työsulku, Leaf jne.

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
tahko

Viesti Kirjoittaja tahko »

Kovaa on sitten meno. Eikös jotain toimittajaa muuten väännetty nenästä tässä ihan hiljan? Jossain lööpissä se oli kytketty tähän paperialan työselkkaukseen. Jos noihin kirjoihin ja elokuviin on uskomista (?!), niin Ameriikassa se kovaa on. Tuli kerran töllöstä (olisiko ollut 94 uudenvuodenaattona) elokuva, joka kertoi Jimmy Hoffasta. Oli muistaakseni joku Teamstereiden AY pomo (ellei peräti myöhemmin jo johtaja) joka kai ihka oikeasti katosi joskus 1975. Joko kyllästyi ainaiseen riitelyyn tai sitten siepattiin.

Mutta missä sitä historiaa on tehty ja juuri nyt tehdään Suomessa, niin Rajan työselkkaus on se missä linjataan tai on jo linjattukin myös tulevia asioita.
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

no se oli sitten siinä ne sovittelut. Ei kai siinä muuta kuin lankku oveen paperitehtaalla.. (ja puomi alas itärajalla).
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Laduri

Viesti Kirjoittaja Laduri »

Loppuu Saloniuksella keinot tuon kanssa. Paperi ei suostu mihinkään...
Keep on truckin'
kapa

Viesti Kirjoittaja kapa »

Paperiliitto koittaa viimeiseen asti pyristellä noitten asioitten kanssa. Esim. kunnossapito ja siivouspalveluiden ulkoistaminen tulee kuitenkin jossain vaiheessa eteen, ja näköjään työnantajien mielestä se aika on nyt. Niin se maailma vaan muuttuu, ei välttämättä työntekijän kannalta parempaan suuntaan, mutta niihin muutoksiin on melkeinpä vaan sopeuduttava jos haluaa töitä edelleen tehdä. Vaikea paikka, mutta kyllä se on vähän niinkuin taistelua tuulimyllyjä vastaan. Se on nykyään tulos tai ulos.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
markku

Viesti Kirjoittaja markku »

Oli tuossa ollut hesarissa juttua kuulemma että tähtinen sanoi että voisi panna telat jo pyörimään ??????????,omasta mielestä alkaa jo olla aika tiukka paikka mutta kestettävä on.Eikös muilla aloilla ole joustettu vaikka kuinka ja silti tehtaat muualle ja porukkaa pihalle aivan tolkuttomasti.....oikaiskaa jos olen väärässä :(
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

markku kirjoitti:Eikös muilla aloilla ole joustettu vaikka kuinka ja silti tehtaat muualle ja porukkaa pihalle aivan tolkuttomasti.....oikaiskaa jos olen väärässä :(
Oikeassa olet, lähinnä elektroniikka teollisuuden osalta. Mutta missään ei kerrota uusien "matalapalkkahallien" perustamisesta. Niitähän syntyy yhtä paljon kuin entisiä suljetaan, onhan maan työttömyys aste koko ajan pienessä laskussa.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

mikä tekee paperimiehestä niin paljon paremman että hänen pitäisi saada olla joka juhannus ja joulu vapaalla???
no onneksi ulkolaista paperia tuodan riittävästi ja siihen kun ihmiset tottuu on turha enää koneita täällä käynnistääkkään
ikäväähän tämä on kaikille
kapa

Viesti Kirjoittaja kapa »

pressa kirjoitti:mikä tekee paperimiehestä niin paljon paremman että hänen pitäisi saada olla joka juhannus ja joulu vapaalla???
no onneksi ulkolaista paperia tuodan riittävästi ja siihen kun ihmiset tottuu on turha enää koneita täällä käynnistääkkään
Ei kai ne paperimiehet sen parempia ole kuin muutkaan, mutta paperiliitto on saanut pidettyä/paperiliitolla on ollut edellytykset ajaa työntekijöiden etua ja asemaa muita aloja "parempana". Näin ainakin olen itse ymmärtänyt.

Kuinka monella alalla suomessa ollaan juhannus ja joulu töissä, siis että tehtaat pyörii tauotta koko pyhät? Itsellä on kyllä enemmän tiedossa sellaisia hommia missä ollaan pyhät vapaalla kuin töissä. Kiinnostaisi tietää mikä on todellinen suhde tässä mielessä, itse veikkaan että suurin osa kansaa lomalla edes osan pyhistä?

Tuo saattaa kyllä olla totta että jos tämä lakko vielä kauan jatkuu niin ei kohta enää Suomen paperitehtailla ole tilauskantaa. Käy vielä niin että monet paperia tarvitsevat hankkivat toimittajan ulkomaisista tehtaista eivätkä sitä enää välttämättä vaihda vaikka Suomen tehtaat alkaisivatkin pyöriä.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

itse olen suurimman osan työ historiastani ollut töissä tietyllä rytmillä päivistä riippumatta eli enemmän on esimerkiksi uusiavuosia töissä kuin kotona
nyt tosin olen töissä vain arkisin
(ja vaadin että kauppojen pitää olla auki kun minulla on vapaata)
markku

Menkää lukemaan miksi paperi hylkäsi saloniuksen ehdotuksen( NETISTÄ PAPERILIITTO),SIELTÄ SAA SYYN ......kukaan ei sano että onhan tässä myös toinen osapuoli mukana :evil:
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

kapa kirjoitti:
pressa kirjoitti:mikä tekee paperimiehestä niin paljon paremman että hänen pitäisi saada olla joka juhannus ja joulu vapaalla???
Ei kai ne paperimiehet sen parempia ole kuin muutkaan, mutta paperiliitto on saanut pidettyä/paperiliitolla on ollut edellytykset ajaa työntekijöiden etua ja asemaa muita aloja "parempana". Näin ainakin olen itse ymmärtänyt.
Euroaikaan siirtymiseen asti oli paperi ja metsäteollisuuden tuotteet tärkein ulkomaisen valuutan lähde Suomelle. Raaka-aine kotimaasta ja pitkälle jalostettu lopputuote. Siinä oli työmiehen helppo pitää oikeuksistaan ja vaatimuksistaan kiinni. Nyt euroaikana tilanne on toinen. Rahan arvo ei laske, vaikka tehtaat lyötäs kiinni vuodeksi. Paperimiehet joutunevat tottumaan samaan sanelupolitiikkaan kuin muidenkin alojen työntekijät, ikävä kyllä. Työmiehen palkka kun jää edes osittain pyörittämään talouden rattaita täällä, kun taas sijoittajille menevä raha kulkeutuu sinne missä se tuottaa parhaiten.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
markku

Sopu tuli sittenkin.....siivoojat kuulemma saavat edelleen olla rauhassa,mutta jotain joustoa puolin ja toisin .Hyvä näin :P
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Helvetin hyvä, että sopu syntyi. Näyttää puolison maanantaina alkavan työsuhteen tulevaisuus paremmalta.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
markku

Aivan 3 vuoden sopimus ja ensi jouluna töissä ja kaikkina pyhinä !!!!!no paperi ei valita pakko painaa pitkää päivää :wink:
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Johan se on teidänkin aika ruveta tekemään pyhinä töitä, niin me ollaan tehty jo monen monta vuotta sos.- ja terv. alalla :wink:
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Vastaa Viestiin