Takaa kuuluu outoa rohinaa?
Takaa kuuluu outoa rohinaa?
1200 mallisesta takavedosta kuuluu takaa outoa rohinaa. Ilmeisesti takavetoon kuuluu jonkinlainen ominaisääni, mutta jos siitä ei ole kysymys niin missä vika? Onko laakerit mahdollisesti putsauksen tarpeessa, vai ovatko rumpujarrut korjausta vailla?
- LADA-POWER!
oisko perän öljyt vähissä tai rummuissa paskaa??? toisaalta voihan se olla et se iha normaalia ääntä. en oo varma mut täydentäkööt muut ku kerkee.
Lada poweria!
Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
Proppu auki perän pohjasta 12 mm kuusiolololla ja sitten valutellen. Proppu kiinni ja perän takapuolelta täyttöproppu auki ja öljyä sisään niin paljoa että alkaa tulla yli. Öljynä käy tavallinen 80W-90 mineraali peräöljy, muista että GL-5 luokitus tulee löytyä.rollipeikko kirjoitti:Ok, eli yritetään. Täytyy ajella vissiin käkkäri päällä. Mutta mites se perän öljyjen vaihto, ei tunnu tutulta. Miten tuo onnistuu?
Öljynhän saa kätevimmin sisään kun kairaa öljypurkin korkkiin tiukan reiän ja tunkee siihen sopivan letkunpätkän, joka ulottuu melkein pohjaan saakka. Sitten vaan pumppailemaan. Itse olen tosin käyttänyt loota- ja peräöljyjen kanssa puljatessa suppilo&letku-kikkaa...kuka mitenkin

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
mites kun mul on luokituksena GL-4/5Jokari kirjoitti:Proppu auki perän pohjasta 12 mm kuusiolololla ja sitten valutellen. Proppu kiinni ja perän takapuolelta täyttöproppu auki ja öljyä sisään niin paljoa että alkaa tulla yli. Öljynä käy tavallinen 80W-90 mineraali peräöljy, muista että GL-5 luokitus tulee löytyä.rollipeikko kirjoitti:Ok, eli yritetään. Täytyy ajella vissiin käkkäri päällä. Mutta mites se perän öljyjen vaihto, ei tunnu tutulta. Miten tuo onnistuu?
Öljynhän saa kätevimmin sisään kun kairaa öljypurkin korkkiin tiukan reiän ja tunkee siihen sopivan letkunpätkän, joka ulottuu melkein pohjaan saakka. Sitten vaan pumppailemaan. Itse olen tosin käyttänyt loota- ja peräöljyjen kanssa puljatessa suppilo&letku-kikkaa...kuka mitenkin

kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Kyllä kelpaa...siksihän se vitonen siellä seisoomaurichia kirjoitti:mites kun mul on luokituksena GL-4/5Jokari kirjoitti:Proppu auki perän pohjasta 12 mm kuusiolololla ja sitten valutellen. Proppu kiinni ja perän takapuolelta täyttöproppu auki ja öljyä sisään niin paljoa että alkaa tulla yli. Öljynä käy tavallinen 80W-90 mineraali peräöljy, muista että GL-5 luokitus tulee löytyä.rollipeikko kirjoitti:Ok, eli yritetään. Täytyy ajella vissiin käkkäri päällä. Mutta mites se perän öljyjen vaihto, ei tunnu tutulta. Miten tuo onnistuu?

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Ainakin valvolinen litrasissa purkeissa on vastaavanlainen pilli jo valmiiksi.Jokari kirjoitti:Öljynhän saa kätevimmin sisään kun kairaa öljypurkin korkkiin tiukan reiän ja tunkee siihen sopivan letkunpätkän, joka ulottuu melkein pohjaan saakka.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Tuo ulina todennäkösesti johtuu perän väärästä säädöstä. Mulla loppui tuo ujellus kun vaihdoin tuon perän stefan ja vedin aika lujalle sitä mutteria niin liekkö sitten vähän tullu ulospäin samalla se pieni vetopyörä.
Mutta noihin rohinoihin todellakin kannattaa ensin tarkistaa että onko perässä tarpeeksi öljyä ja mikäli ei ole niin vähintäänkin lisätä. Mutta vaihto ihan suositeltavaa mikäli ei ole ihan viime aikoina vahdettu.
Mutta noihin rohinoihin todellakin kannattaa ensin tarkistaa että onko perässä tarpeeksi öljyä ja mikäli ei ole niin vähintäänkin lisätä. Mutta vaihto ihan suositeltavaa mikäli ei ole ihan viime aikoina vahdettu.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
Mulla on myös kuulunut rohinaa perästä, alkaa jo melko pienessä vauhdissa. Olen koittanut paikallistaa sitä, öljyt vaihdoin sinne viime kesänä, muttei rohina loppunut. Laakeria ajattelin myös, mutta luulisi, että olisi rohina kovennut vain ajan kanssa, koska autolla on aktiivisesti ajettu 1,5 vuotta ja rohina ollut samanlainen kokoajan. Mutta entä jos se onkin kardaanin tukilaakeri, voisiko se aiheuttaa samaisen äänen? Pieni naksahdus perästä kuuluu kun vaihtaa vaihdetta ja veto kytkeytyy. Naksahtaa myös hiljaa (1.-2.vaihteella) nykien ajellen esim.kuoppaisella tiellä.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62