Latausjännitteestä

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Siis juu nimenomaan, siellä on kyllä paikka merkkivalolle muttei mikään siellä tuiki!
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
XXX
Viestit: 126
Liittynyt: 2.10.2003 7:54

Viesti Kirjoittaja XXX »

Autossa on latauksen merkkivalo, mutta se ei ole toiminut 31.5 jälkeen.
Laturi on Samara-mallia. Se alkaa ladata, kunhan sille antaa ensin herätinvirran suoraan akulta. Vikana on siis, ettei se saa herätinvirtaa normaalia kautta.


Mitä kautta herätinvirta tulee laturille normaalisti ?
Eikö kukaan tosiaan osaa kertoa, missä se latausvalon rele on ?

Auto on vm. 94
ВАЗ-21053 Жигули
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

öh

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

yleensä latausvalon rele on siellä oikeanpuoleisessa lokasuojassa, konehuoneessa. muistaakseni :oops:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
XXX
Viestit: 126
Liittynyt: 2.10.2003 7:54

Viesti Kirjoittaja XXX »

Joo... joku relehän siinä lokasuojassa on. Otan sen työpöydälle jatkotutkimuksiin. :shock:
ВАЗ-21053 Жигули
Avatar
XXX
Viestit: 126
Liittynyt: 2.10.2003 7:54

Viesti Kirjoittaja XXX »

Se rele oli joku startin rele: kun irrotin piuhat, ei auto enää startannut.

Pahaa pelkään, että joudun avata mittaristotaulun. :evil: Voisiko joku kertoa yksityiskohtaisesti, miten se avataan ?
ВАЗ-21053 Жигули
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

XXX kirjoitti:Se rele oli joku startin rele: kun irrotin piuhat, ei auto enää startannut.

Pahaa pelkään, että joudun avata mittaristotaulun. :evil: Voisiko joku kertoa yksityiskohtaisesti, miten se avataan ?
Irrota mittariston reunasta ruuveja peittävät lätkät, esim. työntämällä talttapäämeisseli väliin. Avaa ruuvit ristipäämeisselillä. Kisko mittaristoa itteesi päin. Riippuen kuinka paljon kaipaat tilaa, irrota nopeusmittarinvaijeri kiertämällä se sormin auki, ja tarpeellinen määrä katkaisijoita. Oliko tarpeeksi yksityiskohtaisesti? :)

Tota enempää en osaakaan neuvoa :|
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

jepulis

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

unohdin mainita että se lokasuojassa oleva ei venäläisen näköinen rele on startille menevän virran rele, mutta kyllä siellä pitäis olla sellainen kirkas venäläinen relekin. muutenhan releitä löytyy symboolein varustettuna sulakerasiasta ja mittariston takaa löytyy vilkkujen ja sytytyksen relet.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
XXX
Viestit: 126
Liittynyt: 2.10.2003 7:54

Viesti Kirjoittaja XXX »

Kiitos tiedoista. Jos nyt ei vika löydy, pitänee viedä auto korjaamolle. :cry:
Sattuuko kukaan muuten tietämään Deltan/muiden korjaamoiden hintoja ?
ВАЗ-21053 Жигули
Avatar
XXX
Viestit: 126
Liittynyt: 2.10.2003 7:54

Vika löytyi

Viesti Kirjoittaja XXX »

Vika löytyi !!!


Syynä oli latausvalon kannassa ollut huono kosketus. Laturi saa herätevirtansa lampun kautta, ja kun lamppu ei johtanut, ei laturikaan ladannut. Aikaisemmasta olettamuksesta poiketen merkkivalolla ei ilmeisesti ole relettä ollenkaan.
Harmillista, miten pieni vika voi aiheuttaa paljon työtä: pohjapanssarin turhan irrottamisen, laturin tarpeettoman purkamisen ja kasaamisen.

Nyt pääsee taas nauttimaan lomapäivistä ja Ladalla ajelusta 8)
ВАЗ-21053 Жигули
Vastaa Viestiin