma kaadu. Auto on ajokiellossa, kunnes se sitten katsastetaan, mutta sillä saa ajaa ajokiellosta huolimatta katsastukseen, jolle on etukäteen varattu aika.
Muu katsastamattomalla autolla ajaminen on rikesakkoasia.
Noin muuten olisi ehkä hyödyllistä lukea auton vikamuistin koodi(t), joita siellä varmasti on, mikäli vikavalo palaa. Koodien tietäminen auttanee huomattavasti vian etsinnässä.
menestystä
Svs
Autossasi on nelijohtiminen happianturi (lambda), kuten kaikissa 110-sarjan autoissa.
Bilteman tms. yleisanturi ei välttämättä toimi autossasi virheettömästi, sillä anturin lämmitysvastuksen resistanssi (siis käytännössä vastuksen teho) ei välttämättä ole oikea.
Kuvailemasi oireet sopivat moneen vikaan, myös happianturi- ja katalysaattorivaurioon.
Voisitko ystävällisesti lukea auton moottoritilassa olevasta valmistajan kilvestä alimmalla rivillä olevan autosi version (esimerkiksi S00 130) ja ilmoittaa sen? Siten selviää, mitkä osat autoosi sopivat.
Jos et saa katsastetuksi autoasi ajoissa, ei siihen maailma kaadu. Auto on ajokiellossa, kunnes se sitten katsastetaan, mutta sillä saa ajaa ajokiellosta huolimatta katsastukseen, jolle on etukäteen varattu aika.
Muu katsastamattomalla autolla ajaminen on rikesakkoasia.
Noin muuten olisi ehkä hyödyllistä lukea auton vikamuistin koodi(t), joita siellä varmasti on, mikäli vikavalo palaa. Koodien tietäminen auttanee huomattavasti vian etsinnässä.
menestystä
Svs
Sdelano v SSSR
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!