Laturista kysymys

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Kimmo86

Laturista kysymys

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Tyhmä kysymys, mutta mihin tulee G222 laturissa herätevirta johto? Säätimessä olevaan liittimeen vaiko itse laturin persiissä olevaan liittimeen? Aikasempi laturi oli ns. samara mallia ja siinä toi herätevirta piuha tuli tohon laturin perässä olevan liittimeen, mut mites tässä? Kun toi lataus ei pelitä vieläkään, joten..
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mulla on tuo G-222 ja heräte tulee säätimen perään. Siihen muovitettuun liittimeen tulisi kai johto laturin merkkivaloa varten(?) Valolle on kyllä johdot mittaristossa, mutta siellä ei ole polttimoa eikä siis koko johtoa laturille...eikä tietenkään merkkivalon relettäkään. Sullahan se valo on kytketty toimintaan...mulla lukee ohjekirjassa että "ei käytössä".
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kimmo86

Ok, kävin laittamassa tuon herätepiuhan säätimeen kiinni ja kokeilemaan, vaan eipä suostu lataamaan. Laturi on peruskorjattu ja melkein ajamaton ( kuulemma 100 km). Herätevirtaa tulee yleismittarin mukaan n. 11,8V eikä missään näy irrallaan roikkuvia johtoja. Nyt loppuu kyllä meikäläiseltä ymmärrys :? :?
RTJN65

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Voi vinetto (mun purkama laturi). No kokeilelppa seuraavaa (mulla kerran oli moinen viritys kun ei ollut oikeaa laturia käytössä) Ota akun kengältä tulevasta johdosta hyppylanka ja laita se siihen säätimessä olevaan liittimeen..

Mulla moinen viritys alkoi G223 työntämään 14,8 volttia koko ajan, Olisko tossa uutuuttaan säädin paskana. Voisko heittää vanhan säätimen.
Lada rules
Kimmo86

Kokeilin hyppylangalla mutta ei vaikutusta, vedin sen suoraan akunkengältä. Eikä ole yhtään vanhaa säädintä hyllyssä joilla voisi kokeilla, että onko tuo uusi paskana. Noita uudemman laturin ( 37.3701) säätimiä on 2 kpl mutta niissä on erilaiset kytkennät joten ne ei taida sopia?? Hankala tapaus :?
RTJN65

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Jos vain sopii mekaanisesti paikoilleen niin miksi ei voi kokeilla. Tuskin se siitä enempää ottaa itseensä. Tämä vain mun kokeilu neuvo josta en mene 100% takuuseen.
Lada rules
Vastaa Viestiin