Takaa kuuluu outoa rohinaa?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
rollipeikko

Takaa kuuluu outoa rohinaa?

Viesti Kirjoittaja rollipeikko »

1200 mallisesta takavedosta kuuluu takaa outoa rohinaa. Ilmeisesti takavetoon kuuluu jonkinlainen ominaisääni, mutta jos siitä ei ole kysymys niin missä vika? Onko laakerit mahdollisesti putsauksen tarpeessa, vai ovatko rumpujarrut korjausta vailla?
LADA-POWER!

Viesti Kirjoittaja LADA-POWER! »

oisko perän öljyt vähissä tai rummuissa paskaa??? toisaalta voihan se olla et se iha normaalia ääntä. en oo varma mut täydentäkööt muut ku kerkee.
Lada poweria!

Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
evo2

Viesti Kirjoittaja evo2 »

vaikuttaako ääneen jos ajat jonkinaikaa käsijarru päällä? putsautuisi jarrukengät.
TOSI MIEHET AJAA TAKAMOOTTORISELLA

Skoda Forman
Skoda 110 L
rollipeikko

Viesti Kirjoittaja rollipeikko »

Ok, eli yritetään. Täytyy ajella vissiin käkkäri päällä. Mutta mites se perän öljyjen vaihto, ei tunnu tutulta. Miten tuo onnistuu?
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

rollipeikko kirjoitti:Ok, eli yritetään. Täytyy ajella vissiin käkkäri päällä. Mutta mites se perän öljyjen vaihto, ei tunnu tutulta. Miten tuo onnistuu?
Proppu auki perän pohjasta 12 mm kuusiolololla ja sitten valutellen. Proppu kiinni ja perän takapuolelta täyttöproppu auki ja öljyä sisään niin paljoa että alkaa tulla yli. Öljynä käy tavallinen 80W-90 mineraali peräöljy, muista että GL-5 luokitus tulee löytyä.

Öljynhän saa kätevimmin sisään kun kairaa öljypurkin korkkiin tiukan reiän ja tunkee siihen sopivan letkunpätkän, joka ulottuu melkein pohjaan saakka. Sitten vaan pumppailemaan. Itse olen tosin käyttänyt loota- ja peräöljyjen kanssa puljatessa suppilo&letku-kikkaa...kuka mitenkin :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
maurichia

Viesti Kirjoittaja maurichia »

Jokari kirjoitti:
rollipeikko kirjoitti:Ok, eli yritetään. Täytyy ajella vissiin käkkäri päällä. Mutta mites se perän öljyjen vaihto, ei tunnu tutulta. Miten tuo onnistuu?
Proppu auki perän pohjasta 12 mm kuusiolololla ja sitten valutellen. Proppu kiinni ja perän takapuolelta täyttöproppu auki ja öljyä sisään niin paljoa että alkaa tulla yli. Öljynä käy tavallinen 80W-90 mineraali peräöljy, muista että GL-5 luokitus tulee löytyä.

Öljynhän saa kätevimmin sisään kun kairaa öljypurkin korkkiin tiukan reiän ja tunkee siihen sopivan letkunpätkän, joka ulottuu melkein pohjaan saakka. Sitten vaan pumppailemaan. Itse olen tosin käyttänyt loota- ja peräöljyjen kanssa puljatessa suppilo&letku-kikkaa...kuka mitenkin :D
mites kun mul on luokituksena GL-4/5 :?
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

maurichia kirjoitti:
Jokari kirjoitti:

mites kun mul on luokituksena GL-4/5 :?
Kyllä kelpaa...siksihän se vitonen siellä seisoo :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Jokari kirjoitti:Öljynhän saa kätevimmin sisään kun kairaa öljypurkin korkkiin tiukan reiän ja tunkee siihen sopivan letkunpätkän, joka ulottuu melkein pohjaan saakka.
Ainakin valvolinen litrasissa purkeissa on vastaavanlainen pilli jo valmiiksi.
XXX

Viesti Kirjoittaja XXX »

Mullakin kuuluu rohinaa, jos esim. nelosvaihteella jarruttaa kevyesti moottorilla, ja toisaalta taas tasainen ujellus, jos ajaa ihan tasakaasulla hiukan yli satasta (noin 103) vaihteesta riippumatta.
ВАЗ-21053 Жигули
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Tuo ulina todennäkösesti johtuu perän väärästä säädöstä. Mulla loppui tuo ujellus kun vaihdoin tuon perän stefan ja vedin aika lujalle sitä mutteria niin liekkö sitten vähän tullu ulospäin samalla se pieni vetopyörä.

Mutta noihin rohinoihin todellakin kannattaa ensin tarkistaa että onko perässä tarpeeksi öljyä ja mikäli ei ole niin vähintäänkin lisätä. Mutta vaihto ihan suositeltavaa mikäli ei ole ihan viime aikoina vahdettu.
v.paasio

Viesti Kirjoittaja v.paasio »

Sanon vaan että jos perän vaihto ei ole vmäinen homma niin mikä on.
ei sinänsä vaikea mutta vmäinen
Yogi
Ylläpito

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Mulla on myös kuulunut rohinaa perästä, alkaa jo melko pienessä vauhdissa. Olen koittanut paikallistaa sitä, öljyt vaihdoin sinne viime kesänä, muttei rohina loppunut. Laakeria ajattelin myös, mutta luulisi, että olisi rohina kovennut vain ajan kanssa, koska autolla on aktiivisesti ajettu 1,5 vuotta ja rohina ollut samanlainen kokoajan. Mutta entä jos se onkin kardaanin tukilaakeri, voisiko se aiheuttaa samaisen äänen? Pieni naksahdus perästä kuuluu kun vaihtaa vaihdetta ja veto kytkeytyy. Naksahtaa myös hiljaa (1.-2.vaihteella) nykien ajellen esim.kuoppaisella tiellä.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kun tuota outoa rohinaa kuuntelee vaikka 40 000km ja mitään rikkoutumista ei tapahdu niin se muuttuu tutuksi rohinaksi.Jos ääni sitten yhtä-äkkiä poistuu niin on taas yksi kummastelun aihe lisää :lol: .
Vastaa Viestiin