arpati kirjoitti:Ovatten pärjänneet luvattoman huonosti testeissä... Olikoos justiin M filter joka oli se huonompi ja Teho aavistuksen parempi vai toisinpäin... No asiansa toki hoitavat kun usein vaihtaa mutta... Näissä siis suodatusteho ja tukkeutuminen (paperin pinta-ala) huonompia... Näistä vois haulla löytää täältäkin juttua, olen muistaaksenin aiemminkin näistä lässyttäny jonkun öljyjutun yhteydessä...
Näistä New Hollandeista en niin tiedä mutta ovat kuitenkin orggiskamaa ja niissä yleensä nuo ominaisuudet kunnossa ja hintakin on aika sopiva...
Johki kisakoneeseen laittaisin vain Fram/Fiam/Mann filterin suodattimia... Bosch tais olla kans ok... Ja jos testinlehden jaksaa hakea niin TM:n testissä noita joskus siis oli
Onneksi ei mitään pahempaa mutuilua...
Joo en nyt jaksa ruveta aihetta kaivelemaan kun siitä olen jo aiemmin lässyttäny Pakko ei ole uskoa Kunhan nyt toin muistijälkiä esille mutta tännehän ei tälläisiä juttuja saa laittaa kun kaikki jutustelu on niin eksaktia ja hyvin perusteltua
Mutua ei silti ollut M filtterin ja Tehon keskinäinen paremmuus, saati sitten M filtterin kelvottomuus notta jotain sitä sentään muistaa vanhakin
arpati kirjoitti:
No löytyihän se suodatinvertailulehti eli TM 2/03 sivut 102 => 108.
Hyviä suodattimia Mann Filter perhe? => Bosch, Volvo (Paras testissä), Mann filter. Muita Fiaam, Fram (myös samaa perhettä keskenään?) nämä kaikki 5 tähteä eli hyvä suodatus ja kestoikä
Eroja oli suodatinpaperin määrässä ja laadussa. Knecht merkkinen ei saanut yhtään tähteä. Biltema, Purolator ja M-filter yhden tähden. Champion ja Full 2 tähteä. Clean ja Teho saivat 3 tähteä . Uni Clean ja Crosland 4 tähteä.
Kotimaiset eivät ole oiken pärjänneet myöskään ilmansuodatintestissä mutta en nyt löytänyt sitä lehteä kun siitä on enempi aikaa.
Fiat foorumilta löytyy myös paljon öljykeskusteluja joten hakua vaan jos kiinnostaa...
Hmm täytyyköhän munkin lopettaa nää mutuiluni täällä kokonaan niinkuin eräät jo ovat tehneet, kun tuntuu ettei mikään kelpaa??? Voishan sitä ystävällisestikin kysyä mitä testiä mahdollisesti tarkoitin
Tuosta TM testistä on jo 4 vuotta,kuka tietää mitenkä on suodattimet kehittyneet?On voitu antaa valmistus halvalle alihankkialle,tai on otettu virheistä opiksi ja parannettu tuotetta?
Eikä pelkästään laskosten ja paperin määrä tee autuaaksi,paperin laatu vaikuttaa myös.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Idän Ihme 1 kirjoitti:No kyllä laskosten/paperin määrällä on vaikutusta ja sen voi todeta ihan silmämääraisesti. Mitenkä sitten tiiraat minkälaatuista se paperi on??
Kuten arpati aiemmin sanoi öljynsuodattimista: "Ovatten pärjänneet luvattoman huonosti testeissä... Olikoos justiin M filter joka oli se huonompi ja Teho aavistuksen parempi vai toisinpäin... No asiansa toki hoitavat kun usein vaihtaa mutta... Näissä siis suodatusteho ja tukkeutuminen (paperin pinta-ala) huonompia..."
Yleensä jos testeissä pärjää huonosti,parannetaan tuotetta.
Pitäs saada tuoreempaa testiä,niin näkis mikä on tämän hetken tilanne.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
^Ei loppuunsa ole edes mikään mahdoton juttu. Vähän yli 4 litraa Fordin omaa "erikoisöjyä", hinta noin 10€/L eli laskutetaan 50€, alkuperäinen öljynsuodatin hinta noin 30€, öljynvaihtotyö yksi tunti eli noin 60€. Lisäksi kyseessähän on voinut olla oman huolto-ohjelman mukainen öljynvaihtohuolto johon sisältyy joitakin tarkistuksia ja mm. lasinpesunesteen lisäys. Kokonaishinta noin 150€...ja tuliko käteisellä vai pankkikortilla...kitoos!
Öljyissä on eroja, samoin niiden hinnoissa ja etenkin niiden vaihtohinnoissa!
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...