Takalasiin kalvo..?
Takalasiin kalvo..?
juups tästäkin varmaan ollu juttua jo mut nyt en jaksa ettiä..
Jotenka kysyn nyt ne ketkä kaikki on vjääntäny ladansa takalasiin tummennuskalvon ni menikö se yhestä palasta vai joutuko säätämään ihan kunnolla..? tai melkein lämmittämään kalvon puhki..? muut vinkit tervetulleita..
Jotenka kysyn nyt ne ketkä kaikki on vjääntäny ladansa takalasiin tummennuskalvon ni menikö se yhestä palasta vai joutuko säätämään ihan kunnolla..? tai melkein lämmittämään kalvon puhki..? muut vinkit tervetulleita..
Re: Takalasiin kalvo..?
Mitä kalliimpaa kalvoa ostaa sen helpompi se on asentaa. Ja mitä kalliimpaa se on niin sitä varmemmin sen saa ensin sotkettua tai leikattua pieleen...MaTo kirjoitti:juups tästäkin varmaan ollu juttua jo mut nyt en jaksa ettiä..
Jotenka kysyn nyt ne ketkä kaikki on vjääntäny ladansa takalasiin tummennuskalvon ni menikö se yhestä palasta vai joutuko säätämään ihan kunnolla..? tai melkein lämmittämään kalvon puhki..? muut vinkit tervetulleita.. :P
Mitä enemmän käyttää aikaa sen parempi on lopputulos.
Kannttaa tehdä pölyttömässä ympäristössä. Talvella ulkona sen saippuaveden kanssa läträäminen on hiukkasen viileetä hommaa.
Helpoimmaksi asennuksen sen kalvon kanssa saa kun irrottaa takalasin, mutta kokonaisuudessa kannattaa työmäärää harkita. Se lasi lähtee kyllä helposti pois, mutta se pitäis laittaa sitten takaisinkin.
Pienet mokat voi korjata tussilla.
Harjoitus tekee mestarin
Tietenkin puhtaus on A&O.Pakkasessa sitä ei kannata laittaa.Takalasin asento ja kaareva muoto tekee siitä aloittelijalle vaativan,tietenkin olisi hyvä jos siinä olisi kavereita mukana.Riittävä lämpötila ja veden sumuttaminen tärkeää,jotta ilmakuplat ja rypyt saa pois.Kerran olen laittanut Toyotaan takasivulaseihin tummennukset,mikä oli kylpyhuoneessa helppo homma,koska lasit ovat ruuveilla irrotettavissa.
Lasi pois
Ota se takalasi pois paikaltaan => Eli se "lista" mikä on ulkopuolella niin pois urastaan ja sitten painelet vaikka isolla meisselillä tiivisteen sisäpuolen yläreunan pellinreunan yli ja sen jälkeen reunat ja sitten sen voi nostaakin pois.
Paikalleen menee helposti kun laitat sinne tiivisteen uraan (minne se rungon pelti menee) vaikka sähköjohdon (tai joku muu ohut naru). kierrä johto niin että se on ylhäällä yhtenäinen ja johdot kohtaa alhaalla keskellä. Kun johto on urassa laitat lasin alaosan paikalleen niin että johdon päät menee sisälle ja muutenkin asettelet mahdollisimman hyvin lasin paikalleen. Tuon jälkeen menet sisälle ja vedät johdoilla tiivisteen paikalleen, voit joutua välillä painelemaan lasia ulkopuolelta, mutta pitäisi mennä ihan helposti.
Viimeiseksi laitat sen lukituslistan tiivisteen väliin ja homma onkin valmis.
Paikalleen menee helposti kun laitat sinne tiivisteen uraan (minne se rungon pelti menee) vaikka sähköjohdon (tai joku muu ohut naru). kierrä johto niin että se on ylhäällä yhtenäinen ja johdot kohtaa alhaalla keskellä. Kun johto on urassa laitat lasin alaosan paikalleen niin että johdon päät menee sisälle ja muutenkin asettelet mahdollisimman hyvin lasin paikalleen. Tuon jälkeen menet sisälle ja vedät johdoilla tiivisteen paikalleen, voit joutua välillä painelemaan lasia ulkopuolelta, mutta pitäisi mennä ihan helposti.
Viimeiseksi laitat sen lukituslistan tiivisteen väliin ja homma onkin valmis.
Heh kato ite Snuffe mites oot tänne jo ehtiny...
Niin mut jees Tuo takalasin irrotus kuulostaa isolta operaatiolta vaikka helpottais huomattavasti kalvon laittoa.. perinteisestä tavastakin kyl on huonoja kokemuksia..
Siis SINÄ joka olet laittanut kalvon takalasiin niin leikkasitko kalvon moneen osaan vai onko mahdollista saada yhdestä palasta hyvää jälkeä... (ladan lasi sivuilta kaareutuu aika paljon mikä mietityttää..)
Siinä gti:n jutussahan laitettiin kalvot siihen pronssiseen omegaan lehti oli niitä ihan ekoja ehkä joku nro.5..
MaTo alias Major Ruffe kiittää ja kuittaaa..
Niin mut jees Tuo takalasin irrotus kuulostaa isolta operaatiolta vaikka helpottais huomattavasti kalvon laittoa.. perinteisestä tavastakin kyl on huonoja kokemuksia..
Siis SINÄ joka olet laittanut kalvon takalasiin niin leikkasitko kalvon moneen osaan vai onko mahdollista saada yhdestä palasta hyvää jälkeä... (ladan lasi sivuilta kaareutuu aika paljon mikä mietityttää..)
Siinä gti:n jutussahan laitettiin kalvot siihen pronssiseen omegaan lehti oli niitä ihan ekoja ehkä joku nro.5..
MaTo alias Major Ruffe kiittää ja kuittaaa..
Lasin irroitus
Vaikka irroitus kuullostaa isolta työltä niin paljon nopeammin tuo koko homma käy kun irroitat sen.
Aikaa irroittamiseen kuluu noin 10 minuuttia ja paikalleen laittamiseen ehkä hiukka enemmän, 15 minuuttia.
Mutta mikäli sen lopputuloksen ei ole niin väliä, niin miksi sitten yleensäkään kyselet miten saat hyvän??? Koska en ole juuri koskaan nähnyt kalvotettua takalasia mikä olisi onnistunut hyvin paikallaan tehtynä!
Aikaa irroittamiseen kuluu noin 10 minuuttia ja paikalleen laittamiseen ehkä hiukka enemmän, 15 minuuttia.
Mutta mikäli sen lopputuloksen ei ole niin väliä, niin miksi sitten yleensäkään kyselet miten saat hyvän??? Koska en ole juuri koskaan nähnyt kalvotettua takalasia mikä olisi onnistunut hyvin paikallaan tehtynä!
No Okei otetaan takalasi irti ja toivotaan parasta...
No siksi kun en mitään räpellystä halua ladaani on tuota itsekkin tullu nähtyä jos jonkinlaista hirveätä yritystä oman kokeilun lisäksi joten en halua semmoisia.. asiat tehään kunnolla tai ei ollenkaan... mut kyllä niitä makeitakin tummennuksia oon nähny ihan riippuu tekijästä/harjoittelusta..
miksi sitten yleensäkään kyselet miten saat hyvän???
No siksi kun en mitään räpellystä halua ladaani on tuota itsekkin tullu nähtyä jos jonkinlaista hirveätä yritystä oman kokeilun lisäksi joten en halua semmoisia.. asiat tehään kunnolla tai ei ollenkaan... mut kyllä niitä makeitakin tummennuksia oon nähny ihan riippuu tekijästä/harjoittelusta..
- Lada-Jussi
- Viestit: 10229
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
isäukko laittoi Ladan takalasiin tummennuksen, tai siis laitatti jossain. Se ei teetettynäkään maksanut kovin paljoa (en nyt tarkaalleen muista paljon, mutta vähän).
Ilmeisesti siinä kävi kuitenkin niin että asentajalla ei ollut kokemusta Ladan takalasista ja kun hinta sovittiin etukäteen niin jälkeenpäin asentaja voi vaan todeta että olipas vaikeempaa kuin osasi arvata.
Tummennus tehtiin siis kalvolla ja lasi oli kiinniautossa.
Ilmeisesti siinä kävi kuitenkin niin että asentajalla ei ollut kokemusta Ladan takalasista ja kun hinta sovittiin etukäteen niin jälkeenpäin asentaja voi vaan todeta että olipas vaikeempaa kuin osasi arvata.
Tummennus tehtiin siis kalvolla ja lasi oli kiinniautossa.
Viime syksynä tuli värkätty laseihin tummennukset paikoilleen... Oli melkoisen vaikee homma laittaa se kalvo ku oli takalasi paikoillaan... Kahdessa osassa piti laittaa se kalvo... Serkulle matukkaan laitettiin kans syksyllä tummenukset niin laitettiin yhessä osassa sinne takalasiin eikä siitä tullu kovinkaan hääviä jälkeä... Vois kokeilla kesällä laittaa uusiks tuon oman auton takalasin tummennuksen ja kokeilla tuolleen irrottamalla lasin...
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
- Lada_Racing
- Viestit: 176
- Liittynyt: 24.9.2003 11:16
- Paikkakunta: Seinäjoki
Takalasin tummennus
Joo oon kans tummentanu lukuisia autoja,mut ehdottomasti on paljon helpompi lasi irrallaan tummentaa!!Ladas varsinki,ku takalasin pystyy helposti potkasemaan pihalle,eikä se takasin laitto vaikea homma ole,ku sen pystyy helposti yksinäänki laittaa takas!Kalvo kyllä kannattaa laittaa parissakin osan,oon laittanu näit "halpa kalvoja",jotka ei juuri lämmöstä tykkää!Laittaa paris osas ja jättää reilun parin millin sauman ja viimeiseks vetää mustal maalitussil saiman ja sitä juuri mistään näe et siin sauma olis,tietenki voi yrittää takalasin langan kohtaa taiteilla sen...
Takalasin saa helposti takas,ku laittaa tiivisteeseen jotakin liukastetta esim. silikoni tai fairy.Sitte pistää tiivisteen uraan narun ympäri lasin ja painaa lasin paikalle,samalla painaen lasia ja narua vetäen se menee helposti takas!!
Takalasin saa helposti takas,ku laittaa tiivisteeseen jotakin liukastetta esim. silikoni tai fairy.Sitte pistää tiivisteen uraan narun ympäri lasin ja painaa lasin paikalle,samalla painaen lasia ja narua vetäen se menee helposti takas!!
Lämpötila ei saa olla liikaa pakkasen puolella kalvoja laitettaessa. Menee ryttyyn. Takasivulasit on helppo tummentaa ladassa kun on suorat lasit. Ja jos vielä kehtaa ottaa lasit irti niin tummentaminen on aika paljon helpompaa. Omaan ladaan laitoin takalasin kalvon kahessa osassa eikä tullut sen suurempia ruttuja. Takalasin lämmittimen otin kokonaan pois käytöstä.