Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
kapa kirjoitti:Luulisin että se on riittämätön voitelu mikä noita laatikoita rikkoo, kun ajetaan isolla vaihteella liian pientä nopeutta. Laakerit sieltä antautuu, sitten taas jos on oikeasti vääntöä koneessa niin alkaa hammaspyörät olla kovilla.
niin just, tyyliin tää on taloudellista ajaa vitosella -> laatikkoremonttiin
Eli ei muutakuin kaikki huudattamaan koneet loppuun nelosella
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
kapa kirjoitti:Luulisin että se on riittämätön voitelu mikä noita laatikoita rikkoo, kun ajetaan isolla vaihteella liian pientä nopeutta. Laakerit sieltä antautuu, sitten taas jos on oikeasti vääntöä koneessa niin alkaa hammaspyörät olla kovilla.
niin just, tyyliin tää on taloudellista ajaa vitosella -> laatikkoremonttiin
Jep, kyllä se on vähän liikaa laatikolle että jurnutetaan jotain 50-60 km/h vitosella...
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
kerrottakoon vielä, että halvin viritys on käyttää koneen jo voimassa oleva teho, eli kierrosta peliin tarpeeksi!!!
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:tosta tulikin mieleen taas yksi syy miksi olla käyttämättä vitosta, loota ei kestä, siksi kai joka paikassa tulee vastaan rikkinäisiä 5-vaihteisia lootia, mutta nelivaihteiset on aina ehjiä :wink:
On tuossa mun 2101 -74:ssä rikkinäinen nelivaihteinen loota! Pitäisikö huutokaupata harvinaisuutena? Vaihteensiirtosysteemissä jotain hämärää, pakki ei meinaa mennä päälle (menee voimalla ja tekniikalla), joskus epäonnistuneen pakin kykemisen seurauksena ei meinaa eteenpäin vaihteitakaan heti löytyä. Jotain irtonaista siellä lienee kun pitää ihme kahisevaa ääntä.
Lada-Jussi kirjoitti:tosta tulikin mieleen taas yksi syy miksi olla käyttämättä vitosta, loota ei kestä, siksi kai joka paikassa tulee vastaan rikkinäisiä 5-vaihteisia lootia, mutta nelivaihteiset on aina ehjiä
On tuossa mun 2101 -74:ssä rikkinäinen nelivaihteinen loota! Pitäisikö huutokaupata harvinaisuutena? Vaihteensiirtosysteemissä jotain hämärää, pakki ei meinaa mennä päälle (menee voimalla ja tekniikalla), joskus epäonnistuneen pakin kykemisen seurauksena ei meinaa eteenpäin vaihteitakaan heti löytyä. Jotain irtonaista siellä lienee kun pitää ihme kahisevaa ääntä.
Ja kaverilta meni 1200S:stä kakkonen mykäksi ja itse olen saanut kakarana tapettua nelivaihteisesta kolmosvaihteen.