Nörttiyttä? (lue: ladakerhon tietokoneharrastajat)
- veli alexei
- Moderaattori
Tuossa on unix-oppia:
http://wks.uts.ohio-state.edu/unix_course/unix.html
http://wks.uts.ohio-state.edu/unix_course/unix.html
http://tapsa.terae.net/linux/index.php
Siinä suomenkielistä pinkviini-matskua...
Vaikka itsekin olen harrastaja ja rautaosaaminenkin on hyvällä tasolla, niin eipä nuo pingviinit ole ikinä kiinnostaneet.On kyllä tullut testailtua kaikennäkösiä distroja ja live-linukseja, mutta mua ei tuo järjetön säätämisen määrä kiinnosta...eikä myöskään nuo komentorivihommat ole mun juttu yksinkertasesti...
Ja tietenkin ehkä se suurin syy miksi linuksia ei ole, on se että Wintoosa vie peleissä aina ja hyvä niin
Siinä suomenkielistä pinkviini-matskua...
Vaikka itsekin olen harrastaja ja rautaosaaminenkin on hyvällä tasolla, niin eipä nuo pingviinit ole ikinä kiinnostaneet.On kyllä tullut testailtua kaikennäkösiä distroja ja live-linukseja, mutta mua ei tuo järjetön säätämisen määrä kiinnosta...eikä myöskään nuo komentorivihommat ole mun juttu yksinkertasesti...
Ja tietenkin ehkä se suurin syy miksi linuksia ei ole, on se että Wintoosa vie peleissä aina ja hyvä niin

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Hmh, Ubuntussa digikameran liittäminen tuottaa ikkunan, joka kysyy minne mokomat olisi soveliasta siirtää. Eli ei sen osalta mitään hankalaa hommaa 

Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.4 GLI 16V | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.6 SLE ja kauden mukaan vaihtuvia huumoriautoja
1980-luvun EdustusPoloneesi.
Entistäkin enemmän katetta hinnalleen.
Aina parempi jos siinä on tuommoionen ominaisuus. Se on kai se Hotplug. Minulla kun ei sitä ole, vaan kaikki mountataan manuaalisesti, niin olen joutunut tieteilemään nämä vehkeet sellaiseen kuosiin että niiden kanssa lähestytään käsitettä pärjääminen. Lisäksi kun minä ukkopaha olen komentorivi-ihminen, niin en ole noista perillä.
Re: saisiko taalta apua
Tätä olisi pitänyt kysyä tuossa kesän alussa. Löytyi nimittäin 12kpl läppäreitä, hitain tais olla p3/700 ja nopein p4m/2.0. Pöytäkoneita oli samaan aikaan 6kplFSO kirjoitti:Kun tietokoneharrastus on puheena, niin voin sanoa olevani jonkunsortin nörtti. Talosta löytyy kuusi tietokonetta + kasa osia. Käytössäni on viisi konetta ja kaikki osat.

Ei kerkii edes kaikkia käytellä. Melkeinpä yhtä konetta käytän vaan. Jotkun oli speksejä kirjoitellut niin laitetaan tähän tuon koneen speksit mitä käyttelen, eli P4/3.2 HT, 2gb ram, 80+160+160+250+250 levytilaa, näyttiksenä Radeon 9600 XT All-In-Wonder. Vielä pitäs ostaa lisää levytilaa kun alkaa olla taas täynnä

Onneksi tuohon nörtteilyyn on Niva hyvänä vastapainona.
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
Re: saisiko taalta apua
Ei sattuisi olemaan yhtä läppäriä kaupan (halvalla toki)?Nerd-O kirjoitti:nyt tallella on kolme läppäriä
Ei kerkii edes kaikkia käytellä.

Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.4 GLI 16V | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.6 SLE ja kauden mukaan vaihtuvia huumoriautoja
Mullakin oli Linuxkone jonkun aikaa, mutta kyllästyin jatkuvaan säätämiseen.Nonnis kirjoitti:Tosta IL02:n taistelusta viisastuneena päätin etten koskaan
hanki Linuxia vaikka se on mielessä käynytkin
Linuxissa on kaiken erikoisen tekeminen aina ihan uskomattomattoman vaikeaa ja vaatii mielettömästi erikoisosaamista -ja erikoisella tarkoitan esimerkiksi multimedian katselemista yms. Pelkkään surffaukseen se käy ihan hyvin.
Joskin, täytyy sanoa että Linuxissa (Suse 9.0ssa ainakin) toimii user/superuuser käyttäjäoikeuksien kanssa pelaaminen ihan helvetin paljon paremmin kuin windowsissa. Vaikka voihan windowsia pyörittää administraattorina normaalisti, mitä ihmiset yleensä tekee.
Jos Linuxia kehitettäisiin hiukan tavallista käyttäjää varten niin uskon että sen suosio laajenisi. Ja onhan sitä, Nokialla on se nettipääte jossa on Linux ja Ubuntu taitaa olla käyttäjäystävällisin Linux tähän mennessä.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Halpuushan on tunnetusti suhteellinen käsite, joten tarjoan kaksi euroa. Irtoaako sillä vaikka semmoinen ikivanha reilu 1 Ghz tehoinen laitos?Nerd-O kirjoitti:Taitaa nuo läppärit olla sen verran puhdikkaita, että halvalla ne ei kyllä lähde

Näin komentorivi-ihmisenä täytyy kyllä sanoa, että komento, jonka perässä on vain puoliriviä switchejä ja arvoja niille on sentään edistystä. Olen paininut koneiden kanssa, joihin taottiin kytkimillä keskusmuistin muistipaikkoihin kontrollitavut, data ja kaikki asetukset. Samoin kytkimillä asetettiin ohjelman alkuosoite kunhan ensin oli se ohjelma ladattu vaihtopakalliselta levyltä asettaen levyaseman, levyn ja lataajan alkusektorin osoitteet samoin kytkimillä. Nämä graafiset käyttöliittymät (GUI) ovatkin sitten sitä nykyaikaa, kuten etuveto tai kärjetön sytytys.
Suurin ongelma on se että ei ole noin hitaita läppäreitä tällä hetkellä. Hitain on mobile pentium 1.6, joka itseasiassa on nopeampi kuin p4m/2.0, jollain myös löytyy.FSO kirjoitti:Halpuushan on tunnetusti suhteellinen käsite, joten tarjoan kaksi euroa. Irtoaako sillä vaikka semmoinen ikivanha reilu 1 Ghz tehoinen laitos?
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -