Latausjännitteestä
Latausjännitteestä
Yleensä latausjännitemittari on näyttänyt vihreän alueen ylälaitaa, mutta nyt viime päivinä se on alkanut näyttää vihreän alueen alalaitaa, jopa valkoisen puolella, kun valot+muuta kuormaa on päällä.
Latausvalo ei ole palanut ajon aikana.
Onko syytä huolestua ?
Latausvalo ei ole palanut ajon aikana.
Onko syytä huolestua ?
ВАЗ-21053 Жигули
Jos huolettaa niin haet Motonetista halvan yleismittarin tai pari (~8 eur) ja mittailet DC Voltit akusta auton käydessä kuormalla ja ilman sekä akun lepojännitteen kone sammutettuna. Laturi sais tosiaan ladata yli 14 V vielä kuormapäällä mutta riippuu säätimestä mitä niistä saa pihalle...
Mulla toi farkun laturi lykkää ilmankuormaa päälle 15 V ja kuormapäälläkin 4 x 65W + 2 x 55W + parkit niin vielä 14.9 V mutta tossa onkin toi erillinen säädin joka luullakseni aika toimintavarma....
Valot on suht kirkkaat
eikä ole poksahdellu toistaiseksi yhtään polttimoa
Niin se alkuperäinen "sinnepäinmittari" voi näyttää ihan mitä vaan vaikka kai siitä voi suuntaa arvioida.... Jos siis tietää mitä laturi lataa normaalisti ja missä kohtaa toi viisari silloin on heilunu...
Mulla toi farkun laturi lykkää ilmankuormaa päälle 15 V ja kuormapäälläkin 4 x 65W + 2 x 55W + parkit niin vielä 14.9 V mutta tossa onkin toi erillinen säädin joka luullakseni aika toimintavarma....



Niin se alkuperäinen "sinnepäinmittari" voi näyttää ihan mitä vaan vaikka kai siitä voi suuntaa arvioida.... Jos siis tietää mitä laturi lataa normaalisti ja missä kohtaa toi viisari silloin on heilunu...
124/2101 practical beauty
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
öh
110:n ajotietsikka näyttää ajossa 13-15,5V latausta, se kai on paikkaansa pitävä ja aivan normaali?

Re: öh
Varmaankin oikea jännite siellä mistä tuo tietokone sen mittaa. Mutta akun napojen ja tuon tietokoneen välillä on erinäinen määrä piuhaa, liittimiä ja sulakkeita, jotka vääristävät mittaustulosta.Lada-Jussi kirjoitti:110:n ajotietsikka näyttää ajossa 13-15,5V latausta, se kai on paikkaansa pitävä ja aivan normaali?
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Tilannekatsaus:
Latauksen merkkivalo ei pala ollenkaan. Ei käydessä eikä seisoessa virrat päällä.
Laturi vaikuttaa ehjältä, samoin säädin.
Latausta lukuunottamatta muut sähkölaitteet tuntuu toimivan.
Kysymykset:
1. Missä on latauksen merkkivalon rele ?
2. Mikä tuntuu todennäköisimmältä vikapaikalta ?
Latauksen merkkivalo ei pala ollenkaan. Ei käydessä eikä seisoessa virrat päällä.
Laturi vaikuttaa ehjältä, samoin säädin.
Latausta lukuunottamatta muut sähkölaitteet tuntuu toimivan.
Kysymykset:
1. Missä on latauksen merkkivalon rele ?
2. Mikä tuntuu todennäköisimmältä vikapaikalta ?
ВАЗ-21053 Жигули
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jeps
noin vuodesta 1985 lähtien ei asennettu enää G-222 laturilla varustettuihin kanttiladoihin merkkivalon relettä eikä merkkivaloa, mutta jos on uudempi Samara tyyppinen laturi niin se tarvitsee merkkivalon. joka tapauksessa merkkivalon paikka ja akun kuva löytyy mittaristosta. kokemuksien perusteella on monissa 90-luvun 21053 autoissakin G-222 laturi vaikka venäläisten lähteiden mukaan laturi vaihtui uudempaan jo 1988.

Mun 1200S:ssä on myös merkkivalo, juuri kuten kuvailitkin. Mutta käyttö-ohjevihkosessa lukee:"Latauksen merkkivalo (ei kytketty Suomeen tulevissa malleissa)".XXX kirjoitti:Kyllä kojetaulussa latausvalo on. Samanlainen kuin öljynpainevalo, mutta latausvalon vieressä on akun kuva.
Auto siis vm.90
,_,/ukka
Autoton on huoleton