
Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Minullahan oli tuollainen samanlainen tapaus, mutta siinä vaan 299 999 ---> 0. 

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Termostaatti ja tiiviste 14€,suoraan varakirin hyllystä.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Vaihdoin termarin.Suurin hankaluus kun se ei tahtonut pysyä kuopassaan,Vasemmalla kädellä kun koppaa piti paikoillaan ja oikealla sai yhden pultin kiinni niin muutkin sai laitettua.Lämmöt nousi normaalille tasolle.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Auto on erittäin herkkä siitä että kaasua ei saa painaa käynnistettäessä.Lauantaina kiireessä erehdyin tekemään sen.Aluksi luulin että siihen tuli vika mutta pari tuntia seisottuaan kun akkuakaan ei viittinyt veivata tyhjäksi lähti taas hyvin käyntiin.Nettiautossa oli 110tkm ajttu 1995 Skoda myynnissä 900€:lla.Halavalla siis sain.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Ruiskumoottoria ei saa häiritä käynnistettäessä painamalla kaasua.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Kaasuläpän toimintaa säädetaan nk.kaasupolkimella,joka on auton korirakenteisiin nivelletty vipu jonka päässä on pedaali.Liikkeen rajoittimena on Skodassa säädettävä vasteLattarauta kirjoitti:Eli jos painaa kaasua, tapahtuu mitä?
joka säädetään koskettamaan poljinta silloin kun ilmaläppä on auki asennossa.Ilma läpän akselilla on kaasuläpän asentotunnistin joka antaa tietoa ruiskuyksikolle.Moottorin lämpötilasta että se oli puolilämmin koska silla oli jo ajettu.Lämpömittariin en katsonut.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Eikös se suihkumoottori itse tiedä milloin tarvii sakeamman seoksen käynnistykseen, turha siihen tapahtumaan on ihmisen mennä osallistumaan? Ostakaa warre niin saatte itse vetää reippaasti ryypyn päälle...
warre 353w sedan,
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Oman Samarankin ohjekirjassa on maininta, että kaasupoljinta ei saa painaa käynnistättessä (alleviivattuna) -antaa väärää infoa boksille.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Mulla VW transporterissa ohjeissa vissiin luki että poljinta ei saa painaa..Mutta paremmin lähti käyntiin kun polkimen painoi noin puoleen väliin. Transettia taas ei sanut käyntiin jos ei painanut kylmänä Kaasupoljinta pohjaan..
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Nyt muutamana päivänä ei ole lähtenyt ensi yrittämällä käyntiin.Tänään tarkistin antureiden liitoksia...ei tulosta,.....maadoituksia....ei tulosta,laitoin suihkusuuttimen puhdistusainetta tankkiin.....ei tulosta,rapsuttelin virrajakajan hiiltä,pyörijän kontaktia ja tulpanjohdoille meneviä nastoja ja lähti käyntiin.Olen ajanut sen jälkeen 80km.Vähän arvelutti kun ylihuommenna pitäisi tehdä 300km:n lenkki.
Ostin keskiputken,tiivisteen ja pari kannatinta 80€.Töissä kun on monttu pitää laittaa paikoilleen.
----6000km ajettu.roks,roks,roks,roks,roks.Jos Warburgin ääni oli kuin popkornikattila niin Skodan ääni on kuin keittäisi kananmunia
Ostin keskiputken,tiivisteen ja pari kannatinta 80€.Töissä kun on monttu pitää laittaa paikoilleen.
----6000km ajettu.roks,roks,roks,roks,roks.Jos Warburgin ääni oli kuin popkornikattila niin Skodan ääni on kuin keittäisi kananmunia

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Käytiin Turun linnassa.Matkaa kertyi 280km ja hyvin pelasi.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Vaihdoin keskiputken.Katalysaattorin puoleisemmassa päässä joutui rikkomaan pultit.Katsoin katalysaattorin kennoa taskulampulla,näytti ehjältä.Asennuksen jälkeen kokeilin ajamalla.....tyhjäkäynnillä putken pää osui hieman takapuskurin muoviin,johon tein pienen loven.Etuspoilerin alahuuli oli irtoamassa,kiinnitin sen porakärkiruuveilla.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Viime päivinä alkanut moottori kakomaan ja sammuilemaan tyhjäkäynnillä liikennevaloissa,-puolilämpimänä ja kylmänä.Eilen se jäi S-marketin pihaan mutta lähti käyntiin,100m etrin päähän ABC:n pihaan ja lähti käyntiin ja illalla erääseen risteykseen lähti vaivoin käyntiin ja pääsin kotiin.Tänä aamuna kun piti lähteä uimaan ei käynnistynyt ollenkaan vaan mentiin julkisilla.
Päivällä aloin tutkia taas autoa.Otin takapenkin pois ja suojamaton.Sieltä löytyy luukku jonka alla on bensapumppu.Kun irroitin tulo- ja menoletkun niin havaitsin että menossa ei ollut painetta ollenkaan.Tulppasin molemmat pajupuutapilla.Avasin purkin kannenkin jonka alla tankissa pumppu sijaitsee mutta en keksinyt muuta kuin laittaa se paikoilleen.Mittasin moottorin pumpun resistanssin 0,8 ohmia joten päättelin pumpun toimivaksi.Mittasin yleismittarilla sytysvirran ollessa päällä pumpulle tulevan jännitteen 8,4V,mikä on aivan liian vähän.Köyhänä patenttina otin yksinapaisella johdolla virtaa akun + navalta 15 A sulakkeen takaa.Uitin sen konepelin raosta apukuskin jalkatilaan jossa katkaisin sen ja kuorin.Loppupää menee penkin alle pumpun johtoon,jonka kuorin siten että sain teipattua siihen johdon.Virrat päällä johdot liitettynä bensapumpusta kuuluu hiljaista hurinaa.Auto lähti välittömästi käyntiin ja pelaa hyvin.
Täytyisi etsiä ruiskun rele ja miettiä minne se 4 volttia häviää.Bensamittari alkoi näyttää tyhjää vaikka se on täynnä mutta se on pienempi paha.
Päivällä aloin tutkia taas autoa.Otin takapenkin pois ja suojamaton.Sieltä löytyy luukku jonka alla on bensapumppu.Kun irroitin tulo- ja menoletkun niin havaitsin että menossa ei ollut painetta ollenkaan.Tulppasin molemmat pajupuutapilla.Avasin purkin kannenkin jonka alla tankissa pumppu sijaitsee mutta en keksinyt muuta kuin laittaa se paikoilleen.Mittasin moottorin pumpun resistanssin 0,8 ohmia joten päättelin pumpun toimivaksi.Mittasin yleismittarilla sytysvirran ollessa päällä pumpulle tulevan jännitteen 8,4V,mikä on aivan liian vähän.Köyhänä patenttina otin yksinapaisella johdolla virtaa akun + navalta 15 A sulakkeen takaa.Uitin sen konepelin raosta apukuskin jalkatilaan jossa katkaisin sen ja kuorin.Loppupää menee penkin alle pumpun johtoon,jonka kuorin siten että sain teipattua siihen johdon.Virrat päällä johdot liitettynä bensapumpusta kuuluu hiljaista hurinaa.Auto lähti välittömästi käyntiin ja pelaa hyvin.
Täytyisi etsiä ruiskun rele ja miettiä minne se 4 volttia häviää.Bensamittari alkoi näyttää tyhjää vaikka se on täynnä mutta se on pienempi paha.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Bensamittari on seonnut.Yleensä käynnistyksen jälkeen näyttää lukeman,joka minuutissa laskee niin alas,että varovalo syttyy.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Onko nuo pensapumppu ja mittari millään tavalla toisistaan riippuvaisia. Häviääkö ne 4 volttia sinne mittariinkin.. Vikako tankin anturissa vai ehkä vain mittarissa.mielenkiintoista.