VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Onkos muilla turbon asentaneilla ollut lämpöjen kanssa ongelmaa, kun käyttää vakio syyläriä? Ajattelin että pitäisikö syylärin sivuille väsätä ilmanohjaimet...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja Mara »

Ei ollut minkäänlaisia lämpöongelmia. Varmuudeksi väsäsin kuitenkin flektin manuaalikäyttökatkaisijan oman lämpökytkimen rinnalle.

Ilmanohjaimista ei sitten välttämättä ole mainittavaa hyötyä, tai riippuu vähän miten ne suuntaa.

Innovate on ainakin ihan hyväksi tunnustettu merkki.
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Joo, eli ei tule olemaan hyötyä noista omista suunnitelmista. Kun niitä ei saa "ohjaamaan" sitä ilmaa syylärille, vaan estämään ilmanpääsyä syylärin ohi konehuoneeseen. tai voihan se vähän auttaa, mutta tuskimpa huomaa eroa lämpömittarissa....
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja START »

kunno flekti vaan ja jos ei riitä niin syylärin päivitys.
itse odotan hiukka epäilevänä että miten mulla lämmöt pysyy kurissa kun on aikas pieni kolmoskoppasen kolffin syyläri. on sentään kaks tarvike flektiä jotka peittää n90% syylärin pinta-alasta, mut jos toi ei pelitä niin seuraava vaihtoehto on alumiininen malllia leikkaa ja liimaa, tee itse ja ylläty
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Tai sitten vesiruutta ahtoputkeen. Ja viinalla ajamaan niin ei tuota niin paljon lämpöä....
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja Mara »

veli samara kirjoitti:Joo, eli ei tule olemaan hyötyä noista omista suunnitelmista. Kun niitä ei saa "ohjaamaan" sitä ilmaa syylärille, vaan estämään ilmanpääsyä syylärin ohi konehuoneeseen. tai voihan se vähän auttaa, mutta tuskimpa huomaa eroa lämpömittarissa....
No nimenomaan niistä syylärin ohikierron tukkivista voi ollakin hyötyä.
Sellaiset vauhdikkaan ja ottavan näköiset suppilon muotoon asennellut ohjaimet toimii lähinnä jossain Mach1-nopeuksissa. :lol:
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Pakosarjan jatkeen sovitusta. Ei sopinutkaan ihan heti, summa mutikassa tehty käyrä. Lyhensin sitä 2cm laipan juuresta, mutta V*TUN hitsauskone v*ttuilee. Lanka koneen sisällä solmussa ihan sama mitä säädät tai teet...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
pressa
Viestit: 10428
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja pressa »

veli samara kirjoitti:Lanka koneen sisällä solmussa ihan sama mitä säädät tai teet...
Ota lanka pois ja pura kahva irti. Ruiskuta jarrugliineriä langanohjaimeen ja katso mitä tulee toisestapäästä. Toista muutama kerta ja puhalla vielä paineilmalla. Lopuksi vähän silikoniöljyä putkeen ja kasaus, näin tein omalle muovisela langanohjurilla varustetulle migille ja sen jälkeen on toiminut. (ostin siis puolikuntoisen joka takkusi lankaa, eli ei pystynyt hitsaamaan sentiiä pidempää saumaa)
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja START »

onkos siellä muovi "suoli" vaiko rautaspiraali? pura se pois ja kato ettei ole mistää länässä ja puhdistusta myös.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Laitoin hyllystä uuden letkun tilalle. Nyt on jatke valmis, mitä nyt turbon laippa uupuu...Pitää vielä kääriä se lämpökääreeseen, niin ei johdot yms lähellä oleva sula.
Seuraavaks vois laittaa akun piuhat kiinni startille ja laturille. Ja ruveta miettimään seuraavaa hommaa...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Virtapiuha uusittu paljon notkeampaan versioon, ja paljon pitempään. Nyt on 50mm2 paksua piuhaa akulta suoraan startille, ja startilta menee saman paksunen piuha laturille. Takakontin maapaikka pitäis vielä keksiä. Missä olis paras paikka? Akku sijoitettu vararenkaan poteroon. Sitten pitäis vielä kehittää kiinnike panta akulle.

Seuraavaks vois laittaa pakosarjan ja imusarjan takas kiinni, niin vois liikuttaa autoa ihan ajamallakin. Sitten ahtoputkien ja pakoputken suunnittelu vois alkaa myös
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja START »

aika jylyt piuhat
ei sillä ole väliä mihin sen maan laittaa, kunhan on tukevassa paikassa. johonkin puskurin korvakkeen alle tullut joskus laitettua. joku pohjasta läpireikä ja läpi pultti on vähän epäilyttävä, mutta sit jos hitsaa pienen vahvike lapun ja mutterin niin toimii missä vaan
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Pitää katsella mistä sais hyvän paikan. Piuhan paksuus omasta mielestä sopiva, mutta jos olis ollu paksumpaa tarjolla olisin laittanut. Edellinen 50mm kaapeli oli p*rkeleen jäykkää, ja oli vielä liian lyhyt. Sekin piuha oli konttiin laitettu vahvarin takia, joka oli teholtaan 200W :lol: . Siitä muistuikin mieleen että koneen ja korin välinen maadoituspiuha pitääkin vaihtaa paksumpaan, eli 50mm piuhaa siihenkin. 8)
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja START »

tossa just laittelin vinssiä maasturiin missä joku reilu 5kw moottori (noin kolme kertaa ladan startti..) ja siihen tuli jotkut 35mm2 pihat..
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Mietiskelin noita bensalinja juttuja. Kaikista helpoimmalla varmaan pääsee kun hommaa ruiskumallisen tankin, jossa pumppu sisällä. Ei tarviis mitään kerääjäsäiliöitä ja montaa bensapumppua(siirtopumppu ja painepumppu). Ja paluunippakin olis valmiina. Mulle riittää 1,5bar bensapaineet, ja tuossakin on jo nostovaraa ahdoille reilusti. Eikös nuo sisäiset pumput tee noin 3bar paineita? Vai saako sen pumpun sullottua kaasarimallin tankkiin? Sitten pitäis valita paras reitti paluulinjalle...

Jos jollain on tuollainen tankki kaikkine pumppuineen niin saa tarjota.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Vastaa Viestiin