Kylmäkäynnistyminen

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Yksi hyvä neuvo. Jos joutuu pitämään Ladaansa koko päivän pakkasessa niin ottaa akun pois ja vie sen lämpimään, niin sitten kun tulee autolle, laittaa akun paikalle, niin kyllä virtaa riittää. Ladastahan on helppo ottaa akku pois ja kuljettaa sitä sellaisessa vahvassa kassissa. Venäjällä tätä tehdään paljon ja Ladan akku on eteisessä yöt. Itsekkin olen näin tehnyt ja nytkin yksi akku on tuossa eteisessä. No näin omakotitalossa on lyhyt matka kuljettaa sisälle. Joku voi pitää tätä kauheana hommana. Kauheata vasta onkin, kun ei Lada lähde pihalta käyntiin, kun ei virta riitä ja jos on pakko lähteä johonkin, niin sitten sitä hommaa vasta onkin ja hermot voi mennä.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kyllähän tuo akun irroitus oli ennen Kainuussakin yleistä,kun harvalla oli lohkolämmitintä.Muistaakseni jo -20 astetta laskee akun käynnistystehon puoleen.
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

maanantai illasta oli 1200L seissy ja eilen otin siihen juoopu kuskin, lähti helposti ilman lohkolämppäriä ja lämmintä riitti.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

Lada Scandinavia kirjoitti:Yksi hyvä neuvo. Jos joutuu pitämään Ladaansa koko päivän pakkasessa niin ottaa akun pois ja vie sen lämpimään, niin sitten kun tulee autolle, laittaa akun paikalle, niin kyllä virtaa riittää. Ladastahan on helppo ottaa akku pois ja kuljettaa sitä sellaisessa vahvassa kassissa. Venäjällä tätä tehdään paljon ja Ladan akku on eteisessä yöt. Itsekkin olen näin tehnyt ja nytkin yksi akku on tuossa eteisessä. No näin omakotitalossa on lyhyt matka kuljettaa sisälle. Joku voi pitää tätä kauheana hommana. Kauheata vasta onkin, kun ei Lada lähde pihalta käyntiin, kun ei virta riitä ja jos on pakko lähteä johonkin, niin sitten sitä hommaa vasta onkin ja hermot voi mennä.
Tuo se on erittäin hyvä konsti viedä akkumulattori sisälle! Minä tein sitä kun Taunuksessa oli vanha 55 Ah akku, jolla ei paljon kärsinyt pyöritellä. On myös tilanteita että Lada jää jonnekin laanille ja ukko jatkaa linja-autolla tai junalla tai jollain muulla vehkeellä - eli kyse on nykykielellä liityntäliikenteestä. Siellä ne vehkeet joutuu akkujensa kera seisomaan taivasalla pakkasessa koko päivän. Nykyihminen ei vaan viitsi kuskata (vesitettyä) akkua linja-autossa. Silloin kun Granada ja Tanari olivat molemmat liikentessä, laitoin niihin 105 Ah akut, jotta voi startilla vähän notkistella pakkasen jähmettämää konetta.
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Nyt meinasin mennä laittaan akun lataukseen ja lämmitykseen Latan, viikko sitte viimeks käyny. Tallissa vähän vaihtelee toi lämpötila kun välillä lämmitän sitä ja välillä en kun en siellä olekkaan. Ja akku vähän tyhjänä kun on tullut popitettua käyttämättä autoa.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

orkkisklassikko ryytyi eilen. auto oli julle-sedällä lainassa ja oli mennyt käyttämään lohkolämmitintä, ilmeisesti auto ei siitä tykännyt moottorin ominaisuudet kärsi, nyt ei kai auta kuin vaihtaa uusi kone tai alkaa käyttää lämppäriä :( :lol: :wink:

Samaralla on kiva ajella kun lämppäri ei toimi, on vähän varpaat jäässä, mut omaa tyhmyyttä kun ei ole korjannut lämppäriä. käyntiin on aina lähtenyt, mutta autoa onkin käytelty vähintään 12 tunnin välein.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Vein tuon akunrämän saunaan ja pistin laturin perään. Näytti imevän noin 1 ampeerin verran virtaskaa, nyt kun on lämmennyt sisällä monen monta tuntia. Saa nyt olla siellä ainakin aamuun saakka...toivotaan ettei räjähdä :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Hande
Viestit: 241
Liittynyt: 3.9.2005 14:05

Viesti Kirjoittaja Hande »

Pari päivää sitten, pakkasta oli jotai 20 pintaan. Käyntiin lähti ihan hyvin, mutta liikkeelle en päässytkään ennen kun olin saanut kaasuvivuston sulaksi!
meedio74

Viesti Kirjoittaja meedio74 »

Pomppu oli viime viikon ilman ajoja ja ilman lämmitintä lauantaina tärähti toisella starttauksella tulille -28 pakkasessa. Toki akkua lämmittelin yön yli sisätiloissa ja veivillä pyörittelin muutaman kerran ennen starttausta. Taisi auttaa myös vasta vaihdetut tulpan johdot + tulpat. Kun liikkeelle lähdettiin niin vänkärin piti kääntää rattia kaverina ja kytkintä ja jarrua piti polkea kaksin jaloin, mutta liikkeelle päästiin :D
ladaman87

Viesti Kirjoittaja ladaman87 »

weiwillä pyörittäminen auttaa asiaa joten oikeessa oot???
=Shiguli=

Viesti Kirjoittaja =Shiguli= »

Kumma. Minulla läks larva tulille -32 asteen pakkasella ekalla yrityksellä. Eikä oo ees veiville reikää.
Vastaa Viestiin