VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
Nyt on ehkä tarpeeksi tukevat
ex 2105
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
No nyt pätkähti uusi visio koska puskurien kävyt eivät sovi paikalleen
eli puskurit otan vielä pois ja liimailen ne puskurien läpivientikumit paikalleen. Sisustaan tulee kojelauta ovipahvit kuppipenkit takapenkit toistaiseksi. Ja pohjan maalaan sisältä valkoiseksi. Vanteet ajattelin maalata tai maalauttaa subarun kultasävyisellä.. Pulttikaaret jossain välissä kunhan löytyy sopivat tai sovitettavissa olevat. Kohtuu budjetilla siitä onkin ostoilmo tuolla
tehään sittenki hiukan enempi race henkinen vaikka alkuun meinasin mahdollisimman orkkista
saas taas nähdä miten mieli muuttuu ja ideat elävät
lopputulos voi olla jotain ihan muuta..




ex 2105
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
Aina ne projektit lähtee vähän lapasesta... 
Itekkin mietin että omaan laittais kunnon kaaret ja tekis sen vaan kaksi paikkaiseksi. Mutta onhan takapenkit hyvä olla ja sit menee vähän toi "sleeper" lookki pieleen.
Jos sitä jotkut hyvät ja mukavat puolikupit vaan eteen laittais jossakin vaiheessa.
Mielenkiinnolla seurataan sun projektin etenemistä.

Itekkin mietin että omaan laittais kunnon kaaret ja tekis sen vaan kaksi paikkaiseksi. Mutta onhan takapenkit hyvä olla ja sit menee vähän toi "sleeper" lookki pieleen.

Mielenkiinnolla seurataan sun projektin etenemistä.

Lada kardan...??? Njet... Volga
Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
Täytyy yrittää ottaa kuvaa tänään ku oon menossa tallille luultavasti maalaan auton lattian sisäpuolelta tänään 

ex 2105
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
Ainiin ja itel on tosiaa kippaavat kuppijakkarat fk merkiltään. Pitäis olla kohtuu hintaiset ja ihan ookoo istuttavat 

ex 2105
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
Visot muuttu jo nyt sillä värkkäilin lattiaverhoilun terassimatosta 
Eli kaaret unohdettu tälläkertaa mutta jos vielä joskus sellaset laittaisin kunhan budjetti kohtaa kohtuu hyväkuntoiset kaaret

Eli kaaret unohdettu tälläkertaa mutta jos vielä joskus sellaset laittaisin kunhan budjetti kohtaa kohtuu hyväkuntoiset kaaret
ex 2105
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
kuvaaaaa
http://aijaa.com/OmXsBc siinä se wilwoodin takajarrulinjan takaiskuventtiili
http://aijaa.com/IycA1b penkkien kiinnikeiden runkoja 60x30 profiilia ja 60x4 latikat päissä rumat mutta toimii....
http://aijaa.com/IZ80IY lattiaverhoilua jälleen ruma enkä tiedä onkohan toimivakaan.. mallia terassimatto ilmankos alkaakin
tehdä olutta mieli takapenkillä..
http://aijaa.com/TbXphQ penkeistä.
http://aijaa.com/e5tHjm verhoilua..
http://aijaa.com/WKZCCa keskikonsoli suunnittelua
http://aijaa.com/vfxOjI keskikonsoli suht valmiina
http://aijaa.com/ivJzor takapään johtosarjan kartoittelua ÄLKÄÄ OTTAKO MALLIA.. suattaapi olla väärinkin.
http://aijaa.com/DVa4vi lada edellisellä omistajallaan joskus.. on ollut lohduton
http://aijaa.com/lqhnBd kuvaa edelliseltä omistajalta myöskin.
http://aijaa.com/Bm32hX fiilistelykuvaa keulasta.
http://aijaa.com/OmXsBc siinä se wilwoodin takajarrulinjan takaiskuventtiili
http://aijaa.com/IycA1b penkkien kiinnikeiden runkoja 60x30 profiilia ja 60x4 latikat päissä rumat mutta toimii....
http://aijaa.com/IZ80IY lattiaverhoilua jälleen ruma enkä tiedä onkohan toimivakaan.. mallia terassimatto ilmankos alkaakin
tehdä olutta mieli takapenkillä..

http://aijaa.com/TbXphQ penkeistä.
http://aijaa.com/e5tHjm verhoilua..
http://aijaa.com/WKZCCa keskikonsoli suunnittelua
http://aijaa.com/vfxOjI keskikonsoli suht valmiina
http://aijaa.com/ivJzor takapään johtosarjan kartoittelua ÄLKÄÄ OTTAKO MALLIA.. suattaapi olla väärinkin.
http://aijaa.com/DVa4vi lada edellisellä omistajallaan joskus.. on ollut lohduton
http://aijaa.com/lqhnBd kuvaa edelliseltä omistajalta myöskin.
http://aijaa.com/Bm32hX fiilistelykuvaa keulasta.
ex 2105
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
jos meinaatte tehdä lattiamaton terassimatosta niin varatkaa Monta mattopuukonterää. itselläni meni osittain senkin johdosta homma reisille kun oli huono terä. ja uusikin menee todella nopeasti tylsäksi tuossa hommassa itselläni meni 4 neliötä terassimattoa tuohon oliskohan maksanu vajaat 60e Hong Kongista. sauman tein etupenkkien alle mihin jää osittain piiloon..
nyt oon alkanut tekemään sähköjä taas ja tuntuu todella vaikealta kun en todella ole mikään ekspertti mutta jos en saa tehtyä niin on kyllä taustajoukoissa joku kun osaa.. toivottavasti.. nauroin itseni tärviölle kun katsoin googlen kääntäjällä ladan sähkökaaviota oliskohan ollut laite numero 32.. "kytkin SÄHKÖKIUAS" on yhtäkuin puhaltimen katkaisia. juuu juu kyl siin saattaa olla perää meinaan on lada sen verran lämmin härveli.
hiukan ihmettelen että miksiköhän on vedetty laturin heräte katkasian kautta mut täytyypä tarkastella asiaa tarkemmin vielä mm sähköflektin virta on varastettu laturilta ja sitä ohjataan maalla jossa on myöskin katkaisia välissä. bensapumppu on kyllä virtalukolta releentakana kuten myös startin heräte tulee samasta paikasta virtalukon takaa kuin myös se laturin heräte jossa on se katkaisia välissä oliskohan ollut liittimestä 50 en nyt ole ihan satavarma että tällasta jos selviän tästä jotenkin etten saa koko laitetta oikoseen on tosi kova ihme. voi olla kannattavaa jättää vielä moottorinohjauksen purkki pois paikaltaan ennen kun saan nuo perustoiminnot autoon kasailtua mm valot vilkut startti lataus.. keskikonsoliin asesin päävirtakatkaisian mistä pimenee tosiaan kaikki ihan Justin Case.
sähköjen jälkeen bensalinjat ja kytkinputki pakoputkisto nesteet viime kiristelyt ja varmistelu jonka jälkeen käännetään avaimesta. toivottavasti alkukesästä.. jos sitten pääsis jonnekki tapahtumaankin.
nyt oon alkanut tekemään sähköjä taas ja tuntuu todella vaikealta kun en todella ole mikään ekspertti mutta jos en saa tehtyä niin on kyllä taustajoukoissa joku kun osaa.. toivottavasti.. nauroin itseni tärviölle kun katsoin googlen kääntäjällä ladan sähkökaaviota oliskohan ollut laite numero 32.. "kytkin SÄHKÖKIUAS" on yhtäkuin puhaltimen katkaisia. juuu juu kyl siin saattaa olla perää meinaan on lada sen verran lämmin härveli.
hiukan ihmettelen että miksiköhän on vedetty laturin heräte katkasian kautta mut täytyypä tarkastella asiaa tarkemmin vielä mm sähköflektin virta on varastettu laturilta ja sitä ohjataan maalla jossa on myöskin katkaisia välissä. bensapumppu on kyllä virtalukolta releentakana kuten myös startin heräte tulee samasta paikasta virtalukon takaa kuin myös se laturin heräte jossa on se katkaisia välissä oliskohan ollut liittimestä 50 en nyt ole ihan satavarma että tällasta jos selviän tästä jotenkin etten saa koko laitetta oikoseen on tosi kova ihme. voi olla kannattavaa jättää vielä moottorinohjauksen purkki pois paikaltaan ennen kun saan nuo perustoiminnot autoon kasailtua mm valot vilkut startti lataus.. keskikonsoliin asesin päävirtakatkaisian mistä pimenee tosiaan kaikki ihan Justin Case.
sähköjen jälkeen bensalinjat ja kytkinputki pakoputkisto nesteet viime kiristelyt ja varmistelu jonka jälkeen käännetään avaimesta. toivottavasti alkukesästä.. jos sitten pääsis jonnekki tapahtumaankin.
ex 2105
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
Mä tein hanskalokerosta niinsanotun ladan "sähkökeskuksen". Eli siellä pääkytkin + valtaosa konehuoneen sähköistä. On onneksi kyynärnojallinen boksi penkkien välissä niin ei haittaa tuo menetetty hanskaloota.
Täytyys vielä joku muovinen peitelevy väsäillä ettei sähköt loista sieltä kun joku utelias kuitenkin kurkkii hanskalaatiikkoon.
Täytyys vielä joku muovinen peitelevy väsäillä ettei sähköt loista sieltä kun joku utelias kuitenkin kurkkii hanskalaatiikkoon.

Lada kardan...??? Njet... Volga
Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
Juu mullaki toimii hanskalokero osittain sähkökeskusksena kolme relettä yms sulakerasioita. Mm päävirta tulee hanskalokeroon keskikonsolin päävirtakatkaisian kautta josta se sit kulkeutuu laturiin ja starttiin 

ex 2105
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
miten tämmönen ventiili toimii ku sehä jättää paineen satuloille, nyt ku jarru hiihtää päällä ni palat lämpenee ja neste alkaa laajentua, venttiilin takia ei pääse enää purkautuu säiliöön päin ni jarrut menee koko ajan enemän päälle.
mulle jäi kerran hytikkäkässärissä männänvälys liian pieneksi ja neste ei pääsyt virtaamaan tarpeeksi nopeesti säiliöön päin, tulos=> palo takaa kaikki, levyt,palat,satulankumit,stefat vetareista ja yms.
ihmettelin vaan yhessä vaiheessa miten tä näin jäykästi kulkee mutta sitte se alko kulkee normaalisti ku palat loppu ja rauta alko hinkaa levyjä

kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
No tämähän näyttää omaperäiseltä, siis hyvässä mielessä. Lisää tälläistä innovaatiotaO_Onappis kirjoitti:http://aijaa.com/Bm32hX fiilistelykuvaa keulasta.

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
On kyllä hienosti cuuleri sovitettu. Heti ei ees erottanut muusta maskista.
Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
Juuu tuota se wikwoodin takaisku pitää niin pieneen paineen siellä että en nyt,ainakaan itse edes huomaa sen olemassa oloa. Jarrut toimii nyt luultavasti ilman sitäkin joten olen aika varma että poistan sen vielä. Juu ja cooleri istuu ihan kivasti
jos maalais mustaksi esim niin ei erottuis senkään vertaa
nyt on vähän sähkö ropleeemaa projektissa tällä hetkellä mutta selkeäämään päin jo 



ex 2105
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
Sähköhommia edelleen.....
On muute aikaa vievää hommaa
Nyt on revitty ylimääräsiä piuhoja irti noin puolimuovikassillista.niin alkaa selkenemään jo tämä sähkö labyrintti. Nyt on uudet piuhat etuvaloilla parkeilla ja etuvilkuilla. Samalla muutettu etuvilkut ledeiksi taakse menevä johtosarja uusittu sulakerasialta takavaloille ja vilkuille. Ainut paska homma että kun laitoin ledi vilkut eteen niin joudun laittamaan lisää "vastusta vikkupiiriin ku räpsyttää pikavauhtia. Kävin hakemassa tällaiseen modifikaatioon tarkoitetun vastuksen paikallisesta varaosaliikkeestä mutta eipäs vörkkiny joten kokeilin laittaa h1 polttimon väliin nii johan rauhottu. Mittasin h1:sen yleismittarilla niin vastus oli 3 ohmia. Eli tällane vastus jostaki nii ei tarvi koteloida noita h1 siä minnekkää. Bensapumppu saa virtansa releenkautta virtalukolta.
Konttorilta kävin kyselemässä noita pakollisia valoja niin hätävilkut eivät olleet pakolliset kuulemma tuossa mun härvelissä kun on niin vanha mutta sitten taas parkit ja pakkivalo olivat. Vilkkuunkin on määritetty taajuus 60-120 kertaa minuutissa
Enää tarttus laittaa vaihdelaatikkoon piuhat pakkivaloja varten ja laittaa johdot takaisin jarruvalokatkaisialle kun nyt on katraisiana jonkun ooppelin takalasinlämmittimen katkaisia
Projekti jatkuu ja kelit lämpenee
On muute aikaa vievää hommaa
Nyt on revitty ylimääräsiä piuhoja irti noin puolimuovikassillista.niin alkaa selkenemään jo tämä sähkö labyrintti. Nyt on uudet piuhat etuvaloilla parkeilla ja etuvilkuilla. Samalla muutettu etuvilkut ledeiksi taakse menevä johtosarja uusittu sulakerasialta takavaloille ja vilkuille. Ainut paska homma että kun laitoin ledi vilkut eteen niin joudun laittamaan lisää "vastusta vikkupiiriin ku räpsyttää pikavauhtia. Kävin hakemassa tällaiseen modifikaatioon tarkoitetun vastuksen paikallisesta varaosaliikkeestä mutta eipäs vörkkiny joten kokeilin laittaa h1 polttimon väliin nii johan rauhottu. Mittasin h1:sen yleismittarilla niin vastus oli 3 ohmia. Eli tällane vastus jostaki nii ei tarvi koteloida noita h1 siä minnekkää. Bensapumppu saa virtansa releenkautta virtalukolta.
Konttorilta kävin kyselemässä noita pakollisia valoja niin hätävilkut eivät olleet pakolliset kuulemma tuossa mun härvelissä kun on niin vanha mutta sitten taas parkit ja pakkivalo olivat. Vilkkuunkin on määritetty taajuus 60-120 kertaa minuutissa

Enää tarttus laittaa vaihdelaatikkoon piuhat pakkivaloja varten ja laittaa johdot takaisin jarruvalokatkaisialle kun nyt on katraisiana jonkun ooppelin takalasinlämmittimen katkaisia

Projekti jatkuu ja kelit lämpenee

ex 2105
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti