2101 sähkövikaa, polttaa sulaketta

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Midi^

2101 sähkövikaa, polttaa sulaketta

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Oon tässä yrittänyt selvitellä että mikä on kun vasemman takavalon sulake palaa samantien kun laittaa valot päälle. Vissiin toinen rekisterikilven valokin on siinä samassa jos mä ymmärsin oikein tosta kytkentäkaaviosta.

Mutta mulla ei oikein riitä ymmärrys että mistä hakea vikaa, yhen punasen johdon uusin joka menee toiselta takavalolta toiselle. Ilmeisesti jostain vetää maihin mutta mistä välistä..?

ps. löysin jonkun venäjänkielisen lapun takapenkin alta :D
Niva-79
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Tuputan taas tätä samaa: Eli jos on koukku, niin tarkista sen johdot ja sen kytekntä rasian sisältö...

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Midi^

Ei oo vetokoukkua.
Niva-79
miksu

Viesti Kirjoittaja miksu »

laita vaikka rautanaula sulakkeen tilalla ja kohta pitais savun nousta. nain sen vian loytaa paljon helpommin!
Midi^

Palaa koko auto vielä :?: :roll:
Niva-79
Kimmo86

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Oliskohan tuon valolle menevän johdon eriste hankaantunut puhki jostain. Löytyy varmaan kun seuraat sitä valoille menevää johtonippua, sehän menee matkustamon kautta takakonttiin.
Midi^

Sitä yritin tossa tutkailla mutta en löytänyt muuta vikaa kuin että kontin pohjalla oli epäilyttäviä sähköasennuksia(eriste rikottu ja ryövätty siitä toisiin johtoihin jotka meni vaan sokeripaloille), korjasin ne mutta ei auttanut. Ehkä se vika ajan kanssa löytyy...
Niva-79
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Noista takapotkuista en tiedä, mutta itsellä Samarassa toi sama johtui oikosesta siinä takavalossa olevassa "piirilevyssä" - lähellä polttimon kantaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Mulla oli aikoinaan samantyyppinen vika. Tosin teki tuon kun vilkun laitto päälle. Mutta siinä takavalossa sinne missä liittimet on kiinni se muovilevy niin laitoin puutikkua sinne väliin kun oli löysä se osa siinä loppu sen jälkiin sulakkeen palaminen.
IlkkaHe

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Midi^ kirjoitti:Sitä yritin tossa tutkailla mutta en löytänyt muuta vikaa kuin että kontin pohjalla oli epäilyttäviä sähköasennuksia(eriste rikottu ja ryövätty siitä toisiin johtoihin jotka meni vaan sokeripaloille), korjasin ne mutta ei auttanut. Ehkä se vika ajan kanssa löytyy...
'

Tuo meinaa, et siinä on joskus ollu peräkoukku..

Ja varmasti ei ollu siinä sarjassa vika?
far angst

Viesti Kirjoittaja far angst »

,
Vastaava vika korjaantui, kun korjasin takakontin valon oikosulun.
,
Midi^

IlkkaHe kirjoitti: Ja varmasti ei ollu siinä sarjassa vika?
Tein kumiletkusta siihen ympärille eristeet ja jeesusteipillä kiinni, en usko että siitä enään "vuotaa".

Pitääpä toi takavalo tutkia uudemman kerran.
Niva-79
Midi^

No nyt on vihdoinkin tutkittu ja hutkittu taas.

Noisa kytkentäkaavioista, tossa mun korjausmanuaalissa on 1200/1300 ja 1500 kytkentäkaavio. Mun autossa on näköjään 1500 kaavion mukaset sähköt.

Eli tolta sulakkeelta joka palaa menee moottoritilan valolle, tupakan sytyttimen valolle ja sit vasemmalle takavalolle ja vasemmalle rekisterikilven valolle. Irrotin moottoritilalle menevän johon, jatko sulakkeen polttamista. Sitten irrotin tupakansytyttimen valon(jossa polttimo palanut), edelleen poltti sulaketta. Eli vissiin se vika sitten on tossa johdossa joka menee takavalolle koska itse takavalosta en löytäny mitään vikaa(ja siis vilkku ja jarruvalo toimii).

Pitänyy tehdä niin että irrottaa ton takavalolle menevän johdon molemmista päistä ja kokeilee siihen väliin uuta johtoa. Nyt vaan loppu sulakkeet kesken niin ei voi heti kokeilla :)
Niva-79
Midi^

Vihdoinkin löysin sulakkeita ja uutta johtoa. Vika oli tosiaan tossa johdossa joka menee sulakerasialta takavalolle.
Niva-79
Vastaa Viestiin