Pitää olla maanantaina Deltaan uudelleen yhteydessä. Tilanne siis tosiaan oli se, että olin perjantaina klo 16:20 autoa noutamassa, huolto meni kiinni 16:30. Ja tämä toinen huoltoneuvoja ei tilannettani sen kummemmin tuntenut. Huolto oli siis varattu lukkojen vaihdolle ja uusien avainten koodaamiseen ajonestoon. Ohjauksen tutkiminen oli sitten listalla, jos aika riittää.pressa kirjoitti:Minä menisin uudelleen aukioloaikana käymään ja pyytäisin sen selityksen koodeihin, siitähän alunperin maksettiinkin...
Sellainen ongelmahan tässä vielä oli, että uusien lukkojen mukana tuli vain ns. vara-avain ja käyttöavaimen metallinen avainosa ilman kaukosäädön ja ajoneston sirun sisältävää päätä. Pitäisi siis saada tuo kaukosäädinosa vielä tilattua, kun muuten ei ole kuin yksi avain, millä auton saa käyntiin ja keskuslukituskaan ei toimi normaalisti. Kalinassa on jostain syystä sellainen ratkaisu, että ovien lukkojen yhtaikainen avaus toimii vain kaukosäätimellä tai sisäpuolelta käsin kuljettajan ovessa olevalla kytkimellä. Avaimella aukeaa pelkkä kuljettajan ovi. Kaikki ovet kyllä menevät keskuslukituksella lukkoon, kun kuljettajan oven lukitsee avaimella, mutta avauspuoli ei toimi. Kyseessä ei ole vika, vaan järjestelmän kuuluukin toimia näin, kuten ohjekirja sanoo:"Kääntämällä avainta kuljettajan oven lukossa myötäpäivää kaikki ovet lukkiutuvat. Kun avainta käänntetään vastapäivään, vain kyseisen oven lukko aukeaa."
Ilman muuta asia on näin. Ehkä sitten vähän liiankin nöyrästi käyttäydyin itse, kun ihan Forssan Delta-autoon asti ajelin. Soitin siis avainasiassa ensin Hämeenlinnaan, mistä autoni on alun perin ostettukin. Sieltä ilmoittivat, ettei heillä ole varastossa uutta lukkosarjaa, mutta Forssassa on ja kehottivat Forssassa teettämään asennuksenkin, joten näin tulikin toimittua, vaikka onkin paljon pidempi ajomatka kuin Hämeenlinnaan.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Kyllä rahalle pitää saada täysi vastine, vaikka sen antaja olisikin meidän kaikkien rakastama ja kunnioittama TelttaAuto.