VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Hiljaista on ollut, molemmat sarjat saatu irti. Piuhat akulle takakonttiin. Seuraavaksi sitten coolerin sovitusta, samalla pakosarjan istutusta.

Toivotaan että edes loppukesäks sais ensisavut koneesta(tai siis putken päästä 8) )
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Mites, kun pitäis tuo kansipahvi vaihtaa tuohon 1700:seen. Niin kansi lähtee koneistukseen, ja mietin että paljon siitä pitäis ottaa tavaraa pois että saa puristukset 9:1. Vaikuttaako millin höyläys mihinkään? vai suoraan joku 1700 kansikin
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Kannattaiskohan ihan itse mitata ja mittailla ja sitten laskea se tuleva puristussuhde! Vai oliko nyt sitten kumminkin kyse puristus paineista?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Ihan puristussuhteesta kysymys. Olishan se helppo laskea, mutta kun en tiedä miten paljon se millin höyläys vaikuttaa palotilan kokoon. Jos jollain olis tietoa.

Huomenna pääsis asentamaan cooleria, kunhan sahaan tilaa sille 8)
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

parempi ku itte mitot ja lasket puristussuhteen ku siihen vaikutaa moni asia joita ei kaikki tiedä sun moottorista. aika vaikee on heitää neuvoa ku ei oo moottorista mitää tietoa.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Juu ei luulis olevan mahdoton tehtävä? Sillai sen saa ainakin niinkuin haluaa ja voi syyttää vain itseään kun meni poskelleen! :lol:
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Niinhän se on. Pitänee viedä kansi koneistamolle ja sanoa että höylätköön sen verran että palotilan koko on sopiva 9,0:1 puristuksille. Ei taida paljoa haitata vaikka olis 8,9:1 tai 9,1:1.

Mutuna:
puristussuhde: 8,5:1
poraus: 76mm
Isku: 66mm
kannentiivisteen halkaisija: 83mm 1700 pahvi(mikä lienee 1200 pahvin?)
kannentiivisteen paksuus puristuneena: 1mm
männät dekin tasolla
tasapää männät

palotilan kooksi tulee 34,5ml

ja 9,0:1 puristussuhde vaatisi 32ml palotilan, eli 2,5ml pienempi.

Mutta jos puristussuhde olisikin 8,8:1(jossain moottoreissa ilmeisesti on?) niin palotilan koko olisi 33ml, eli enään ei tarvitsisi poistaa tavaraa kuin 1ml verran.

Eli palotilan koon pitäisi olla tuo 32ml että saisi puristukset kohdalleen?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Cooleri löytänyt paikkansa keulalta, nyt sitten syyläriä änkemään paikoilleen. Sitten vielä suunnitella flektin paikkakin. Melko ahdas on tuo nappiksen konehuone pituus suunnassa. Tai sitten pitäis cooleri saada aivan maskiin kiinni, että syyläri ja vakioflekti mahtuisi normaalisti paikoilleen. Mutta en halua coolerin paistavan maskin takaa, eli nyt pitää hieman tarkemmin katsoa että sen näkee 8) . Ja silikonimutkatkin on mustat joten niitäkään ei erota....

EDIT:
Ahdasta on :D
http://aijaa.com/qIIEpH

Perhana kun ei ole kunnon kameraa :(
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Mitkäs numerot tuohon 1700 kanteen on painettu?
Tässä topicissa sanotaan että -1003015-10 http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic ... 1700+kansi
Ladainfo väittää muuta, 21213-1003011. ja ei infon mukaan missään ladassa ole tuota 15 loppuista kantta.....

Tuli vaan mieleen kun minun koneessa on juurikin tuo -1003015-10 numeroilla varustettu kansi. Kellään tarkempaa tietoa?

EDIT: tarkistin asian uudestaan ja sarja 21011-1003015-10, eli perus 1200-1600 kansi?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
MrKz
Viestit: 575
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Ootko siirtänyt Veli Samara akun takakonttiin? näyttää tuo akkuteline olevan vain vastuksena konehuoneessa nii eikö se olis sama rälläköidä pois eestä
Lada 21044 1700i -96
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Joo akku kontissa, mutta en ainakaan vielä sahaa telinettä pois.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja START »

hyvinhän se sinne mahtuu. munkin piti laittaa väkisin sinne keulaan 300x600x76 kenno niin ei kovin paljoa jää ylimäärästä tilaa syylärin ja kahen sähköflektin kanssa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Ajattelin huomenna sahata keulasta vielä palaa pois, että saan tuo syylärin paremmin tuonne. Vaikka cooleri tuleekin ihan maskin taakse.

Samapa se miten se cooleri ulos näkyy, kunhan konehuoneeseen sopii hyvin kaikki palikat...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Nythän ne palikat asettuikin hyvin, kun teki hieman peltitöitä lisää. Eli melkein koko maskintaus pelti pois, että cooleri mahtuu tulemaan maskiin kiinni.

P*rkele siellä on kaikki mitä orkkiksenakin, eli sopii cooleri hyvin kunhan on tarpeeks ohut....
http://aijaa.com/VtbFG5
Eikä se coolerikaan nyt sieltä maskin takaa paista ku naantalin aurinko, hyvin hämää maski....


Nyt voin sitten ruveta sovittamaan pakosarjaa ja sen jatketta....Ikävä vaan kun auton on ulkona hiekka "parkkipaikalla", ja hiekan päällä lilluu sellaset 4cm vettä. Ja pitäis putkisto(alkupätkä) saada auton alta pois :lol:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Nyt olis tilaisuus saada innovaten lc-1. Onkos tuo nyt sopiva meikäläiselle? eli saako tuon näyttämään sellain että saa seokset säädettyä?

Jotenkin kummallisen oloinen laitos...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Vastaa Viestiin