1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Re: 1200L -88, 1500 Combi DeLuxe -84 Ja 1200 -81

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

Käyntivaikeudet johtuivatkin sitten viallisesta tulpasta, joka kesti jopa reilu 300km ajoa. Nyt käy taas tasaista tyhjäkäyntiä 1200 raadon wanhoilla Boschin tulpilla.

Pesinpä tuon Combin sitten tänään ja vielä pitäisi vaha laittaa. Kummasti vaan kaikkea p*skaa eksyy listojen ja tiivisteiden väliin, kun tuo on tuossa ulkona seissyt. :?
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Re: 1200L -88, 1500 Combi DeLuxe -84 Ja 1200 -81

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

Tänään tuli sitten vielä vahattua Combi ja kyllä se on nyt kuin aivan eri auto olisi. Keulan erisävy vain paistaa erityisesti nyt vahauksen jälkeen ikävästi silmään. Pitää miettiä mikä olisi paras ratkaisu korjata asia.

Tähän loppuun pitää vielä paljastaa, että kalusto lisääntyy lähiaikoina yhdellä 70-lukuisella yksilöllä mutta siitä lisää tuonnempana. 8)
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

kaluston lisäystä..

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

Noniin, tänään aamupäivästä tuli sitten käytyä hakemassa tuo kyseinen auto trailerilla.

Kaikki alkoi siitä, kun perjantai-iltana bongasin Itärauta-foorumista ilmoituksen, jossa myytiin vm. '74 Lada Combia Kaarinassa. Hetimmiten tuli tartuttua puhelimeen, kun hintakin oli varsin huokea. Sovimme kaupat puhelimessa näkemättä koko autoa; Tämän ikäiset Combit alkaa olemaan jo senverran harvassa, että aivan turha oli kuvia kysellä. Kuva-albumia ehtii täyttämään joskus myöhemminkin.

No, kyseessähän on siis vuonna '73 valmistettu ja '74 rekisteröity Lada 1200 Combi. Mittarissa reilu 46tkm, luultavasti toisella tai kolmannella kierroksella. Pientä laittoakin on luvassa: Jarrut puuttuu ja lievää käyntihäiriötä ilmassa. Ruostettakin löytyy kuten kaikista tämänikäisistä autoista, joskaan ei kovin paljoa.

No kuvat valehdelkoon enemmän kuin tuhat sanaa :wink: :

Kuva

Kuva

Kuva
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: 1200L -88, 1500 Combi DeLuxe -84 Ja 1200 -81

Viesti Kirjoittaja Mara »

OHO! :D
Sehän on kokolailla ryhdikkään oloinen laite ja näköjään lähes kaikki pisteosat ja nippelit tallella.
Hyvältä näyttää jo nyt. 8)
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: 1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

joo kuten jo puhelimessa totesin kuvia näkemättä, että tosi löytö, nyt kannattaa vaikka pistää noi uudemmat paaliin ja keskittää kaikki voimat tuohon orkkisklassikkoon, on oikein klassikoiden klassikko kun vuoden 74 muutoksiakaan ei autossa vielä ole, kuten noin kirkkaat etuvilkut ja miten on onko 8,8 puristeinen kansikin?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Re: 1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

Mara kirjoitti:OHO! :D
Sehän on kokolailla ryhdikkään oloinen laite ja näköjään lähes kaikki pisteosat ja nippelit tallella.
Hyvältä näyttää jo nyt. 8)
Jep jep, sisustaltaan auto on kuin uusi enkä äkkiseltään myöskään havainnut pienintäkään osapuutetta! Helmojen kromilistat on irti, näyttivät olevan tavaratilassa. Ruostetta on jonkunverran takaovissa, takaluukku vaikuttaa olevan vain pintaruosteessa. Varsin lupaava aihio siis vaikka museokilpiin. :D

Lada-Jussi kirjoitti:joo kuten jo puhelimessa totesin kuvia näkemättä, että tosi löytö, nyt kannattaa vaikka pistää noi uudemmat paaliin ja keskittää kaikki voimat tuohon orkkisklassikkoon, on oikein klassikoiden klassikko kun vuoden 74 muutoksiakaan ei autossa vielä ole, kuten noin kirkkaat etuvilkut ja miten on onko 8,8 puristeinen kansikin?
No, jos nyt vielä toistaiseksi säästetään uudemmat mallit paalimiehen kovalta kohtelulta. :wink: Autohan on tosiaan -73 valmistettu, joten kirkkaat etuvilkut on originaalia. Sen mitä pikaisesti moottoritilaan vilkuilin niin mielestäni kannessa luki 2101- eli siis juurikin 8,8 puristuksilla.
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
sakke
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1019
Liittynyt: 26.9.2003 0:02
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Re: 1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74

Viesti Kirjoittaja sakke »

Ai toi löyty sitä kautta, muistankin vilkasseeni ilmotusta ja hetken kouras vattanpohjasta että pitäskö soittaa. Onneks ei. Meni varmasti parempaan ja pitkäikäsempään kotiin nyt.

Tosi hieno.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: 1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Komea on tuo uusi '73 Combi. Silmään pisti tuo klassinen 70-luvun lopun villitys, huomiovalot. Jos tuo olisi minun combi, niin en lähtisi niitä irottelemaan, sillä sopivat ns. ajan henkeen, kun tuohan on ollut käyttöautona 70- ja 80-luvulla, jolloin nuo olivat arkipäivää... toisaalta kuitenkin aikansa tuunausta... :|
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Re: 1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

Tuossa vielä kuva moottoritilasta:

Kuva

Tutkiskelin tuota tänään tarkemmin ja löysin mm. M-130A vararenkaan, joka tuotti ihmetystä. Jussin kanssa asiaa hetken pohdittuamme totesimme, että ilmeisesti tuo kuitenkin on varhaisten combien alkuperäinen vararengas.

Katselin myös auton mukana tulleita papereita joista päättelin, että autolla ei välttämättä ole ajettu kuin 146tkm. Ottaen huomioon sisätilojen kunnon ja kuinka vähän katkaisijoiden kuvat ja polkimien kumit ovat kuluneet niin luultavasti 146tkm on oikea lukema. Satatuhatta enemmän luulisi jo näkyvän sisustuksen kunnossakin. Mittari on pyörähtänyt ympäri joskus 90-luvun puolessa välissä, ehkä '93 tai '94. Hansikaslokerosta löytyi vihkonen johon oli merkitty bensan ostot v. 97 eteenpäin. Tuolloin mittarissa on ollut jotain n. 15tkm.

Autosta löytyi myös muutama edellinen katsastuslappunen, olikohan vuodesta 2002 vuoteen 2005. kahdessa viimeisessä oli merkattu sama mittarilukema mitä on nytkin mittarissa, eli viime vuosina autolla ei ole ajettu kuin katsastukseen. Vanhimmassa lapussa luki sentään 44tkm. :lol:
Vanja-eno kirjoitti:Komea on tuo uusi '73 Combi. Silmään pisti tuo klassinen 70-luvun lopun villitys, huomiovalot. Jos tuo olisi minun combi, niin en lähtisi niitä irottelemaan, sillä sopivat ns. ajan henkeen, kun tuohan on ollut käyttöautona 70- ja 80-luvulla, jolloin nuo olivat arkipäivää.
Eiköhän nuo keltaiset huomiovalot tule tuossa säilymään, kun itsekin diggaan noista ja aina toitotan miten hienoja ne ovat. :lol:
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
jaasu
Viestit: 1055
Liittynyt: 11.9.2007 12:09
Paikkakunta: haapavesi

Re: 1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74

Viesti Kirjoittaja jaasu »

komea compinappis kyllä on!!
autoton.. vielä
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: 1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74

Viesti Kirjoittaja AI »

Onpas komia! Joku on täällä melkein kateudesta vihreä. Tällaista olen itsekin sivusilmällä etsiskellyt, ei vaan ole missään näkynyt.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: 1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Orkkis on orkkis vaikka jäteöljyssä paistas!!
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Re: 1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

Punainen Combi on nyt ollut pari viikkoa jokapäiväisessä ajossa ja on toiminut lähes moitteetta. Ainoastaan kaasaria on pitänyt säätää pariin otteeseen, kun se ei tunnu vieläkään toimivan täysin kunnolla.

Muitten romujen suhteen ei taida olla juurikaan raportoitavaa. Ainiin, sininen 1200 on nyt lopullisesti hävitetty. Pistettiin viimein rälläkällä se palasiksi ja vietiin paikalliselle romumiehelle.. :roll:
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

1500 Combi DL

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

Pitikin sitten mennä sanomaan, että toimii..

No eilen combin kytkin teki hienon tempun ja painui ensin pohjaan eikä noussut omia aikojaan. No jalalla noston jälkeen poljin meni kivikovaksi yläasentoon eikä liikahtanutkaan enää. Ilmeisesti työsylinterin mäntä hyppäsi jotenkin yli ja vika johtui tästä. Paineen poistamisen ja lievän vasaroinnin jälkeen sylinteri alkoi toimia taas normaalisti.

No samalla tuli todettua, että Combin kytkimen säätövara alkaa olemaan lopuillaan eli kytkinremontti on jossakin vaiheessa edessä. Hyvä toisaalta sillä kytkinakselin laakeri pitää jonkinverran mekkalaa niin voi sen vaihtaa myös kytkimen vaihdon yhteydessä.

Tänään irrottelin combin bensatankin puhdistusta varten ja olihan siellä ihan kiitettävästi p*skaa 24 vuoden ajalta. Täyttöputken kumi oli vähän halkeilleen näköinen, joten käänsin sen toisinpäin siten, että itse putki meni letkun sisään halkeamien yli, joten siitä sen ei ainakaan pitäisi vuotaa. Toi vehje vie oikeasti bensaa 20litraa sadalla, 130km mittarissa täyteen tankkauksen jälkeen ja bensaa oli enää reilu 20 litraa tankissa. :shock: Lisäksi tuo ei vieläkään tahdo oikein toimia, kierrosten ollessa n. 4500 combi alkaa nykimään älyttömästi aivan kuin joko tukehtuisi tai ei saisi bentsiiniä. Bensanpintaakin tänään kateltiin mutta sekin pitäisi olla aikalähelle ohjearvoissa, joten ei se voi siitäkään johtua. Huomattiin myös tänään että se aiemmin kehumani originaali kaasuttimen kansi on yhdestä kulmasta hieman kiero ja siitä se on hieman märän näköinen. Periaatteessahan se voisi ottaa tuota kautta ylimääräistä ilmaa ja vika johtuisikin siitä.. :? Pitää vissiin viimein se korjaussarja tilata tuohon, kansi ei kuitenkaan hirveän kiero ole, joten luultavasti vuoto loppuu uudella tiivisteellä.

Combista on muuten älyttömän helppo näemmä pölliä bensat, tankin pohjassa on proppu, joten ei muutakun astia vaan alle ja proppu auki.. :shock:
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: 1500 Combi DL

Viesti Kirjoittaja Mara »

Lada-Mies kirjoitti:Ainoastaan kaasaria on pitänyt säätää pariin otteeseen, kun se ei tunnu vieläkään toimivan täysin kunnolla.
Lada-Mies kirjoitti:Toi vehje vie oikeasti bensaa 20litraa sadalla, 130km mittarissa täyteen tankkauksen jälkeen ja bensaa oli enää reilu 20 litraa tankissa. :shock: Lisäksi tuo ei vieläkään tahdo oikein toimia, kierrosten ollessa n. 4500 combi alkaa nykimään älyttömästi aivan kuin joko tukehtuisi tai ei saisi bentsiiniä. Bensanpintaakin tänään kateltiin mutta sekin pitäisi olla aikalähelle ohjearvoissa, joten ei se voi siitäkään johtua. Huomattiin myös tänään että se aiemmin kehumani originaali kaasuttimen kansi on yhdestä kulmasta hieman kiero ja siitä se on hieman märän näköinen. Periaatteessahan se voisi ottaa tuota kautta ylimääräistä ilmaa ja vika johtuisikin siitä.. :? Pitää vissiin viimein se korjaussarja tilata tuohon, kansi ei kuitenkaan hirveän kiero ole, joten luultavasti vuoto loppuu uudella tiivisteellä.
Sanonko, sanonko, sanonko..? :lol:
We.... :wink:
2102 16V ex.
2103 -75
Vastaa Viestiin