Sitä alkaa moni kuljetusyrittäjä olla kanssa kovilla tai ainakin tekee tappiota. Tuosta Leafin(kin) tapauksesta heräsi ajatus, että kenekähän verta ne sijoittajat sitten juovat, kun kaikki lypsylehmät on tapettu. Kyl mää olen hämmästyny.Markku kirjoitti:Kyllä harmittaa.......meikäläinen joutuu heittämään pyyhkeen kehään eli perun lähteä matkalle ikaalisiin.Syynä työsulku joka tuntuu kestävän tuonne heinäkuun alkuun,kumminkin rahaa ei tule kun 16 e/päivä sillä en lähde yrittämään.....jotenka pitäkää hauskaa ja seuraavaan tapaamiseen
työsulku, Leaf jne.
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
työsulku, Leaf jne.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
aivan totta. Kaikki mitataan nykyisin vain tuottavuudella ja kilpailukyvyllä. Firmojen talousosastot laskevat hikipäässä vain sitä mistä voidaan taas tinkiä, että saadaan kustannussäästöjä ja ainoa vaihtoehto on porukkaa pihalle tai työehtojen heikennykset.
Yt-neuvottelut ovat aivan täyttä farssia vaikka niillä pitäisi yhdessä pohtia yhteistyön ja etujen sovittamista. Työnantaja vaan ilmoittaa kuinka paljon pannaan pihalle ja se on siinä. Niillä ei ole mitään tekemistä tuottavuuden ja kilpailukyvyn parantamisessa yhteistyössä.
Metsäteollisuuden työsulullahan ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin panna koko ayliike kerralla matalaksi, ei ole vaikea arvata että EK on kummisetänä taustalla. Tässä ei ole pelkästään paperista kysymys vaikka hätäpäissään joku ehkä niin luuleekin.
Yt-neuvottelut ovat aivan täyttä farssia vaikka niillä pitäisi yhdessä pohtia yhteistyön ja etujen sovittamista. Työnantaja vaan ilmoittaa kuinka paljon pannaan pihalle ja se on siinä. Niillä ei ole mitään tekemistä tuottavuuden ja kilpailukyvyn parantamisessa yhteistyössä.
Metsäteollisuuden työsulullahan ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin panna koko ayliike kerralla matalaksi, ei ole vaikea arvata että EK on kummisetänä taustalla. Tässä ei ole pelkästään paperista kysymys vaikka hätäpäissään joku ehkä niin luuleekin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Niinkin vähän aikaa sitten, kuin vielä -80 luvulla ennen sitä kuuluisaa lamaa, moni yritys ylpeili sillä, kuinka monta ihmistä työllistää. Nyt kilpaillaan sillä, kuinka pienellä henkilökunnalla tulee toimeen.
Sitten puhutaan, että ihmisten pitäisi enemmän työllistää itsensä. Mitä peetä siitä sitten tulee, jos tuhat ihmistä kutoo kotona villasukkia ja toiset tuhat tekee pärekoreja ja yrittävät sitten torilla myydä niitä toinen toisilleen. Täytyyhän se elantokin jostain saada. Kyl mää ihmettelen tät kaikkee suurta viisaut.
Sitten puhutaan, että ihmisten pitäisi enemmän työllistää itsensä. Mitä peetä siitä sitten tulee, jos tuhat ihmistä kutoo kotona villasukkia ja toiset tuhat tekee pärekoreja ja yrittävät sitten torilla myydä niitä toinen toisilleen. Täytyyhän se elantokin jostain saada. Kyl mää ihmettelen tät kaikkee suurta viisaut.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Pörssiyhtiöt tekevät voittoa omistajilleen. Keitä he ovat?
-Eläkerahastoja
-Sijoitus rahastoja
-Yksityisiä sijoittajia
-Valtio
Juuri oli textitv:ssä uutinen, että puolet suomen kotitalouksista omistaa arvopapereita. Eli iso osa kansasta hyötyy pörssiyhtiöiden tuloksesta.
,_,/ukka
-Eläkerahastoja
-Sijoitus rahastoja
-Yksityisiä sijoittajia
-Valtio
Juuri oli textitv:ssä uutinen, että puolet suomen kotitalouksista omistaa arvopapereita. Eli iso osa kansasta hyötyy pörssiyhtiöiden tuloksesta.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Oon kans kiinnittänyt huomiota että näitä tuntuu riittävän nyt.
Täällä suunnalla ollaan lopettamassa Perloksen tehasta Ylöjärvellä ja Keskon Nekalan terminaali ajetaan minimiin. Se vaikuttaa varmaan myös täkäläisiin kuorma-autoilijoihin, kun ainakin isompien kauppojen jako hoidetaan käsittääkseni Hakkilasta käsin
.
Täällä suunnalla ollaan lopettamassa Perloksen tehasta Ylöjärvellä ja Keskon Nekalan terminaali ajetaan minimiin. Se vaikuttaa varmaan myös täkäläisiin kuorma-autoilijoihin, kun ainakin isompien kauppojen jako hoidetaan käsittääkseni Hakkilasta käsin

Reippaina käymme rekkain alle 

Olen miettinyt kuinka kauan tämä meno voi jatkua tällaisena? Siis kaikki firmat myydään joillekin ulkomaisille sijoittajille, jotka sitten haluavat vain maksimoida omaisuutensa tuoton. Ja sitten tuotanto siirretään sinne missä se on halvinta pyörittää. Ja yleensäkin nykyään kaikki tuntuu vaan olevan voiton maksimointia, rahaa vaan pitäisi saada ja paljon. Ja kuitenkin joka paikassa vaan työntekijöitä vähennetään "tuotannon kehityksen ja tehostamisen" nimissä. Monessa paikassa nykyään yksi henkilö tekee samat työt mitä ennen oli tekemässä useampi työntekijä. Onhan toki apuvälineet ym. kehittyneet monissa hommissa, mutta ei se hyväksi ole että ihmisistä yritetään ottaa kaikki hyöty irti 100% tai ylikin. Kyllähän sitä ennenkin pärjättiin ja tultiin toimeen ja yhteiskunta ja talous pyörivät, vaikka ehkä jotain hommia tekemässä oli "liikaa" ukkoja, eikä ollut tällaista kauheata voiton ja tuoton maksimoinnin ajattelua. Ja firmat oli oikeasti suomalaisia, ei ollut pelkoa yt-neuvotteluista eikä tällaista kauheaa kansainvälistä kilpailua. Oli Suomen markka eikä EU:sta tietoakaan. Työtä oli kaikille jotka sitä vain halusivat tehdä, työttömyys oli lähes tuntematon käsite. Olisikohan taas Kekkosella töitä tässä maassa...
Oho mikä vuodatus tästäkin tuli, mutta ehkä siinä on jotain asiaakin
Oho mikä vuodatus tästäkin tuli, mutta ehkä siinä on jotain asiaakin

- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Se oli sitä aikaa, idänkauppa toimi ja vienti veti ku markka devalvoitiin aina ku vieni meinas hyytyä. Tästä seurasi hillitön inflaatio ja jatkuva yli 10% korkotaso(kenellä ois nykyään vara ostaa asunto tai auto tuollaisella korolla). Ja kaikki oli pakko tehdä itse, ku markan ostovoima ulkomailla oli heikko. Ne jotka tuon ajan on eläneet, muistavat ettei se nyt niin herkkua ollut silloinkaan. Töitä kyllä oli, mutta ns. paskahommia, jotka ei nykyään kelpaa kellekkään. Silloin oli halvempi palkata 10 miestä lapioimaan ku hankkia siihen kone.kapa kirjoitti: Kyllähän sitä ennenkin pärjättiin ja tultiin toimeen ja yhteiskunta ja talous pyörivät, vaikka ehkä jotain hommia tekemässä oli "liikaa" ukkoja, eikä ollut tällaista kauheata voiton ja tuoton maksimoinnin ajattelua. Ja firmat oli oikeasti suomalaisia, ei ollut pelkoa yt-neuvotteluista eikä tällaista kauheaa kansainvälistä kilpailua. Oli Suomen markka eikä EU:sta tietoakaan. Työtä oli kaikille jotka sitä vain halusivat tehdä, työttömyys oli lähes tuntematon käsite. Olisikohan taas Kekkosella töitä tässä maassa...
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Joo, kyllä se varmaan noinkin on. Mutta ei tämä nykysysteemikään pitkän päälle voi jatkua, tai saa nähdä. Koskakohan noitten halpatuotantomaitten ihmiset alkaa vaatia oikeuksiaan ja työehtojen parannuksia ja ay-toiminta alkaa siellä vahvistua. Minne sitten tuotanto viedään. Ja kun nämä idän voimakkaasti teollistuvat maat saa tarpeeksi koneita ja laitteita ja niiden teollisuuden kasvu loppuu/tasaantuu, eihän sekään voi loputtomasti jatkua.,_,/ukka kirjoitti:Se oli sitä aikaa, idänkauppa toimi ja vienti veti ku markka devalvoitiin aina ku vieni meinas hyytyä. Tästä seurasi hillitön inflaatio ja jatkuva yli 10% korkotaso(kenellä ois nykyään vara ostaa asunto tai auto tuollaisella korolla). Ja kaikki oli pakko tehdä itse, ku markan ostovoima ulkomailla oli heikko. Ne jotka tuon ajan on eläneet, muistavat ettei se nyt niin herkkua ollut silloinkaan. Töitä kyllä oli, mutta ns. paskahommia, jotka ei nykyään kelpaa kellekkään. Silloin oli halvempi palkata 10 miestä lapioimaan ku hankkia siihen kone.kapa kirjoitti: Kyllähän sitä ennenkin pärjättiin ja tultiin toimeen ja yhteiskunta ja talous pyörivät, vaikka ehkä jotain hommia tekemässä oli "liikaa" ukkoja, eikä ollut tällaista kauheata voiton ja tuoton maksimoinnin ajattelua. Ja firmat oli oikeasti suomalaisia, ei ollut pelkoa yt-neuvotteluista eikä tällaista kauheaa kansainvälistä kilpailua. Oli Suomen markka eikä EU:sta tietoakaan. Työtä oli kaikille jotka sitä vain halusivat tehdä, työttömyys oli lähes tuntematon käsite. Olisikohan taas Kekkosella töitä tässä maassa...
,_,/ukka
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Ja millä niitä tuotteita kuskataan sieltä tänne? Miljardi kiinalaista ku ostaa auton tai mopon, ni nousee öljyn hinta sellaisiin lukemiin, että huh huh. Se taas nostaa kuljetusten hinnat _pikku hiljaa_ pilviin.kapa kirjoitti:Joo, kyllä se varmaan noinkin on. Mutta ei tämä nykysysteemikään pitkän päälle voi jatkua, tai saa nähdä. Koskakohan noitten halpatuotantomaitten ihmiset alkaa vaatia oikeuksiaan ja työehtojen parannuksia ja ay-toiminta alkaa siellä vahvistua. Minne sitten tuotanto viedään. Ja kun nämä idän voimakkaasti teollistuvat maat saa tarpeeksi koneita ja laitteita ja niiden teollisuuden kasvu loppuu/tasaantuu, eihän sekään voi loputtomasti jatkua.,_,/ukka kirjoitti:
Se oli sitä aikaa, idänkauppa toimi ja vienti veti ku markka devalvoitiin aina ku vieni meinas hyytyä. Tästä seurasi hillitön inflaatio ja jatkuva yli 10% korkotaso(kenellä ois nykyään vara ostaa asunto tai auto tuollaisella korolla). Ja kaikki oli pakko tehdä itse, ku markan ostovoima ulkomailla oli heikko. Ne jotka tuon ajan on eläneet, muistavat ettei se nyt niin herkkua ollut silloinkaan. Töitä kyllä oli, mutta ns. paskahommia, jotka ei nykyään kelpaa kellekkään. Silloin oli halvempi palkata 10 miestä lapioimaan ku hankkia siihen kone.
,_,/ukka
Mutta muutos ei tapahtunut eilen, eikä vuosi sitten, ei huomenna eikä kymmenen vuoden kuluttua, vaan se tapahtuu parhaillaan. Pikku hiljaa.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Minäkin annan kommentin,kun tuo ta puhuu tai VAATII ulkoistamista ainakin meillä se tarkoittaisi kaikki siivous korjaamo joutuisi pihalle ja tietäähän sen mitä joku ESS siivoojilleen maksaa"suurinpiirtein murusia".Kyllä joku metalli liitton olisi pitänyt pistää enemmän hanttiin ja nyt kun me paperi ihmiset halutaan pitää heidän oikeuksia niin saamme vain haukut ja olemme suurinpiirtein sylkykuppeina.....tota minä en ymmärrä !!!!????? 

Kyllä mun mielestä on hyvä että paperiliitto ei taivu näissä asioissa. Jos se sen tekee niin se on sitten menoa muillakin liitoilla. Työnantaja yrittää nujertaa sen vahvimman liiton. Sen jälkeen on muutkin liitot voimattomia.markku kirjoitti:Minäkin annan kommentin,kun tuo ta puhuu tai VAATII ulkoistamista ainakin meillä se tarkoittaisi kaikki siivous korjaamo joutuisi pihalle ja tietäähän sen mitä joku ESS siivoojilleen maksaa"suurinpiirtein murusia".Kyllä joku metalli liitton olisi pitänyt pistää enemmän hanttiin ja nyt kun me paperi ihmiset halutaan pitää heidän oikeuksia niin saamme vain haukut ja olemme suurinpiirtein sylkykuppeina.....tota minä en ymmärrä !!!!?????
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Heti kärkeen mainitsen, etten ole metsäalalla vaan kokonaan muualla. Muistattekos sen yhden lennonjohtolakon olikos se nyt sitten 98 vai 99 talvella? Silloinen lennonjohtajien pj Sakari Jämsä sanoi jälkeenpäin lehtihaastattelussa että kovana pitää olla puolin ja toisin vaikka olisi p:t housuissa. Kerran ajelin aamulla Hyvinkäältä Tampereelle ja radiossa kerrottiin TUPO neuvotteluista, joissa oli hajonnut kirjahylly. Seuraavissa uutisissa ei aiheesta ollut enää mainintaa. Sitten vielä kehottaisin käymään tuolla paperiliiton sivuilla http://www.paperiliitto.fi/paperiliitto ... 250505.php, jossa pj. Jouko Ahonen valaisee neuvottelutilannetta, on valtakunnansovittelija asettanut tietyiltä osin uutissulun. Se mitä julkisuudessa on, onkin sitten aivan eri asia mitä kulissien takanan neuvotellaan. Joka tapauksessa nyt on kovat pelissä metsäalalla. Jos maitoilee, niin käy kehnosti; ei ole YLE:n teknisetkään tai veturimiehet enää mikään mahtitekijä. Kyllä vissi on että nyt liike-elämä jyrää ja sillä tuntuu olevan palliote laillisesta hallitusvallasta, vaikka asian pitäisi olla päinvastoin. Onkos muuten paperimiehillä verkossa ihan oikeata keskusteluryhmää ja jos on niin viisatkas webbiosoitetta minullekin ihan vaan mielenkiinnosta?
lakko
Siis kaikki nämä johtuu vain siitä että isot herrat tahtoo lisää rahaa yritysten voittojen ja osinkojen muodossa. Siinä hommassa ei duunaria ajatella. Jäljelle jäävillä työntekijöillä työtaakka lisääntyy mutta liksat pysyy samana. Ja ainoa keino taistella vastaan on lakkoilu.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että suomalaisen työväestön pitäisi jo vähitellen nousta johtajien tyranniaa ja yksinvaltaa vastaan. Muuten käy kuten aiemmin oli sanottu. Eli kaikki vähänkään kannattava tuotanto viedään ulkomaille ns. halpoihin maihin.
Eli: Työnorjat, sorron yöstä nouskaa. Toverit nouskaamme barrikaadeille.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että suomalaisen työväestön pitäisi jo vähitellen nousta johtajien tyranniaa ja yksinvaltaa vastaan. Muuten käy kuten aiemmin oli sanottu. Eli kaikki vähänkään kannattava tuotanto viedään ulkomaille ns. halpoihin maihin.
Eli: Työnorjat, sorron yöstä nouskaa. Toverit nouskaamme barrikaadeille.

Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
Taitaa nyt olla paperi/sellu kaupassa sellainen tilanne kuin puolenkymmentä vuotta sitten metalli puolella. Kauppa käy nihkeästi ja hinnat on pohjilla. Silloin on hyvä "kyykyttää" jätkiä, kun lakkoilu ei leikka yhtiöiden tulosta.markku kirjoitti:Minäkin annan kommentin,kun tuo ta puhuu tai VAATII ulkoistamista ainakin meillä se tarkoittaisi kaikki siivous korjaamo joutuisi pihalle ja tietäähän sen mitä joku ESS siivoojilleen maksaa"suurinpiirtein murusia".Kyllä joku metalli liitton olisi pitänyt pistää enemmän hanttiin ja nyt kun me paperi ihmiset halutaan pitää heidän oikeuksia niin saamme vain haukut ja olemme suurinpiirtein sylkykuppeina.....tota minä en ymmärrä !!!!?????
,_,/ukka
Autoton on huoleton