venttiilin välykset 308 asteisella nokalla

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
ladatus turpotus

venttiilin välykset 308 asteisella nokalla

Viesti Kirjoittaja ladatus turpotus »

minkälaisia venttiilin välyksiä ootte käyttäny järkemmillä nokka akseleilla? mulla on 308 asteinen nokka ja tulee 1700 ladan koneeseen,varmaan pitäis laittaa vakoita suuremmat välyset,vai?????
Kemppilukko

Re: venttiilin välykset 308 asteisella nokalla

Viesti Kirjoittaja Kemppilukko »

ladatus turpotus kirjoitti:minkälaisia venttiilin välyksiä ootte käyttäny järkemmillä nokka akseleilla? mulla on 308 asteinen nokka ja tulee 1700 ladan koneeseen,varmaan pitäis laittaa vakoita suuremmat välyset,vai?????
Mitkä ja mitä materiaalia venat?
Vakiot oon pitänyt vakio arvoissa ja toistaiseksi toiminut.
ladatus turpotus

Viesti Kirjoittaja ladatus turpotus »

vakio venat on ja tällä hetkellä 0.4mm välyset,ei meinaa oikein pelittää vieläkään pitää kohta mennä ja ajottaa kone uudelleen ja säätää välysiä pienemmälle kun eilen vaihdettiin nokka pyörä niin ei jako oikeen vielä sattunu kohdalleen :oops:
Kemppilukko

Viesti Kirjoittaja Kemppilukko »

ladatus turpotus kirjoitti:vakio venat on ja tällä hetkellä 0.4mm välyset,ei meinaa oikein pelittää vieläkään pitää kohta mennä ja ajottaa kone uudelleen ja säätää välysiä pienemmälle kun eilen vaihdettiin nokka pyörä niin ei jako oikeen vielä sattunu kohdalleen :oops:
Miten hoidatte ajoituksen tarkastuksen?
ladatus turpotus

Viesti Kirjoittaja ladatus turpotus »

no nii nyt rokkaa vehkeet,ajotus oli "vähän" lipsahtanu,nokka kulki 1 rattaan hampaan verran edellä kampi akselia ja kone nakutti(jostain kumman syystä) nyt laitettiin nokka 1 hampaan verran myöhempään ja ajotus on jo parempi mutta muutaman asteen vielä jäljessä kampiakselin ykk:ta(jakoketju venynyt) se kyllä korjaantuu uudella ketjulla mutta pääasia että kone ei nakuta voimakkaasti,0.4mm venan välysillä kuuluu pieni säksätys mutta eipä tuo menoa haitannu,huomenna purkamaan ruisku.pakosarja ja sytkä,tilalle tuplat,peltisarja,ja uusi kärjellinen jakaja :D
Kemppilukko

Viesti Kirjoittaja Kemppilukko »

ladatus turpotus kirjoitti:no nii nyt rokkaa vehkeet,ajotus oli "vähän" lipsahtanu,nokka kulki 1 rattaan hampaan verran edellä kampi akselia ja kone nakutti(jostain kumman syystä) nyt laitettiin nokka 1 hampaan verran myöhempään ja ajotus on jo parempi mutta muutaman asteen vielä jäljessä kampiakselin ykk:ta(jakoketju venynyt) se kyllä korjaantuu uudella ketjulla mutta pääasia että kone ei nakuta voimakkaasti,0.4mm venan välysillä kuuluu pieni säksätys mutta eipä tuo menoa haitannu,huomenna purkamaan ruisku.pakosarja ja sytkä,tilalle tuplat,peltisarja,ja uusi kärjellinen jakaja :D
Onko kantta,lohkoa tai nokkapukkia laskettu?
Jos on,sentakia nokka merkkeihin nähden perässä.
Alkuperäisiä merkkejä voi virinokalla käyttää osviittaa antavina.
Säätö mittaamalla,jokainen tavallaan.
Venavälykset vakio arvoihin,o.15mm,kaikki välys on nostosta ja asteista pois.
Kait muuten kone mahtuu pyörimään?
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Jos kantta laskettu niin säädettävä nokkapyörä olis asiaa. Yritän niitä saada kun ensi kerran käyn reissussa.
Lada rules
ladatus turpotus

Viesti Kirjoittaja ladatus turpotus »

joo kyllä kone mahtuu pyörimään ja kantta ei ole vielä laskettu eikä nokka pukkia mutta jos kerta säädettäviä nokka pyöriä ois saatavilla lähi tulevaisuudessa niin voisin yhden ostaa jos ei oo kovin arvokas??,sen jälkeen vois koneistaa tuon nokka pukin ja kannen sitten huoletta
mower

Viesti Kirjoittaja mower »

tämä ei nyt suoraan liity aiheeseen mutta vähän kuitenkin. autokaan ei kyllä ole lada. :oops: mutta. pitäis kaverin sierrasta vähän kantta alkaa työstämään ja alettiin sitä ottaan sitten irti. noo. sieltä löyty sellanen yllätys että 2 kannen pultin päätä oli aivan paskat. eli ei saa avainta sopiin siihen. ja pää on tähtipää. eli mitenkäs ne vois sieltä saada irti? en tiiä millä on saatu kii mutta irti ei noilla päillä ainakaan saa.
Avatar
99
Viestit: 170
Liittynyt: 29.9.2003 16:29
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja 99 »

Hitsaa mutteri kantaan niin iso että menee kannanläpi, ja pultti venyy
samalla niin ei pitäs olla enää kauhian kiree sitten hakemaan uusia
kansipulteja ta ne vialliset.
99
Vastaa Viestiin