Ralli se on mun rattoni

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Ralli se on mun rattoni

Viesti Kirjoittaja samarai »

Nämä kuvat Kankkusen Celican entisöinnistä taisi olla täällä jossain jo aikaisemminkin:
http://ziza.ru/2007/06/26/vosstanovleni ... _foto.html
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Ralli se on mun rattoni

Viesti Kirjoittaja Jokari »

samarai kirjoitti:Nämä kuvat Kankkusen Celican entisöinnistä taisi olla täällä jossain jo aikaisemminkin:
http://ziza.ru/2007/06/26/vosstanovleni ... _foto.html
Siinä on auto isolla A:lla 8)

Tuohan löydettiin muistaakseni jostain merikontista saudi-arabiasta tjsp?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Re: Ralli se on mun rattoni

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

Tuolta löytyy "paja" kyseisen entisöintiprojektin takaa..., eli Mäkelä Auto Tuning... Kyseinen autohan oli siis Kankun vanha, mutta nyt sama paja on entisöinyt myös Waldegårdin vastaavan B-ryhmän Celican joka ei ollut aivan yhtä mittava projekti kuin tuo Kankkusen auto.. Siellä on entisöity mm. myös yksi B-ryhmän Lancia Delta S4, ex Biasion/Alen sekä paljon muita nameja....

http://www.mat.fi/index2.htm

Täältä löytyy noita projekti kuvia..

http://www.mat.fi/n_index.php?nav=gallery&gallery=13
Aja millä ajat ja Ladalla loput
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Ralli se on mun rattoni

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Paljonhan noita projestikuvia on nähty, mutta kyllä tuota Celicaa paremmaksi on paha pistää. Tietääkö kukaan mitään tuon auton historiasta Kankkusen jälkeen?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Re: Ralli se on mun rattoni

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Aika pahalta tuo Waldegårdinkin Celica vaikutti. Ihmetyttää vaan, että mistä tuo maksumies tällaiseen hommaan löytyy. Verstas ja tekijät ovat viimeisen päälle ja aikaa palaa aivan älyttömästi! Vetää hiljaiseksi tälläiset kuvat. Eipä ilkeä omia projekteja ihan heti tähän perään esitellä.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: Ralli se on mun rattoni

Viesti Kirjoittaja markku »

Huippukuskit ei ole persaukisia sieltä tauhkaa löytyy ja varmaan tollanen auto menee mainos/harvojen herkuksi joilla varaa maksaa kyydistä .......luulen näin :?
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Ralli se on mun rattoni

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Kyllä tähänkin projektiin aikaa ja rahaa on palanut, mutta lopputulos on RAISKAUS
http://ziza.ru/2005/10/16/tachku-na-prokachku.html
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
BME316
Viestit: 263
Liittynyt: 21.1.2008 23:01
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Ralli se on mun rattoni

Viesti Kirjoittaja BME316 »

Pavlovits kirjoitti:Kyllä tähänkin projektiin aikaa ja rahaa on palanut, mutta lopputulos on RAISKAUS
Olisiiko se ollut parempi tuollaisena ruostekasana?
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Ralli se on mun rattoni

Viesti Kirjoittaja Jokari »

BME316 kirjoitti:
Pavlovits kirjoitti:Kyllä tähänkin projektiin aikaa ja rahaa on palanut, mutta lopputulos on RAISKAUS
Olisiiko se ollut parempi tuollaisena ruostekasana?
Ja tekijänäkin maailmankuulu jantteri organisaatioineen. Silloin siinä autossa ei ole mitään tehty hutiloiden tai halvalla...

Edelleenkin minusta on huvittava lukea orkkismiesten nillitystä. Jenkeissä kun tuo autojen rakennuskulttuuri on hieman eri tasolla mitä täällä peräpohjolassa.
Kyllä siinä maassa orkkisklassikoita riittää hierottavaksi, ei paljoa ketään kiinnosta jos joku mätä latolöytö kunnostetaan hienoksi rodiksi...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Ralli se on mun rattoni

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Kun katsoo tuotakin projektia, mitä osia siitä alkuperäisestä autosta on jäljellä ? Olisihan nuo kuoret voinut leipoa kuttaperkastakin. Varmasti olisi ollut helpoin osa tuota projektia.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Ralli se on mun rattoni

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Niin, ja puuttuihan siitä alkuperäisestä etupyörien pölykapselitkin.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Ralli se on mun rattoni

Viesti Kirjoittaja samarai »

BME316 kirjoitti:
Pavlovits kirjoitti:Kyllä tähänkin projektiin aikaa ja rahaa on palanut, mutta lopputulos on RAISKAUS
Olisiiko se ollut parempi tuollaisena ruostekasana?
Ruostekasa? -eihän tossa ole kunnolla edes pintaruostetta. Auto on säilynyt tossa kunnossa 70 vuotta ja sitten jotkut "idearikkaat" räpeltäjät pilaa sen huvikseen omissa fantasioissaan. :evil:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Ralli se on mun rattoni

Viesti Kirjoittaja Jokari »

On se kumma miten ihmiset voi rakastua johonkin peltikasaan - ja mikä parasta, itse ei edes omista sitä nillityksen kohdetta jotta voisi asialle jotain tehdä netissä itkemisen lisäksi.

On se nyt hieman eri asia kun pertti perustuunaaja 18v maalaa paukkupullolla mattamustaksi sen superharvinaisen -89 nappiksen ja paloittelee sen jälkeen puskurit rälläkällä karhupäissään perjantai-illan kunniaksi kuin että yksi jenkkien tunnetuimmista "uusista" rakentajista tekee oikeasti tyylikkäitä luomuksia vanhoista autoista.
Niitä orkkispelejä on kyllä harrastajilla talleissaan ja museoissaan että ei hätää. Olen myös aivan varma siitä että kyseinen "räpeltäjä" arvostaa myös orkkispelejä sellaisena kuin ne ovat.

Jos joku haluaa tutustua muutamiin ko. herran rakennelmiin niin täältä niitä löytyy --> http://www.chipfoose.com/gallery.aspx?LinkID=tn7

Jenkeissä kotimaan tuotteita on rakenneltu aina ja rakennellaan vieläkin. Täällä kotosuomessa ajellaan vaan sillä harvinaisella ladalla ja podetaan syyllisyyttä siitä kun on vaihdettu väärän tyyppikoodin vanteet alle. Puhumattakaan siitä että joku ruuvaisi alupyörylät alle, ei helevetissä mitä RAISKAUSTA :shock:

Ja miten helevetissä orkkismiesten kitinä liittyy pyhään asiaan; ralliin? No siinäpä se, ei mitenkään :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Ralli se on mun rattoni

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ralliautoilu kuuluu olennaisena osana autohistoriaan, mutta tällainen autojen laikotus ei koskaan. Nuo ralliautojen entisöinnit on todellisia kulttuuritekoja kun taas näillä älyttömillä hotrod-projekteilla - joilla ei ole pienintäkään käyttöarvoa (museoarvosta puhumattakaan), päinvastoin tuhotaan autohistoriaa ja osoittaa myös tekijöidensä suhtautumista siihen.

Aiheeseen palattaessa :wink: :
Moskvits 403 Rally:
http://picasaweb.google.fi/ansski/Moskvits403Rally#
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2699
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Ralli se on mun rattoni

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Ja takaisin OT:hen

Hot Rod-kulttuuri on jenkeissä syvällä ja hyvin arvostettua. Ja pitää ottaa huomioon auto kanta. Se mikä täällä on harvinaisuus, on monesti Jenkeissä ollut aikoinaan tusinakamaa ja niitä raatoja riittää tuunaajille ja entisöijille. Sitä paitsi tämä museoajoneuvo-käsitettä eiu Suomen ulkopuolella juurikaan tunneta.

Sitä paitsi olen tuon jätkän tekemisiä katsellut Discoverylta Tuunaajat-ohjelmassa, ja nuo vehkeet eivät ole mitään korisarjoja nähneet. Toki otetaan vaikutteita uudemmista ja erikoismalleista, mutta ne kaikki on tehty pellistä. Ja näkee ainakin niistä autoista että sitäö alkuperäistä kunnioitetaan, mutta hieman viilataan näyttävämmäksi.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Vastaa Viestiin