Se tosiaankin voi tuhota laturin, akun tai polttaa jonkun johtosarjan. Asennetaan siten, että irroitat sen paksun johdon joka menee laturilta akulle, molemmista päistä. Hankit vähintään saman paksuista johtoa ja katkaiset siitä kaksi pätkää. Ensimmääisen pätkän kytket siihen laturin napaan mistä irroitit alkuperäisen johdon ja toisesta päästä mittarin +napaan. Toisen pätkän kytket akkuun ja toisesta päästä mittarin -napaan. Sitte ne mittarivalon piuhat, toinen runkoon ja toinen sinne johonkin mihin tulee jännite kun valot on päällä.vesanen kirjoitti:Taas ei tyhmä ymmärrä mitäänostin ton bilteman amppeeri mittarin joskus syksyllä mutta en oo vielä uskaltanu laittaa sitä kiinni kun kuulin huhuja että se voi väärin asennettuna hajottaa vaikka mitä ja tosta ohjeesta en ymmrää mitää mikä sen mukana tuli, kun tossa mun ladassa on jo valmiiks se volttimittari kojetaulussa ni tarviiks tota ampper mittaria ja asennetaako se tosiaa noin että se mittari maadotetaa siitä mittari rungosta ja plussa johto kytketää laturilta akulle tulevaan johtoon tähän asti toi mittari on koristau vaan kojetaulua kuten myös mekaaninen öljyn painemittariki, varvikellon oon sentää osannu asentaa.
muuten osaatteko sanoa että miks mulla ei mittariston valot pelitä vaikka polttimot on toimivat oisko sulake vai mikä onkos se mittariston valot minkä sulakkeen takanaja syttyykö ne sitte vasta ku valot laitetaa päälle noi mittarin valot ei oo nimittäin toiminu koko ladan mun omistus ajan aikana ni en tiedä
Nuo paksujen johtojen vedot sitten erittäin huolella, läpivienteihin kunnon eristeet yms. Sillä jos nuo paksut johdot pääsevät jossakin tilanteessa koskemaan runkoon niin oikosulkee koko auton virtapiirit ja akku alkaa tyhjenemään nopeasti isolla virralla polttaen eristeet em. johdoista. Johtojen maadotus paranee, virrat nousee, piuhat kuumenee, polttavat kaiken mihin koskettavat, kunnes johodot sulavat jostakin poikki, tai akut tyhjenee.
Eli _mielestäni_ amppeerimittarin riskit ovat suuremmat kuin siitä saatavat hyödyt.
,_,/ukka