Takajarrut/paineen säädin?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
nanno
Viestit: 367
Liittynyt: 30.8.2003 0:48
Paikkakunta: Östermyra

Viesti Kirjoittaja nanno »

en ole ilmaruuvia löysännyt, mutta mulla oli rumpu irti ja kokeilin että sylinterit ei ole jumissa.. vaikka täysiä painoi jarrua niin yhtään ei sylinterin päät työntynyt ulospäin..

Hain tänään kasan osia: paineensäädin, molemmat sylinterit, käsijarruvaijeri ja purkki jarrunestettä.. maksoivat 47e koko läjä.

Vielä kun ne sais paikoilleen.
evo2
Viestit: 251
Liittynyt: 24.9.2003 7:28
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja evo2 »

no koita vielä löysätä takaputki pääsylinteriltä kun painat hampaat irvessä, pitäis poljin painuu pohjaan ja nesteen lentää.
TOSI MIEHET AJAA TAKAMOOTTORISELLA

Skoda Forman
Skoda 110 L
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Kaivetaas vanha topicci esille niin ei tarvi suotta uutta kirjoittaa.
Kysymys kuuluu:
Onko kaikissa Lada-malleissa tuo paineensäädin kuormajarrulla vai löytyykö jostain kuristajamallinen paineensäädin :?:

Jos joku ihmettelee miksi tätä kysyn niin Nivassa toi kuormajarru vaan ei yksinkertaisesti edistä tuota maastoajoa vaan monesti tekee siitä lähes mahdottoman kun auto kallistelee ja tanko joka on kiinni korissa liikkuu enemmän kuin on suunniteltu niin takajarrut menee lukkoon monesti ittekseen.

Ja vielä jos joku ny si sanoo että sitä kuormajarrupaineensäädintä ei saa poistaa/vaihtaa toiseen niin suomen lainsäädäntö sanoo auton jarrupaineensäätimistä kiteytettynä vain seuraavaa:
"Jarrupaineensäädin ei saa olla säädettävissä ajon aikana" eli kunhan siellä joku kuristin/ruuvipaineensäädin on ja esim. konehuoneessa niin ei onkelmia.
Kuva
Vastaa Viestiin