Hessu85 kirjoitti:miten mahtaa istua weber dgv 2105 1200s ladaan? itsekin tätä lueskellessani alkanu kallistua weberin puoleen alkuperäsen sijaan joka tällä hetkellä on paikallaan ja josta on runko halki
Hyvin se sinne istuu tietysti ja ehdottomasti tulee paremmaksi Webrulla...
Hessu85 kirjoitti:miten mahtaa istua weber dgv 2105 1200s ladaan? itsekin tätä lueskellessani alkanu kallistua weberin puoleen alkuperäsen sijaan joka tällä hetkellä on paikallaan ja josta on runko halki
Hyvin se sinne istuu tietysti ja ehdottomasti tulee paremmaksi Webrulla...[/quote
mulla on tossa 1200 ladassa nyt weber dgav 32/36 muunnettu käsiryypylle (ja ero alkuperäseen oli huomattava niin muuten toimii hyvin mutta esim kakkosella kun lyö lapun lattiaan niin nyhtäsee/pätkäsee tai paremminki sanottuna kun tietyltä kierroksilta laittaa kaasun pohjaan niin nyhtäsee, kakkosella sen huomaa parhaiten eli mitä suuttimia kannattas rueta vaihtaa ja mihin suuntaan?
Saako weberistä säädettyä millään tavalla kiihdytyspumppua? Iskunpituutta muuttamalla, tai suutinta vaihtamalla?
Kiihdytyspumpun tuottoa lähtisin varmaan ite säätelemään, jos kaasua painettaessa ongelmia ilmenee. Ellei joku foorumilainen paremmin tiedä? Saattaa saada joko liikaa, tai liian vähän polttoainetta kaasua painettaessa.
Tuolla 1 sivulla neuvotaan, että jos nykäisee kun laitetaan kaasu pohjaan, tarvitaan isompi kakkoskurkun tyhjäkäynti suutin, itelläni tuo ainaki auttoi ku laitoin isomman tyhjäkäynti suuttimen kakkoskurkulle.
Löytyi joskus romulavalta tällänen Weber, joka oli kiinni muistaakseni Fordin imusarjassa. Yritin etsiä mallimerkintää mutta ei löytynyt. Ryyppy näkyis olevan ainaki manuaalikäyttönen. Elikkä osaako joku sanoa onko tämä Dgv? Sopi suoraan takavetosen imusarjaan..
Kurkkujen kyljissä, ulkopuolella, oli numerot 27 ja 28.
DGAV:lta näyttää kaasari, ryyppy on vesikäyttöinen jonka käyttämä metallikierukka tuosta puuttuu. Kakkoskurkun puolella tuo kalvo on muistaakseni lisäryyppy jos meinaa sammua.
Nyt on löytyy äSSästä myös Weber pellin alta. Ensivaikutelmat ovat hyviä.
Vielä pitää pajoittaa sopiva adapteri ilmanputsaria varten.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Olis tuommonen weber DGV tarjolla jossa muistaakseni leimat "32 DGV E7", tuosta E7 en oo ihan varma mutta seiska ainakin oli. Kurkut 32/32 ja manuaaliryyppy. Vivustosta puuttui hieman osia, mikähän tuo nyt sitten mahtaa olla. On kyllä sen verran halpa että taidan jokatapauksessa ostaa pois.
edit: Se olikin siis 32 DGV 7A, eli jostain 1300 foortista ja sopii kiinnitykseltään ainakin ladaan. Hieman pieni taitaa olla nivaan mutta katsotaan.
Lada(1200L -88) ei mennytkään leimalle uudella kaasarilla(DGV). HC oli jotain 1200(max 600) ja happi 6(max 5)
Eli reilusti menee yli. Ainoa mikä tuossa häiritsee on tuo jälkihapen määrä. Voiko kaasari/venttiilien välys vaikuttaa noin paljon. Pakoputken pitäis olla tiivis....
Ja suuttimet ovat nämä:
1puoli/2puoli
seosputket F50/F6
hajottimet 3,5/4,5
tk:t 50/80
pääsuuttimet 125/140
ilmat 170/190
Paljonko oli co? eli jos seos on erittäin laihalla niin silloin hc nousee, joskus nuo hc lukemat korjaantuu pelkästään seos ruuvia avaamalla. Toki ainahan voi olla se kakkos- tai kolmospytyn pakoventtiili palanut...
Aika päin persettä siis. Ja aika rikkaalla tuo taitaa olla, Ainakin bensa haisee kovasti kun liikkeelle lähtee. Pientä mustan tupruttelua ilmenee välillä. Alhaalla meinaa tukehtua, ylhäällä vetää sitten kuin hullu