Sivu 3/3
Lähetetty: 12.2.2006 21:31
Kirjoittaja Jokari
Lada-Jussi kirjoitti:kapa kirjoitti:Luulisin että se on riittämätön voitelu mikä noita laatikoita rikkoo, kun ajetaan isolla vaihteella liian pientä nopeutta. Laakerit sieltä antautuu, sitten taas jos on oikeasti vääntöä koneessa niin alkaa hammaspyörät olla kovilla.
niin just, tyyliin tää on taloudellista ajaa vitosella -> laatikkoremonttiin

Eli ei muutakuin kaikki huudattamaan koneet loppuun nelosella

Lähetetty: 12.2.2006 21:33
Kirjoittaja kapa
Lada-Jussi kirjoitti:kapa kirjoitti:Luulisin että se on riittämätön voitelu mikä noita laatikoita rikkoo, kun ajetaan isolla vaihteella liian pientä nopeutta. Laakerit sieltä antautuu, sitten taas jos on oikeasti vääntöä koneessa niin alkaa hammaspyörät olla kovilla.
niin just, tyyliin tää on taloudellista ajaa vitosella -> laatikkoremonttiin

Jep, kyllä se on vähän liikaa laatikolle että jurnutetaan jotain 50-60 km/h vitosella...
Lähetetty: 12.2.2006 22:10
Kirjoittaja Jaakkima
Idän Ihme 1 kirjoitti:Tässähän voisi samalla kysellä et millasissa nopeuksissa forumilaiset sitten vaihtaa viitoselle ja silleen..
Löytyypi jo
valmiina
Lähetetty: 14.2.2006 7:51
Kirjoittaja Lada-Jussi
kerrottakoon vielä, että halvin viritys on käyttää koneen jo voimassa oleva teho, eli kierrosta peliin tarpeeksi!!!
Lähetetty: 14.2.2006 8:39
Kirjoittaja AI
Lada-Jussi kirjoitti:tosta tulikin mieleen taas yksi syy miksi olla käyttämättä vitosta, loota ei kestä, siksi kai joka paikassa tulee vastaan rikkinäisiä 5-vaihteisia lootia, mutta nelivaihteiset on aina ehjiä :wink:
On tuossa mun 2101 -74:ssä rikkinäinen nelivaihteinen loota! Pitäisikö huutokaupata harvinaisuutena? Vaihteensiirtosysteemissä jotain hämärää, pakki ei meinaa mennä päälle (menee voimalla ja tekniikalla), joskus epäonnistuneen pakin kykemisen seurauksena ei meinaa eteenpäin vaihteitakaan heti löytyä. Jotain irtonaista siellä lienee kun pitää ihme kahisevaa ääntä.
Lähetetty: 14.2.2006 8:54
Kirjoittaja Jusu
AI kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:tosta tulikin mieleen taas yksi syy miksi olla käyttämättä vitosta, loota ei kestä, siksi kai joka paikassa tulee vastaan rikkinäisiä 5-vaihteisia lootia, mutta nelivaihteiset on aina ehjiä

On tuossa mun 2101 -74:ssä rikkinäinen nelivaihteinen loota! Pitäisikö huutokaupata harvinaisuutena? Vaihteensiirtosysteemissä jotain hämärää, pakki ei meinaa mennä päälle (menee voimalla ja tekniikalla), joskus epäonnistuneen pakin kykemisen seurauksena ei meinaa eteenpäin vaihteitakaan heti löytyä. Jotain irtonaista siellä lienee kun pitää ihme kahisevaa ääntä.
Ja kaverilta meni 1200S:stä kakkonen mykäksi ja itse olen saanut kakarana tapettua nelivaihteisesta kolmosvaihteen.
