Ladan tyhjäkäynti ongelmat ja sytytys?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
SiperianMersu

Ladan tyhjäkäynti ongelmat ja sytytys?

Viesti Kirjoittaja SiperianMersu »

Mun ladassa (2105 1200s -88) on vika joka on että se lähtee käymään hyvin mutta tyhjäkäyntiä ei ole ja käy vain imu päällä. Ja kun ajaa ilman imua toimii hyvin mutta täyskaasulla tukehtuu tai alkaa vaan hyytymään. Imu päällä auto toimii hyvin mutta bensan kulutus on kamala! Kiitän vastauksista!
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

Alipaineletku pitääkin olla kiinni säätäjässä. Siten ennakkoon vaikuttaa tietysti se keskipakosäätö, eli onkos ne jouset (2kpl) niiden punttien päällä kiinni? Kärkiväli voi olla liian pieni esimerkikis piikin vuoksi. Sitten tietysti se että jos on sytytys pielessä. Nuo sytytysongelmat kun tulee alipainevuotojen kanssa esiin aina talvisin.
SiperianMersu

Viesti Kirjoittaja SiperianMersu »

tahko kirjoitti:Alipaineletku pitääkin olla kiinni säätäjässä. Siten ennakkoon vaikuttaa tietysti se keskipakosäätö, eli onkos ne jouset (2kpl) niiden punttien päällä kiinni? Kärkiväli voi olla liian pieni esimerkikis piikin vuoksi. Sitten tietysti se että jos on sytytys pielessä. Nuo sytytysongelmat kun tulee alipainevuotojen kanssa esiin aina talvisin.
joo alipaineletku on kiinni säätäjässä. mutta kun ottaa letkun pois säätimestä niin alkaa käymään oikeaa tyhjäkäyntiä imupäällä mutta ilman imua ei tyhjäkäyntiä ole, oli letku kiinni tai ei? :(
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Mitä tarkoitat imu päällä?
SiperianMersu

Viesti Kirjoittaja SiperianMersu »

imu=ryyppy=käsikaasu
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Jaa ryyppy. Onko tyhjäkäyntiruuvilla vaikutusta kierroksiin? Entäpä seosruuvi, koita pyöritellä eri suuntiin. Aluksi kokonaan kiinni ja sitten aukipäin että rupeaa toimimaan. Leimaa varten se kannattaa käydä säätämässä mittarin kanssa jossain korjaamolla. Jos ei noi auta niin sytyksen säätö joko mittarilla tai korvakuulolla (suurimman kierrosluvun kohdasta vähän taaksepäin eli myötäpäivään). Jos ei noi auta niin kaasari auki ja suuttimien + kanavien puhdistus. Kurkkaa sinne virranjakan pyörijän alle että ne jousipainot liikkuvat herkästi ja palautuvat jousien voimalla.
Vastaa Viestiin