
Ampeerimittarin asennus
Ampeerimittarin asennus
Vai onko se latausvirran mittari
? Mites se sitten asennetaan. Haulla en löytäny.

Tarkoitat kai volttimittarin? Yleensä noissa mittareissa mitä myydään uuteena on aika hyvät ohjeet.
http://kotisivu.mtv3.fi/karu244/jannite.html tässä on ainakin yksi ohje mut itse ottaisin suoraan laturilta sen tai akusta. Mut tosiaan ne mittarin mukana tulevat ohjeet on hyvät kun siin on kaikki johtojen värit ymt.
http://kotisivu.mtv3.fi/karu244/jannite.html tässä on ainakin yksi ohje mut itse ottaisin suoraan laturilta sen tai akusta. Mut tosiaan ne mittarin mukana tulevat ohjeet on hyvät kun siin on kaikki johtojen värit ymt.

http://www.autometer.com/hp/instruction ... s/642d.pdf
Ite en ole koskaan kytkeny amppeerimittaria, mutta sen verran on tullu sähköhommilla leikittyä, että kannattaa muuten olla aikasta huolellinen niiden sähköjen vetämisessä, kulkee aika suuret virrat sen mittarin kautta.
...ja savun hälvettyä tarkistamme kytkennät.
-Henkka-
Ite en ole koskaan kytkeny amppeerimittaria, mutta sen verran on tullu sähköhommilla leikittyä, että kannattaa muuten olla aikasta huolellinen niiden sähköjen vetämisessä, kulkee aika suuret virrat sen mittarin kautta.
...ja savun hälvettyä tarkistamme kytkennät.
-Henkka-
Ei sitten kannata amppeerimittaria kytkeä tuon volttimittarin kytkentäohjeen mukaan ellei halua autoa polttaa. On virrat sitä luokkaa amppeerimittarissa että johdot palaa tai akku pamahtaa jos sen akun rinnalle kytkee..
Muuten se amppeerimittari on ihan tarpeellinen laite, huomattavasti informatiivisempi kuin pelkkä latausvalo
Muuten se amppeerimittari on ihan tarpeellinen laite, huomattavasti informatiivisempi kuin pelkkä latausvalo
Kiitti taas jelpeistä. Täytyypä pohtia laitanko vaoltti ampeerimittarin...
Vaiko ollenkaan. Ois vaan kiva nähdä kuin se laturi pelittää.... Niin, tulipa tässä mieleen, että mun 1200:ssa puristukset on n.10.5 ja nehän pitäs 12. Kone ei kuitenkaan öljyä syö. Oisko venttiileissä säädön tarvetta. Puristukset on kuitenkin aika tasasia kaikissa pytyissä. 1:ssä ja 4:ssa vähän alemmat kuin muissa.

- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
sulla on sitten jossain jotain vikaa joko latauksessa tai itse mittarissa, mä olen kovasti tykännyt latausmittarista, useimmin niissä autoissa joissa se on ollut ei ole edes ollut varovaloa lataukselle, joten siitäkin syystä on mittari ollut hyvä olemassa.,_,/ukka kirjoitti:Käytännössä muutenkin aika turha kampe koko amppeerimittari. Näyttää käynnistyksen jälkeen hetken aikaa jotain 30A ja laskee muutamassa minuutissa alas. Viisarimallissa ei muutaman käynnissä olo minuutin jälkeen pysty edes sanomaan lataako laturi vai ei.
,_,/ukka

- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
ainakin noissa:1200.79 kirjoitti:Eikös joissain malleissa sellainen viisarimittari ole ihan tehdas asenteisena? Semmosen sähkökuvistahan sais selville miten se kytketään. Muistaako kukaan missä malleissa semmosia on? Ainaki vm.89 1300:ssa taitaa sellanen olla?
2104, 21043, 21043-03, 21044-40, 2105, 21051, 21053, 2107, 21072, 21073-40, 21074, 2108, 21081, 21083, 21083-20, 2109, 21093, 21093-20, 21099, 21099-20, 210993

Meneekö täällä nyt jollakin sekaisin Ampeeri ja Volttimittarit? Voltti mittari löytyy ja se on hyvä ja informaatinen apuväline, vaikka näyttämä onkin tuossa ladan omassa mittarissa aika suuntaa-antava. Ampeerimittarin kerran asensin yhteen korollaan ja käyttäytyi juuri yo. viestissäni kuvaamalla tavalla. Tietenkin ku pisti kaikki sähkölaitteet täysille niin näyttää enempi ja ilman vähempi.Lada-Jussi kirjoitti:ainakin noissa:1200.79 kirjoitti:Eikös joissain malleissa sellainen viisarimittari ole ihan tehdas asenteisena? Semmosen sähkökuvistahan sais selville miten se kytketään. Muistaako kukaan missä malleissa semmosia on? Ainaki vm.89 1300:ssa taitaa sellanen olla?
2104, 21043, 21043-03, 21044-40, 2105, 21051, 21053, 2107, 21072, 21073-40, 21074, 2108, 21081, 21083, 21083-20, 2109, 21093, 21093-20, 21099, 21099-20, 210993
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Ihan samaa mietin...,_,/ukka kirjoitti:Meneekö täällä nyt jollakin sekaisin Ampeeri ja Volttimittarit? Voltti mittari löytyy ja se on hyvä ja informaatinen apuväline, vaikka näyttämä onkin tuossa ladan omassa mittarissa aika suuntaa-antava. Ampeerimittarin kerran asensin yhteen korollaan ja käyttäytyi juuri yo. viestissäni kuvaamalla tavalla. Tietenkin ku pisti kaikki sähkölaitteet täysille niin näyttää enempi ja ilman vähempi.Lada-Jussi kirjoitti:ainakin noissa:1200.79 kirjoitti:Eikös joissain malleissa sellainen viisarimittari ole ihan tehdas asenteisena? Semmosen sähkökuvistahan sais selville miten se kytketään. Muistaako kukaan missä malleissa semmosia on? Ainaki vm.89 1300:ssa taitaa sellanen olla?
2104, 21043, 21043-03, 21044-40, 2105, 21051, 21053, 2107, 21072, 21073-40, 21074, 2108, 21081, 21083, 21083-20, 2109, 21093, 21093-20, 21099, 21099-20, 210993
,_,/ukka
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Ladan mittaristo on käytetty molempia termejä, mikä sit eroa A tai V-mittarilla?veli alexei kirjoitti:Ihan samaa mietin...,_,/ukka kirjoitti:Meneekö täällä nyt jollakin sekaisin Ampeeri ja Volttimittarit? Voltti mittari löytyy ja se on hyvä ja informaatinen apuväline, vaikka näyttämä onkin tuossa ladan omassa mittarissa aika suuntaa-antava. Ampeerimittarin kerran asensin yhteen korollaan ja käyttäytyi juuri yo. viestissäni kuvaamalla tavalla. Tietenkin ku pisti kaikki sähkölaitteet täysille niin näyttää enempi ja ilman vähempi.Lada-Jussi kirjoitti: ainakin noissa:
2104, 21043, 21043-03, 21044-40, 2105, 21051, 21053, 2107, 21072, 21073-40, 21074, 2108, 21081, 21083, 21083-20, 2109, 21093, 21093-20, 21099, 21099-20, 210993
,_,/ukka


Ampeerimittari mittaa ampeereja eli virtaa ja volttimittari voltteja eli jännitettä.Lada-Jussi kirjoitti:Ladan mittaristo on käytetty molempia termejä, mikä sit eroa A tai V-mittarilla?veli alexei kirjoitti:Ihan samaa mietin...,_,/ukka kirjoitti: Meneekö täällä nyt jollakin sekaisin Ampeeri ja Volttimittarit? Voltti mittari löytyy ja se on hyvä ja informaatinen apuväline, vaikka näyttämä onkin tuossa ladan omassa mittarissa aika suuntaa-antava. Ampeerimittarin kerran asensin yhteen korollaan ja käyttäytyi juuri yo. viestissäni kuvaamalla tavalla. Tietenkin ku pisti kaikki sähkölaitteet täysille niin näyttää enempi ja ilman vähempi.
,_,/ukka(kaikki ei ole sähköinssejä)
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Samat termit löytyvät neste ja ilma puolelta. On paine(kg/cm, baari yms.) ja virtaus (L/min tms.). Sähkössä on paineelle nimitys Jännite(Voltti) ja virtaukselle nimitys Virta(Amppeeri). Eikä tarvi olla kuin yläasteen käynyt henkilö, siellä nämä on fysiikassa opetettu.
Jos Ladan insinööreillä menee Voltit ja Amppeerit sekaisin niin enää yhtään ihmettele miksi Ladoissa on niin paljo sähkö vikoja
,_,/ukka
Jos Ladan insinööreillä menee Voltit ja Amppeerit sekaisin niin enää yhtään ihmettele miksi Ladoissa on niin paljo sähkö vikoja

,_,/ukka
Autoton on huoleton