Kävin aamulla katsastuskonttorilla, mutta päästömittauksessa häkäpitoisuus oli 3,00%, kun olisi saanut olla 0,30% tyhjäkäynnillä. Kierroksilla myös yli 3,00%. Lambda-arvo oli 0,93. HC-pitoisuus oli 100 ppm. Onkohan katti paskana?
hc onsen verran pieni että luulisin katin olevan vielä ehjän. Seokset sitten onkin reilusti liian rikkaalla, mahdollisesti neulaventtiili vuotaa tai lambda hajalla.
Toi on asteekki (21053) siis. Eli neuvalenttiili kusee ja bensapinta liian korkealla kohokammiossa=> liian rikas seos. Edes normaali säätö näemmä ei pysty korjaamaan.
Uusi neulaventtiili, tiiviste ja jopa helpottaa, jos ei niin silloin vikaa voi etsiä sähköventtiileistä ja muusta järjestelmästä.
kaasutinkatti vehkeisii auttaa helpoiten kaasarin vaihto,neuvostokaasutin väljistyy jostain syyst suomen arvoihin liikaa.venäjän kat systeemi poikkeaa erilaisella lambdalla,ku suomes,joten (ehkä)sevoi vaikuttaa suomimallien päästöongelmii.1kpl autom. ryypyyllä oleva kaasari löytyy hyllyst.tarvii vaa kasuttimen numero.
Marko kirjoitti:kaasutinkatti vehkeisii auttaa helpoiten kaasarin vaihto,neuvostokaasutin väljistyy jostain syyst suomen arvoihin liikaa.venäjän kat systeemi poikkeaa erilaisella lambdalla,ku suomes,joten (ehkä)sevoi vaikuttaa suomimallien päästöongelmii.1kpl autom. ryypyyllä oleva kaasari löytyy hyllyst.tarvii vaa kasuttimen numero.
Kaasarin vaihto tottakai auttaa mutta eihän noita Axtec-kaasuttimia saa uutena mistään. Kerroppa lisää tuosta kaasarista mikä sulla on hyllyssä, onko siis ihan uusi ja käyttämätön?
Lada Infon mukaan Axtec-kaasareiden tyyppinumerot: