Ampeerimittarin asennus

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
1200.79

Ampeerimittarin asennus

Viesti Kirjoittaja 1200.79 »

Vai onko se latausvirran mittari :? ? Mites se sitten asennetaan. Haulla en löytäny.
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Tarkoitat kai volttimittarin? Yleensä noissa mittareissa mitä myydään uuteena on aika hyvät ohjeet.
http://kotisivu.mtv3.fi/karu244/jannite.html tässä on ainakin yksi ohje mut itse ottaisin suoraan laturilta sen tai akusta. Mut tosiaan ne mittarin mukana tulevat ohjeet on hyvät kun siin on kaikki johtojen värit ymt. :D
henkkasavosta

Viesti Kirjoittaja henkkasavosta »

http://www.autometer.com/hp/instruction ... s/642d.pdf

Ite en ole koskaan kytkeny amppeerimittaria, mutta sen verran on tullu sähköhommilla leikittyä, että kannattaa muuten olla aikasta huolellinen niiden sähköjen vetämisessä, kulkee aika suuret virrat sen mittarin kautta.

...ja savun hälvettyä tarkistamme kytkennät.

-Henkka-
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Käytännössä muutenkin aika turha kampe koko amppeerimittari. Näyttää käynnistyksen jälkeen hetken aikaa jotain 30A ja laskee muutamassa minuutissa alas. Viisarimallissa ei muutaman käynnissä olo minuutin jälkeen pysty edes sanomaan lataako laturi vai ei.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
ladahartsa

Viesti Kirjoittaja ladahartsa »

Ei sitten kannata amppeerimittaria kytkeä tuon volttimittarin kytkentäohjeen mukaan ellei halua autoa polttaa. On virrat sitä luokkaa amppeerimittarissa että johdot palaa tai akku pamahtaa jos sen akun rinnalle kytkee..

Muuten se amppeerimittari on ihan tarpeellinen laite, huomattavasti informatiivisempi kuin pelkkä latausvalo
1200.79

Viesti Kirjoittaja 1200.79 »

Kiitti taas jelpeistä. Täytyypä pohtia laitanko vaoltti ampeerimittarin... :roll: Vaiko ollenkaan. Ois vaan kiva nähdä kuin se laturi pelittää.... Niin, tulipa tässä mieleen, että mun 1200:ssa puristukset on n.10.5 ja nehän pitäs 12. Kone ei kuitenkaan öljyä syö. Oisko venttiileissä säädön tarvetta. Puristukset on kuitenkin aika tasasia kaikissa pytyissä. 1:ssä ja 4:ssa vähän alemmat kuin muissa.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

,_,/ukka kirjoitti:Käytännössä muutenkin aika turha kampe koko amppeerimittari. Näyttää käynnistyksen jälkeen hetken aikaa jotain 30A ja laskee muutamassa minuutissa alas. Viisarimallissa ei muutaman käynnissä olo minuutin jälkeen pysty edes sanomaan lataako laturi vai ei.

,_,/ukka
sulla on sitten jossain jotain vikaa joko latauksessa tai itse mittarissa, mä olen kovasti tykännyt latausmittarista, useimmin niissä autoissa joissa se on ollut ei ole edes ollut varovaloa lataukselle, joten siitäkin syystä on mittari ollut hyvä olemassa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
1200.79

Viesti Kirjoittaja 1200.79 »

Eikös joissain malleissa sellainen viisarimittari ole ihan tehdas asenteisena? Semmosen sähkökuvistahan sais selville miten se kytketään. Muistaako kukaan missä malleissa semmosia on? Ainaki vm.89 1300:ssa taitaa sellanen olla?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

1200.79 kirjoitti:Eikös joissain malleissa sellainen viisarimittari ole ihan tehdas asenteisena? Semmosen sähkökuvistahan sais selville miten se kytketään. Muistaako kukaan missä malleissa semmosia on? Ainaki vm.89 1300:ssa taitaa sellanen olla?
ainakin noissa:
2104, 21043, 21043-03, 21044-40, 2105, 21051, 21053, 2107, 21072, 21073-40, 21074, 2108, 21081, 21083, 21083-20, 2109, 21093, 21093-20, 21099, 21099-20, 210993
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Lada-Jussi kirjoitti:
1200.79 kirjoitti:Eikös joissain malleissa sellainen viisarimittari ole ihan tehdas asenteisena? Semmosen sähkökuvistahan sais selville miten se kytketään. Muistaako kukaan missä malleissa semmosia on? Ainaki vm.89 1300:ssa taitaa sellanen olla?
ainakin noissa:
2104, 21043, 21043-03, 21044-40, 2105, 21051, 21053, 2107, 21072, 21073-40, 21074, 2108, 21081, 21083, 21083-20, 2109, 21093, 21093-20, 21099, 21099-20, 210993
Meneekö täällä nyt jollakin sekaisin Ampeeri ja Volttimittarit? Voltti mittari löytyy ja se on hyvä ja informaatinen apuväline, vaikka näyttämä onkin tuossa ladan omassa mittarissa aika suuntaa-antava. Ampeerimittarin kerran asensin yhteen korollaan ja käyttäytyi juuri yo. viestissäni kuvaamalla tavalla. Tietenkin ku pisti kaikki sähkölaitteet täysille niin näyttää enempi ja ilman vähempi.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

,_,/ukka kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:
1200.79 kirjoitti:Eikös joissain malleissa sellainen viisarimittari ole ihan tehdas asenteisena? Semmosen sähkökuvistahan sais selville miten se kytketään. Muistaako kukaan missä malleissa semmosia on? Ainaki vm.89 1300:ssa taitaa sellanen olla?
ainakin noissa:
2104, 21043, 21043-03, 21044-40, 2105, 21051, 21053, 2107, 21072, 21073-40, 21074, 2108, 21081, 21083, 21083-20, 2109, 21093, 21093-20, 21099, 21099-20, 210993
Meneekö täällä nyt jollakin sekaisin Ampeeri ja Volttimittarit? Voltti mittari löytyy ja se on hyvä ja informaatinen apuväline, vaikka näyttämä onkin tuossa ladan omassa mittarissa aika suuntaa-antava. Ampeerimittarin kerran asensin yhteen korollaan ja käyttäytyi juuri yo. viestissäni kuvaamalla tavalla. Tietenkin ku pisti kaikki sähkölaitteet täysille niin näyttää enempi ja ilman vähempi.

,_,/ukka
Ihan samaa mietin...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

veli alexei kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti: ainakin noissa:
2104, 21043, 21043-03, 21044-40, 2105, 21051, 21053, 2107, 21072, 21073-40, 21074, 2108, 21081, 21083, 21083-20, 2109, 21093, 21093-20, 21099, 21099-20, 210993
Meneekö täällä nyt jollakin sekaisin Ampeeri ja Volttimittarit? Voltti mittari löytyy ja se on hyvä ja informaatinen apuväline, vaikka näyttämä onkin tuossa ladan omassa mittarissa aika suuntaa-antava. Ampeerimittarin kerran asensin yhteen korollaan ja käyttäytyi juuri yo. viestissäni kuvaamalla tavalla. Tietenkin ku pisti kaikki sähkölaitteet täysille niin näyttää enempi ja ilman vähempi.

,_,/ukka
Ihan samaa mietin...
Ladan mittaristo on käytetty molempia termejä, mikä sit eroa A tai V-mittarilla? :oops: (kaikki ei ole sähköinssejä)
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Lada-Jussi kirjoitti:
veli alexei kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti: Meneekö täällä nyt jollakin sekaisin Ampeeri ja Volttimittarit? Voltti mittari löytyy ja se on hyvä ja informaatinen apuväline, vaikka näyttämä onkin tuossa ladan omassa mittarissa aika suuntaa-antava. Ampeerimittarin kerran asensin yhteen korollaan ja käyttäytyi juuri yo. viestissäni kuvaamalla tavalla. Tietenkin ku pisti kaikki sähkölaitteet täysille niin näyttää enempi ja ilman vähempi.

,_,/ukka
Ihan samaa mietin...
Ladan mittaristo on käytetty molempia termejä, mikä sit eroa A tai V-mittarilla? :oops: (kaikki ei ole sähköinssejä)
Ampeerimittari mittaa ampeereja eli virtaa ja volttimittari voltteja eli jännitettä.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Samat termit löytyvät neste ja ilma puolelta. On paine(kg/cm, baari yms.) ja virtaus (L/min tms.). Sähkössä on paineelle nimitys Jännite(Voltti) ja virtaukselle nimitys Virta(Amppeeri). Eikä tarvi olla kuin yläasteen käynyt henkilö, siellä nämä on fysiikassa opetettu.
Jos Ladan insinööreillä menee Voltit ja Amppeerit sekaisin niin enää yhtään ihmettele miksi Ladoissa on niin paljo sähkö vikoja :-)

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Mä ainakaan koskaan missään autossa nähnyt ampeerimittaria, sen takia ehdotinkin sen volttimittarin. :lol:
Vastaa Viestiin