Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Lue viestejä alusta :shock: :roll:
Hessu85 kirjoitti:miten mahtaa istua weber dgv 2105 1200s ladaan? itsekin tätä lueskellessani alkanu kallistua weberin puoleen alkuperäsen sijaan joka tällä hetkellä on paikallaan ja josta on runko halki :)
Hyvin se sinne istuu tietysti ja ehdottomasti tulee paremmaksi Webrulla...
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Yritin etsiä viestien joukoista mutta ei iskenyt silmään, eli sopiiko tuo weber dgv (5A) 32/36 suoraan takavetoisen imusarjaan?
21013 1500 16v Turbo rojekti
Pekka

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Pekka »

Mazak- kirjoitti:Yritin etsiä viestien joukoista mutta ei iskenyt silmään, eli sopiiko tuo weber dgv (5A) 32/36 suoraan takavetoisen imusarjaan?
sopii
Hessu85

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Hessu85 »

'aatee' kirjoitti:Lue viestejä alusta :shock: :roll:
Hessu85 kirjoitti:miten mahtaa istua weber dgv 2105 1200s ladaan? itsekin tätä lueskellessani alkanu kallistua weberin puoleen alkuperäsen sijaan joka tällä hetkellä on paikallaan ja josta on runko halki :)
Hyvin se sinne istuu tietysti ja ehdottomasti tulee paremmaksi Webrulla...[/quote

mulla on tossa 1200 ladassa nyt weber dgav 32/36 muunnettu käsiryypylle (ja ero alkuperäseen oli huomattava :) niin muuten toimii hyvin mutta esim kakkosella kun lyö lapun lattiaan niin nyhtäsee/pätkäsee tai paremminki sanottuna kun tietyltä kierroksilta laittaa kaasun pohjaan niin nyhtäsee, kakkosella sen huomaa parhaiten eli mitä suuttimia kannattas rueta vaihtaa ja mihin suuntaan?
Hessu85

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Hessu85 »

eikös kukaan osaa neuvoa?
E.P.
Viestit: 747
Liittynyt: 9.10.2010 16:28

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja E.P. »

Saako weberistä säädettyä millään tavalla kiihdytyspumppua? Iskunpituutta muuttamalla, tai suutinta vaihtamalla?

Kiihdytyspumpun tuottoa lähtisin varmaan ite säätelemään, jos kaasua painettaessa ongelmia ilmenee. Ellei joku foorumilainen paremmin tiedä? Saattaa saada joko liikaa, tai liian vähän polttoainetta kaasua painettaessa.
hooligan

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja hooligan »

Tuolla 1 sivulla neuvotaan, että jos nykäisee kun laitetaan kaasu pohjaan, tarvitaan isompi kakkoskurkun tyhjäkäynti suutin, itelläni tuo ainaki auttoi ku laitoin isomman tyhjäkäynti suuttimen kakkoskurkulle. :)
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Löytyi joskus romulavalta tällänen Weber, joka oli kiinni muistaakseni Fordin imusarjassa. Yritin etsiä mallimerkintää mutta ei löytynyt. Ryyppy näkyis olevan ainaki manuaalikäyttönen. Elikkä osaako joku sanoa onko tämä Dgv? Sopi suoraan takavetosen imusarjaan..

Kuva Kuva Kuva Kuva

Kurkkujen kyljissä, ulkopuolella, oli numerot 27 ja 28.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Riippuen hieman mallista, se on DGx kaasari. 27 ja 28 ovat kurkkujen koot.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Evreka
Viestit: 467
Liittynyt: 24.8.2008 20:45

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Evreka »

DGAV:lta näyttää kaasari, ryyppy on vesikäyttöinen jonka käyttämä metallikierukka tuosta puuttuu. Kakkoskurkun puolella tuo kalvo on muistaakseni lisäryyppy jos meinaa sammua.
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Nyt on löytyy äSSästä myös Weber pellin alta. Ensivaikutelmat ovat hyviä.
Vielä pitää pajoittaa sopiva adapteri ilmanputsaria varten.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
Midi^
Viestit: 404
Liittynyt: 10.10.2004 22:34
Paikkakunta: Fiskari

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Olis tuommonen weber DGV tarjolla jossa muistaakseni leimat "32 DGV E7", tuosta E7 en oo ihan varma mutta seiska ainakin oli. Kurkut 32/32 ja manuaaliryyppy. Vivustosta puuttui hieman osia, mikähän tuo nyt sitten mahtaa olla. On kyllä sen verran halpa että taidan jokatapauksessa ostaa pois.

edit: Se olikin siis 32 DGV 7A, eli jostain 1300 foortista ja sopii kiinnitykseltään ainakin ladaan. Hieman pieni taitaa olla nivaan mutta katsotaan.
Niva-79
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Lada(1200L -88) ei mennytkään leimalle uudella kaasarilla(DGV). HC oli jotain 1200(max 600) ja happi 6(max 5)

Eli reilusti menee yli. Ainoa mikä tuossa häiritsee on tuo jälkihapen määrä. Voiko kaasari/venttiilien välys vaikuttaa noin paljon. Pakoputken pitäis olla tiivis....
Ja suuttimet ovat nämä:
1puoli/2puoli
seosputket F50/F6
hajottimet 3,5/4,5
tk:t 50/80
pääsuuttimet 125/140
ilmat 170/190

HC:n saa varmaan seosruuvia säätämällä oikeaksi.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
pressa
Viestit: 10491
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja pressa »

Paljonko oli co? eli jos seos on erittäin laihalla niin silloin hc nousee, joskus nuo hc lukemat korjaantuu pelkästään seos ruuvia avaamalla. Toki ainahan voi olla se kakkos- tai kolmospytyn pakoventtiili palanut...
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja veli samara »

CO: 1,78(3,5 max)
HC: 1258(600 max)
CO2: 9,00
O2: 6,9(5,0 max)


Aika päin persettä siis. Ja aika rikkaalla tuo taitaa olla, Ainakin bensa haisee kovasti kun liikkeelle lähtee. Pientä mustan tupruttelua ilmenee välillä. Alhaalla meinaa tukehtua, ylhäällä vetää sitten kuin hullu
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Vastaa Viestiin