Takajarrut/paineen säädin?
Takajarrut/paineen säädin?
1200L ladan jarrupoljin on välillä kivikova ja takajarrut pois pelistä ja välillä poljin on "normaalin" tuntuinen ja jarrut toimii "normaalisti".
Vai onko tämä ihan normaalia...vai voisko jossain olla vikaa esim jarrupaineen säädin jumissa?
Vai onko tämä ihan normaalia...vai voisko jossain olla vikaa esim jarrupaineen säädin jumissa?
joo
tämän asian tiimoilta on ollut juttua ennekin ja yksi lääke paineen säätimen toiminnan takaa miseksi on täyttää se säätimen suojakumi ohkaisella öljyllä
tämä tietysti pehmentää sitä kumia mutta kun siellä on öljy ei vesi pääse kapillaarisesti nousemaan männän vartta sylinteriin ja jumittamaan sitä
vaihto työ on helppo jos putkien liitokset aukeavat suosiolla eikä putket katkeile
itse jouduin uusimaan neljä ja puoli metriä putkea kun vaihdoin paineen säätimen ( hieman hitsit kun oli pakkastakin)
tämän asian tiimoilta on ollut juttua ennekin ja yksi lääke paineen säätimen toiminnan takaa miseksi on täyttää se säätimen suojakumi ohkaisella öljyllä
tämä tietysti pehmentää sitä kumia mutta kun siellä on öljy ei vesi pääse kapillaarisesti nousemaan männän vartta sylinteriin ja jumittamaan sitä
vaihto työ on helppo jos putkien liitokset aukeavat suosiolla eikä putket katkeile
itse jouduin uusimaan neljä ja puoli metriä putkea kun vaihdoin paineen säätimen ( hieman hitsit kun oli pakkastakin)
Sillon kun takajarrut ei toimi ni poljin on kova eli liikkuu kun noin sentin painettaessa! ja kun jarrut toimii ni poljin painuu alemmas normaalisti eli silleen ku noissa kunnon kulkupeleissä.
Oon rost offia sun muuta ruikkinu paineensäätimeen, jarrunesteet vaihdettu ja ilmattu!
Kyl jarrut vähän paremmin jo toimii
Pitäis joku päivä jaksaa käydä motonetist hakee se uus säädin ja viel ku sais sen asennettua ennen kesää...
Oon rost offia sun muuta ruikkinu paineensäätimeen, jarrunesteet vaihdettu ja ilmattu!
Kyl jarrut vähän paremmin jo toimii
Pitäis joku päivä jaksaa käydä motonetist hakee se uus säädin ja viel ku sais sen asennettua ennen kesää...

Jarrunesteet
Ootko joskus vaihtanut jarrunesteet? Jos siellä on vettä eli jäätä jossain välissä?
Re: Jarrunesteet
Merry fucking x-mas you too!!!! lueppa tuolta ylempäää.Jankos kirjoitti:Ootko joskus vaihtanut jarrunesteet? Jos siellä on vettä eli jäätä jossain välissä?
Tyylillä ei taidolla!
Sama vika on mullakin toisessa ladassa että takajarruja ei ole ollenkaan.
Takasylinterit ei ole jumissa, paineensäädin saattaa olla?
Vaikka miten kovaa painaa poljinta niin taakse ei tule yhtään painetta.
Mutta ilmeisesti paineensäädin voi jumittaa niinkin päin että painetta ei tule yhtään... Aikaisemmin kun se jumitti niin jarrut oli takapainoiset.
Takasylinterit ei ole jumissa, paineensäädin saattaa olla?
Vaikka miten kovaa painaa poljinta niin taakse ei tule yhtään painetta.
Mutta ilmeisesti paineensäädin voi jumittaa niinkin päin että painetta ei tule yhtään... Aikaisemmin kun se jumitti niin jarrut oli takapainoiset.